ervaringen ixina keukens

Ixina keukens ervaringen? Alle Ixina keukens ervaringen. Zit u te denken om bij Ixina keukens langs te gaan? Lees eerst deze reviews en recensies over Ixina keukens.

Ixina keukens ervaringen? Hoe was uw ervaring met Ixina keukens?
Uw ervaring met Ixina keukens plaatsen? Hieronder kunt u zelf uw ervaring plaatsen, dit is makkelijk en snel gedaan. Help ons en anderen en deel uw ervaring over Ixina keukens?

 

Vergelijk goedkope keukens op basis van prijs en kwaliteit.

 

Teken zelf uw keuken in 5 minuten. Teken uw keuken zelf in 3D

 

Gratis keukenmagazines uit toonzalen thuis ontvangen?

 

Meer dan 320 pagina’s gratis thuis ontvangen? Dat kan! Deze keukencatalogi staan vol met keukenprijzen, keukenopstellingen en tips over keukens kopen! Ontvang het complete pakket met honderden pagina’s. Hier kunt u gratis keukencatalogi aanvragen. Krijg meer inspiratie door onze uitgebreide keukenbrochures. Deze catalogi komen rechtstreeks uit de showrooms van de toonzalen. Ontvang keukencatalogi direct in huis 

 

Ixina keukens algemene informatie

Ixina werd opgericht in 1971 in België. Het bedrijf heeft vlak daarna vestigingen geopend in Frankrijk, tegenwoordig is Ixina verspreid over de hele wereld. Met bijna 240 winkels wereldwijd is deze keukenzaak uitgegroeid tot succesvol op het gebied van Duitse kwaliteit keukens.

Bekijk hier de website van deze keukenzaak.

Uniek aan Ixina keukens

U wordt van A tot Z begeleid door een keukenexpert, deze persoon zal u begeleiden in de keus van de materialen, het werkblad, de kleuren etc. Het bedrijf biedt u een virtuele rondleiding door uw nieuwe keuken.

76 klantgetuigenissen

  1. 4S
    | Beantwoorden

    Wij hadden een super contact met de adviseur bij Ixina Roeselare – correcte opvolging , klare kijk op hoe we het wilden, …
    Natuurlijk ga je als klant vergelijken , en de recensies hier schrikten ons af, waardoor uiteindelijk gekozen voor andere keukenbouwer.
    We lieten dit eerlijk weten aan Ixina , en hieronder hun uiterst professioneel antwoord. Onderstaande klopt inderdaad , als het goed is , zul je het op dit forum niet lezen. Vandaar dat we de moeite nemen om dit te posten, uiteindelijk worden we geen klant , maar zijn we wel tevreden van de service. Mag ook gezegd worden.

    Ontvangen mail Ixina Roeselare:
    Ixina is marktleider is België met meer dan 50 filialen. Elk filiaal wordt gerund door zelfstandige zaakvoerders waardoor wij allen dezelfde materialen en elektro kunnen aanbieden aan erg scherpe tarieven (door de omzet met al deze winkels). Gezien de zelfstandige zaakvoerders zal elke winkel echter ook een andere aanpak hanteren voor verkoop, opvolging & dienst na verkoop en hebben wij elk onze eigen plaatsingsteams.

    Door het aantal winkels, en dus ook de uitvoering van de duizenden keukens per jaar, bestaat inderdaad de mogelijkheid dat een beperkt aantal klanten ontevreden is (U zal op dit forum quasi geen enkele melding over ons filiaal te Roeselare/ Ieper vinden, daar wij er steeds alles aan doen om altijd een perfecte keuken en service af te leveren).

    In het geval van melding van schade/ ontevredenheid (wat geen enkele leverancier ooit 100% kan uitsluiten), doen wij steeds het nodige om alles correct af te handelen binnen de correcte termijnen.

    We begrijpen dat een site als onderstaande u afgeschrikt heeft als particulier om de samenwerking met Ixina aan te gaan, echter blijft het erg spijtig dat er enerzijds geen bijkomende informatie zoals hierboven bij vermeld staat & anderzijds dat recensies over perfect afgeleverde keukens en service (zowel van ons als van filialen waar er klachten over te vinden zijn) helaas bijna nooit online vermeld worden wegens vanzelfsprekend.

  2. Nick de clippel
    | Beantwoorden

    We bestellen in februari 2018 nieuwe werkbladen voor onze keuken. Afgesproken is dat ik zelf de oude bladen demonteer. Eén dag voor de afgesproken leverdatum (de oude keuken is dan net afgebroken) laat Ixina weten dat de levering niet doorgaat. Er is wat misgelopen in de communicatie met de fabriek. Dat is mijn zorg niet, maar men belooft me daags nadien een nieuwe leverdatum te geven. Dat gebeurt niet. Na vijf dagen aandringen kom ik te weten dat ze geen idee hebben wanneer de levering zal gebeuren. Halfweg zomer is het dan toch zover. Helaas, de werkbladen blijken slordig opgemeten en ik weiger de levering. Voor een nieuwe datum herhaalt zich precies hetzelfde scenario als voordien. Uiteindelijk worden de nieuwe werkbladen eind september opgeleverd. Het lijkt in orde, maar na een tijdje valt op dat het afdruipvlak van de spoelbak niet echt meer afloopt. Het is even zoeken hoe dat komt, maar het probleem ligt bij de montage van de spoelbak in het werkblad. Werk van Ixina. Aanbevelen kan ik de firma niet. En dat is héél vriendelijk uitgedrukt.

  3. Herman, Christel
    | Beantwoorden

    Onze keuken werd geplaatst in de maand mei. Enkele maanden later is alles nog
    perfect in orde. We werden vriendelijk geholpen door verkoopster Anke. Zij heeft
    voor ons een mooie keuken uitgetekend met aansluitende tafel en barkrukken.
    Eenmaal thuisgekomen wilden we toch nog een aantal veranderingen zoals:
    ander keukenblad,nog wat lades, andere oven enz. Dat was geen enkel probleem.
    Steeds werden we met de glimlach verder geholpen.
    De levering en plaatsing werden uitgevoerd op het juiste tijdstip.
    De plaatser Dominique was een echte vakman. Alles moest juist zijn. Naden
    perfect afgewerkt,kasten mooi recht enz. Putje in kastdeur. We kregen direct een nieuwe.
    Voor ons was het een positieve ervaring.
    Bedankt Ixina Turnhout

  4. Rik Vandenabeele
    | Beantwoorden

    Ixina is een lachertje,Keuken besteld en 4 maand te laat geleverd met de mededeling dat zij het verkeerde kleur van front hadden besteld, blinkend wit in plaats van mat wit.Toestellen worden nageleverd met het smoesje dat Aeg in verlofperiode is wat niet klopt aangezien ik Aeg heb opgebeld.plaatsers zijn nu al 2 dagen bezig maar kunnen niet verder aangezien de toestellen niet geleverd zijn.Resultaat ik zie 6 kasten zijn en krijg bijna een hartaanval aangezien die bijna uit elkaar vallen.
    Spijtig genoeg moet de keuken volledig betaald worden voor plaatsing en de reden moeten we niet ver zoeken als men al deze negatieve commentaar leest. Ik werd persoonlijk in de toonzaal regio oost-vlaanderen afgesnauwd door een zaakvoerder die ik wel eens tegen het lijf loop buiten zijn zaak.Dan kunnen wij dat even rechtzetten.
    Gebruik u gezond verstand en stap geen Ixina winkel binnen !!!!!!

  5. Kaur
    | Beantwoorden

    Ixina Sint-Truiden: Koop nooit bij Ixina. Keuken was beloofd voor juni, we zitten eind augustus en hebben nog altijd geen werkblad op keuken.. na veel bellen blijkt dat ze onderstel niet besteld hebben en dat zpu binnenkomen eind september. Keuken heeft 15000€ gekost, maar service is gewoon nul. Keuken kan nog altijd niet fatsoenlijk gebruikt worden door geen werkblad. Ik heb echt spijt dat ik niet geluisterd heb naar de mensen eerder. Al deze miserie is waar. Die zijn zo onbekwaam, onverantwoord en kunnen niks plannen.

  6. Wh lochristi
    | Beantwoorden

    Onze nieuwe keuken is net geplaatst en we zijn erg tevreden over de service van Ixina Lochristi!
    Van bij het eerste contact werden we heel vriendelijk geholpen door Fabio. Hij dacht mee na over het ontwerp en hij maakte heel wat tijd vrij om de keuken zo logisch en mooi mogelijk te maken. Van opdringerigheid was helemaal geen sprake en het ontwerp sloot heel goed aan bij wat we voor ogen hadden. Dat ook de prijs in vergelijking met de andere keukenbouwers goed meeviel, speelde uiteraard ook mee om voor Ixina te kiezen.
    De levering gebeurde zoals afgesproken, heel vlot en geen enkel probleem.
    Ook de plaatsing ging door op het afgesproken tijdstip.
    Het meest tevreden zijn we echter over de dienst na verkoop. Tijdens de plaatsing werden door plaasters van ‘t Schaafke enkele kleine foutjes gelaakt: plint niet correct gemeten en enkele kasten stonden niet mooi uitgelijnd, omwille van de bolle muur in het oude huis. Fabio antwoordde bijna steeds de dag zelf nog om alles te proberen oplossen. Binnen de maand werd alles aangepast zodat we nu kunnen genieten van hele mooie praktische strakke keuken.
    Ook wij waren terughoudend om voor Ixina Lochristi te kiezen omdat we op dit forum enkele (heel) negatieve ervaringen konden lezen. Wij hebben daar echter niets van gemerkt en hopen dat deze positieve ervaring evenveel invloed kan hebben.
    Veel succes met het kiezen van je keuken!

  7. Danny Philips
    | Beantwoorden

    Na het lezen van de ervaringen met IXINA zakt de moed mij in de schoenen, ikzelf heb tot hiertoe eveneens een slechte ervaring met IXINA Aalst, en de keuken moet nog geplaatst worden, hierna mijn verhaal (tot hiertoe)

    25/11/17 prijsofferte opgemaakt optie genomen op 2 modellen met de mogelijkheid nog enige wijzigingen aan te brengen.

    •27/11/17 mail ontvangen dat er tussen opmetingen en plaatsing 6 à 8 weken wachttijd waren.

    •28/11/17 Bestelbon ontvangen via mail ter ondertekening.

    •29/11/17 Bestelbon ondertekend en terug gemaild.

    •09/12/17 vraag om voorschotfactuur te betalen.

    •12/12/17 Voorschotfactuur betaald.

    •15/01/18 Definitieve keuze gemaakt + bestelbon ondertekend en terug gemaild.

    •16/01/18 Bevestiging ontvangen voor overeenkomst plaatsing in week 24 (11/06)

    •30/03/18 Mail ontvangen met vraag of de opmetingen konden plaatsvinden.

    •01/04/18 Akkoord gegeven voor opmetingen.

    •10/04/18 Contact met opmeter voor opmetingen op 12/04 met mijn akkoord.

    Bij de opmetingen was de plaatser verwonderd dat de plaatsing gepland was voor week 24 (11/06) omdat hij al volgeboekt was tot week 25 (18/06)

    Op mijn vraag om een technisch plan beloofde hij mij dat dit ongeveer 1 week zou duren voor ik dit zou ontvangen van IXINA Aalst.

    •03/05/18 nog steeds geen technisch plan ontvangen, waarna ik terug contact opnam met de plaatser, die weerom verwonder beloofde contact op te nemen met IXINA AALST.

    •04/05/18 antwoord plaatser dat onze dossier beheerder Mr. C. D. niet meer werkte voor IXINA Aalst en ons dossier niet doorgegeven had, onze nieuwe dossier beheerder zou Mr. T. A. zijn.

    •15/05/Nog altijd geen technisch plan, contact opgenomen met Mr. T. A.

    •15/05/18 Antwoord Mr. T. met technisch plan, belofte dat keuken besteld was(sinds wanneer?)

    •Op 29/05/18 en 11/06 mail gezonden met de vraag om info over de vorderingen van mijn bestelling maar deze werden nooit beantwoorden tussendoor 2 X telefonisch contact met Mr. T., antwoord: ik zal informatie vragen en U terugbellen, wat hij nooit deed.

    •12/06 ten einde raad heb ik een mail naar de hoofdzetel van IXINA gezonden om mijn beklag te doen.

    •14/06 telefoon van Mevr. V. S.dat de keuken zou geleverd worden in week 28 (09/07) en de plaatsing kon vanaf week 29 (16/07) indien zij een andere plaatser vonden, de voorziene plaatser was werk onbekwaam.

    •Op 21/06/18 en 29/06 mail gezonden voor informatie of er al een nieuwe plaatser gevonden werd, mails bleven weerom onbeantwoord.

    •05/07 klacht ingediend via Test Aankoop formulier die nooit beantwoord werd.

    •09/07/18 Telefonisch bevestiging ontvangen dat de plaatsing en levering zou doorgaan op 21, 22 & 23/08

    •24/07/18 aangetekend schrijven gestuurd naar IXINA Aalst voor ingebrekestelling over de uiteindelijk 10 weken vertraging.

    •26/07/18 telefonisch contact van Aalst met nogmaals de bevestiging voor bovenvermelde plaatsingsdagen

    •27/07/18 nogmaals telefoon met de melding dat de plaatsing zou doorgaan in week 33 (13/08) dus amper 1 week vroeger, aangezien ik net in verlof ben heb ik gevraagd om de hierboven vermelde plaatsingsdagen te behouden, nog diezelfde dag ontving ik een alles behalve aangename en oppervlakkige mail, waaruit ze suggereren dat het mijn fout is dat ik eerder contact moest opgenomen hebben met hun als ik de plaatsingsdatum zo belangrijk vond, dat ze dan voor een andere plaatser zouden gezocht hebben. SORRY, zij hadden al beloofd een andere plaatser te zoeken, zij beantwoorden mijn mails en telefoons niet !! in week 24 was de plaatser nog helemaal niet werk onbekwaam, hoe komt het dat de keuken maar in week 28(09/07) geleverd werd in de magazijnen van IXINA Aalst, dit is al ruim 1 maand na de afgesproken plaatsingsdatum, volgens mij te laat besteld in de fabriek ja, de keuken + plaatsingsdatum was al toegezegd en ondertekend op 15/01 dus 5 maanden eerder, tijd genoeg dacht ik.
    Hopelijk verloopt de rest wat vlotter.

  8. Jeannine
    | Beantwoorden

    De verkoop van een keuken bij Ixina verloopt prima. Eens je een handtekening geplaatst hebt is het al veel minder.
    7 keer werd er beloofd: “vandaag komen ze de keuken opmeten”. ben ik totaal 3 weken thuis kunnen blijven totdat er eindelijk eens iemand langskwam. Veel blabla en weinig dada….Men zou de keuken komen leveren op woensdag 13 juni 18, vlak voor onze vakantie en de plaatsing zou zijn 22 juni 18, daags na onze vakantie. Dinsdag 12 juni had ik nog steeds niets gehoord van de logistieke dienst en besloot contact op te nemen. “Maar madammeke toch die plaatsing is toch pas volgende week, kan je niet iemand zorgen die klaar staat om de keuken in ontvangst te nemen ?” Nee dus, afspraak is….en hoe je het doet mijn probleem niet. Afspraak, wel leveren de keuken op 22 juni om 7u we regelen dat de plaatser later komt. Had ik niet zelf contact opgenomen hadden ze me lastig gevallen in mijn vakantie, goed geregeld hoor !
    22 juni om 7u geen keuken te zien, wel om 7u40 de plaatser die uiteraard niet wist dat de keuken die dag pas zou komen.
    Uiteindelijk om 8u komt de keuken.De plaatser, heel vriendelijk, plaatst de keuken.
    ‘s anderdaags werkt al 1 pit van het vuur niet. Ixina Hasselt op de hoogte gebracht. Zij zouden het regelen maar voor alle zekerheid hier is het telefoonnummer van Zanussi (electrolux…).Uiteindelijk toch weer zelf alles moeten achternahollen want Ixina doet just niks ! Een week later is dat hersteld. Fijn als je een nieuw toestel onmiddellijk moet laten herstellen. 2 dagen later doe ik een kastdeur dicht komt er onderaan een plint los(?). Weer Ixina Hasselt op de hoogte gebracht die op zijn beurt een plaatser op de hoogte bracht maar er is wel nog niets gedaan. De laatste schijf is nog niet betaald en zal ook nog niet betaald worden zolang mijn keuken niet picobello is.
    en als je me vraagt daar een keuken te kopen ? Doe het niet ! Kopen lukt maar voor de rest moet je wel zelf zorgen want dat kunnen ze niet.

  9. merckx gerda
    | Beantwoorden

    nooit of te nimmer koop ik nog bij ixina en raad het iedereen ook af , verleden jaar in maart 2017 keuken besteld , ze zijn die komen plaatsen maar de spoelbak was verkeerd tot 2 maal toe en een kast ook met de verkeerde afmetingen , nu op 23 juni 2018 eindelijk de juiste kast geplaats dat is meer dan een jaar later , ze hebben ook een paar keer gedreigd om te betalen tot 3 maal per aangetekend schrijven en dat ze het gerecht gingen inschakelen , tot op vandaag heb ik nog niet betaald alleen het voorschot , zou ik nu ook meer dan een jaar wachten om de rest te betalen ?? en misschien nog een schadevergoeding vragen voor het ongemak het laatste jaar

  10. Karla
    | Beantwoorden

    Vandaag ontvang ik telefoon van de zaakvoerder van filiaal Geel Ixina. Een maand na indiening van mijn mail waar ik verschillende aspecten aankaart over de plaatsing van mijn keuken waar ik niet tevreden over was of me vragen bij stelde.
    De man liet me niet praten, begon me meteen te verwijten. Hij was pas terug uit vakantie, had een familielid in het ziekenhuis en had geen zin in mijn klachten. Is dit klantenservice? Hij zei dat ik beweerde dat mijn hele keuken in puin lag. Dat is helemaal niet wat ik mailde naar hun klantendienst. Dit is te gek voor woorden…

  11. Geert L
    | Beantwoorden

    Eind vorig jaar bestelden we een keuken bij Ixina Roeselare. We moesten het volledige bedrag op voorhand betalen. Begin maart kwam de plaatser onze keuken installeren. Hij maakte een fout en er moest een nieuwe keukenplaat besteld worden. Ok, dat gebeurt. Maar. Weken geen nieuws, geen stand van zaken. Als we dan zelf informeren is de plaat “pas” binnengekomen en is de plaatser verwittigd. Pas een tijd later komen we, na aandringen van ons, tot een afspraak. Die kan niet doorgaan want pas op het laatste moment wordt met ons contact opgenomen om het aanvangsuur te bepalen (wat voor mij niet paste). Ondanks de belofte om binnen een paar dagen een nieuwe afspraak te maken horen we weer een ganse tijd niks. Boze mail(s) naar zaakvoerder en naar de klantendienst. De klantendienst bezorgde ons een klantennummer maar nam nooit direct contact met ons op. Uiteindelijk kwam er – via sms – een voorstel tot nieuwe afspraak van de plaatser. Van de zaakvoerder hebben we gans die periode niks gehoord Op de vraag om compensatie voor het wachten en klagen kwam niet eens een reactie. Ondertussen hebben we ook geleerd dat je bij het plaatsen van een nieuwe keuken best niet let op de promofoto’s. We hebben nu nood aan: een loodgieter om de boiler te plaatsen, een electricien voor de stopcontacten (en eens na te zien wat moet gebeuren met een door de plaatser doorgescheven draad in de muur), een verver / plakker voor de overgang tussen werkplaat en de muren.

  12. Muis
    | Beantwoorden

    Op 29/3 is de keuken geplaatst, toen zij de installateur ze gaan u binnen een week met u contact opnemen voor opmeting van het werkblad. Ondertussen een maand verder en nog steeds geen contact. Reeds meerdere malen met Ixina Aalst gebeld, ik krijg steeds antwoord, we hebben uw gegevens doorgegeven. Bij de 2e telefoon krijg ik een andere persoon aan de telefoon, die zegt me doodleuk dat ikzelf contact moet opnemen ???????

  13. Sam Tembuyser
    | Beantwoorden

    Keuken besteld begin december 2017. Zou tegen eind februari begin maart geplaatst worden maar dan bleek men de besteldbon kwijt te zijn. Keuken geleverd op 19 april maar dan was men vergeten ladderlift te regelen. Na uren erop te staan dat de chauffeur niet mocht vertrekken is er dan toch een ladderlift gekomen. Afspraak met de plaatser om 8u op 20 april: 3u staan wachten, plaatser was dubbel geboekt en ging niet komen. In februari werd Ixina op de hoogte gebracht dat wij 21 april zouden intrekken. Morgen verhuizen we en heel onze woonkamer staat vol onuitgepakte keukendozen. De zaakvoerder weigert ons te spreken, verantwoordelijkheid op te nemen of te antwoorden op mails. 0 service bij Ixina Boortmeerbeek. Wegblijven!!!

  14. Jessica
    | Beantwoorden

    Ixina sint niklaas:

    Beste,
    Gisteren waren we op zoek naar info voor een keuken, toen we binnen kwamen bij ixina zaten er 3 verkopers ons aan te kijken maar daar bleef het ook bij, niemand kwam bij ons om te helpen. Heeft mijn vriend zijn nationaliteit hier iets te maken? Leken wij geen serieuze klanten omdat we een jong koppel zijn? Heel de winkel rond geweest en nog geen hulp gekregen. Geen probleem zijn dan maar naar de concurrentie geweest en daar met open armen ontvangen en ja een hele mooie en dure keuken besteld. Ons ziet u alvast niet meer in de toekomst.

  15. tina
    | Beantwoorden

    Beste,
    Ixina Oostende helemaal “niet” tevreden heb het gevoel dat het hem enkel om verkopen. Problemen had me vaatwasser, problemen met deuren, dan stuur je een mail in januari en hoor je op 30/03 dat de deur in het magazijn staat en of de plaatser je nog niet gecontacteerd heeft!? Tot heden 09/04 nog geen plaatser gehoord! Echt gewoon niks van service, jammer want mijn voorkeur ging naar Eggo en had daar moeten zijn! Intussen nog een deur met default omdat de plaatsing niet correct werd uitgevoerd en dan ben ik een “lastige” klant.
    Mijn ongenoegen is groot en jammer dat dit zo moet uitgedrukt worden.
    mvg
    Tina

  16. Bart De Wit
    | Beantwoorden

    Ook hier miserie met een IXINA-keuken. De lucht die door mijn BOSCH-dampkap gaat stroom duidelijk naast de filter, en niet erdoor. Volgens IXINA is dat conform, en daarmee de kous af…

  17. Wilwi
    | Beantwoorden

    Uiteindelijk heel negatief.
    Uittekenen en prijsberekening ging prima, alleen moest je zelf op ongemakkelijke opstelling wijzen. Ik wenste door slechte ervaring met graniet dit níet meer als werkblad hebben. Dat een gewoon werkblad uiteindelijk heel pover en niet geheel watervast bleek te zijn werd ons niet verteld. Ook niet dat er betere alternatieven waren. Levering prima, plaatser zaagde dat hij teveel meubels en toebehoren moest plaatsen. Uiteindelijk een deel onder de oven niet geplaatst omdat de fabrikant deze in zijn maatvoering vergeten was. Resultaat : de eerste keer dat de oven gebruikt werd ging alle warmte de onderliggende schuif binnen. Uiteindelijk opgelost maar de schuiven staan níet op één lijn. Na enige tijd dondert er van een hangkast een deurtje naar beneden. Was niet veel gebruikt en volgens ons slecht geplaatst, maar Ixina wilde bewijzen, en hoe geef je dat, dus zelf nieuwe deur betaald. Na levering nieuwe deur blijkt deze een heel andere kleur te hebben dan de bestaande. Ixina komt kijken en besteld een nieuwe. Deze had ook kleurverschil en nu bleek onze keuken geel te verkleuren. Het werkblad begint aan de onderzijde voorkant over gans de lengte op te zwellen en af te bladeren. Er komt iemand van Ixina kijken, probeert eerst alles in onze schoenen te schuiven, en uiteindelijk toe te geven dat het een fabrikatiefout is en stuurt een mail naar fabrikant, kopie naar ons, met de melding dat fronten en werkblad dienen vervangen worden. Ik heb een garantie contract met Ixina voor 10 jaar (niet met fabrikant) en de keuken is nog geen 5 jaar. Fabrikant laat doodgewoon weten dat een houten keuken altijd verkleurd en dat het werkblad niet tegen water kan, juist of wij het blad onder water zetten. De fronten zijn uit gelakt mdf en niet uit hout zoals in contract. Mdf is volgens hen ook massief hout. Ondanks ik bij bestelling nooit onderhandelt heb met fabrikant, wist zelfs niet wie de fabrikant was, en ik alleen Ixina betaald heb en nergens sprake is van fabrieksgarantie maar wel garantie door Ixina , wil Ixina niks doen voor ons. Testaankoop en ombudsdienst Vlaanderen staat aan onze kant maar melden beide dat Ixina niet wil meewerken en ik maar één mogelijkheid heb, expert aanduiden en betalen en proces opstarten. Ik voel mij bedrogen door Ixina, vind het echte gangsters . Ixina België wil niks doen voor ons omdat Ixina Lochristi een zelstandige winkel is. Opmerkelijk is dat zowel de plaatser als de fabrikant niet meer voor Ixina werkt. Eén raad, koop nooit bij Ixina, gaat er iets mis dan hebben ze je geld en doen ze niks meer voor de klant.

    • Ixina Lochristi
      | Beantwoorden

      Beste,

      We betreuren uw zoveelste reactie op dit forum. We hebben een voorstel tot oplossing gemaakt dat eerst ter goedkeuring werd voorgelegd aan Test-Aankoop en Ombudsdienst Vlaanderen, die dit beide meer dan redelijk vonden.
      Weet dat u steeds welkom bent om dit verder te bespreken.

      U kan ons bereiken via de gekende gegevens.

      Met vriendelijke groet,

      Ixina Lochristi

  18. Torfs Jeannine
    | Beantwoorden

    Ixina Aartselaar: toonzaalmodel gekocht 15.000 euro – bij levering gekregen een uitgeleefde keuken die gebruikt werd door het personeel – pasta in de oven – toestellen niet volledig – zware gebruiksporen – rijst en curry nog in het vuilbakje – schandalig van het personeel – bij contactname (7 pogingen) niemand te bereiken – dan maar via gerechtelijke weg en media. spijtig dat ze hun job niet serieus nemen en hopelijk dat ze dit zelf niet moeten meemaken, want voor zoveel geld moet je nog lang werken en zit je met een echte kater….. dus wijze raad – geen Ixina keukens.

  19. A.D.
    | Beantwoorden

    Iemand positieve/negatieve ervaringen met Ixina Geel?

  20. Sarah
    | Beantwoorden

    Ixina Wetteren: In september werd onze nieuwe keuken geplaatst. Enkele stukken waren beschadigd. Het zou 3 weken duren voor onze keuken kon afgewerkt worden….ondertussen zijn we 3 maand later en de afwerking laat nog altijd op zich wachten! Hoewel het prachtig weer was in september weigerde de installateur om alles buiten te verzagen….ook wij hebben jammer genoeg het volledige bedrag al betaald….

    • Alluyn isolde
      | Beantwoorden

      Ixina wetteren: Hey, ze hebben op 3oktober onze keuken komen leveren, de plaatser heeft krassen gemaakt in de gootsteen en op ons kookfornuis. Een barst in de achterwand van een keukenkast, zijkant van keukenkasten scheef afgezaagd. 2 vergeelde plankjes geplaatst tussen muur en kasten. Onze combi-oven nog altijd niet gemaakt. De display werkt niet, nog nooit kunnen gebruiken. De technieker gaat ons normaal op 19 januari opnieuw contacteren voor een afspraak. We zijn ondertussen al 2maanden en een half verder. Grts

  21. Greet
    | Beantwoorden

    Iemand ervaring met Ixina Geel?

  22. Bieke
    | Beantwoorden

    Ik werd door Ixina (Aalst), onder druk gezet om het volledige bedrag bij levering te betalen om een tijdige plaatsing te garanderen.
    BETAAL ECHTER NOOIT HET VOLLEDIGE BEDRAG, 10% na plaatsing of kies andere keukenleverancier. 2jaar na datum dient er nog steeds een werkblad, plint en deurkast vervangen te worden, deze (of schadevergoeding) zal ik via gerechtelijke weg moeten afdwingen

  23. Jeroen
    | Beantwoorden

    Ixina bree:
    Verkoop zeer goed verlopen.
    Communicatie trekt nergens op!
    Plaatsers onbekwaam… kraan verkeerd aangesloten… afwerking te kort,scheef… trekt gewoon nergens op! En silecone is hun oplossing voor alles geloof ik kort om NOOIT MEER!

  24. stur
    | Beantwoorden

    heb 8 jaar geleden keuken besteld in antwerpen,zeer tevreden,verhuist naar eksel en terug keuken bestelt bij ixina lommel,begin dit jaar en in maart geplaatst,dit was het tegenovergestelde,keuken zeer vuil achtergelaten,warm water aangesloten op afwasmachine en koud water op warm,electriciteit van verlichting lag los in keukenkast,is terug in orde gemaakt,stoppers vergeten te zetten op dampkap,wacht er momenteel nog altijd op,kraan komt altijd los,is al 2x gemaakt,komt steeds terug los,laatste keer afspraak gemaakt met ixina om terug te komen maken,kreeg daarna een é-mail na het verstreken uur dat ze niet konden komen,telefonisch ging dit niet precies,nu 7 maanden na het plaatsen van mijn keuken wacht ik nog altijd om mijn kraan te maken en op de stoppers voor mijn dampkap,hopelijk is het nog voor dit jaar en is het goed gedaan zodat ze niet telkens moeten terugkomen

  25. Luc Ds
    | Beantwoorden

    Heb keuken besteld bij Ixina Brugge. Na 1 st offerte, nog wa aangepast . Levering de dag op tijd, ze hebben zelfs uur voordien gebeld dat ze onderweg waren. Plaatsing kon zelfs een dag vroeger . Installateur Jochen om 07 begonnen , en om 17 u. Dubbele keuken, super snel, vlot, en professioneel gewerkt. Alles top en zuiver op maat. Super content

  26. S D
    | Beantwoorden

    Hier een zeer positieve ervaring bij Ixina, Roeselare. Het was erg druk in de winkel. Een verkoper kwam naar ons toe en vertelde dat hij helaas een afspraak binnen een kwartiertje had waardoor hij ons niet direct ging kunnen helpen voor een offerte, aangezien we daarvoor kwamen. We keken wat verder in de winkel en zagen eigelijk al de keuken die we wat in het achterhoofd hadden. Aangezien de klant er nog niet was stond diezelfde verkoper ons bij. Heel vriendelijk en behulpzaam. En vooral ongedwongen! Hij tekende ons concept uit en had al heel snel een goed en correct beeld van onze wensen. Ondanks het tijdsgebrek wel een zeer positieve ervaring.

  27. peter g.
    | Beantwoorden

    Hallo, heeft er iemand ervaring net ixina LIER ? We zijn daar onlangs geweest voor een offerte te laten maken en dit is op zich zeer goed verlopen.Nu is de vraag alleen nog of de plaatsing ook goed verloopt bij hun ? Alvast bedankt voor de reacties.

    • Hilda Uyttebroek
      | Beantwoorden

      Hè Peter is bij u de plaatsing al gedaan? Ik heb een afspraak in Lier maar lees hier zoveel negatieve ervaringen met Ixina dat ik wel ga twijfelen of ik er een bestel bij hen of zijn ze in Lier bekwamer?

  28. Martine
    | Beantwoorden

    Keuken besteld bij ixina st pieters leeuw
    2maanden nadien geleverd en geplaatst
    Geen enkele negatieve ervaring plaatser was zeer professioneel en alles tip top afgewerkt
    Zeer tevreden en de verkoper in sint pietets leeuw neemt echt de tijd om alles goed uit te leggen top
    Ben heel blij ixina genomen te hebben prijs kwaliteit perfekt binnen mijn
    Budget andere keukenmerken niet mogelijk voor mijn budget
    Dank u ixina

  29. Ronny
    | Beantwoorden

    Een en al ellende bij Ixina Lommel.
    We zijn reeds 1,5 jaar bezig en de keuken is nog steeds niet opgeleverd.
    Defecten en schades worden gewoonweg ontkend terwijl er een schade expert is aangesteld die onze claims onderschrijft.
    Ook de plaatsers van Ixina missen de nodige deskundigheid. Bij 1ste plaatsing van onze keuken is de nieuwe vloer totaal vernield door schuiven van de zware kasten. Via de verzekering werd de vloer per total gezien.
    Na 1 ste plaatsing waren er bijna 30 restpunten. Na 2de plaatsing, ja de keuken moest volledig verwijderd worden, bleven er nog maar 18 restpunten over, goed bezig. Men heeft mij 4,5 maanden in de kou laten staan. Pas nadat ik een advocaat in de arm heb genomen kreeg ik reactie terug.
    Het is een en al bedrog en leugens bij Ixina Lommel en helaas moet ik constateren dat het niet alleen het personeel is wat zich zo opsteld. De manager, heeft wel de meest onzinnige praatjes en opmerking.
    Zoals gezegd zijn we nu 1,5 jaar bezig en ik laat het er niet bij. In het ergste geval ga ik naar een rechter in de hoop dat deze snapt dat je zo niet met een betalende klant kunt omgaan.
    Het denken bij T. is zo extreem dat hij zichzelf een pluim geeft omdat hij kosteloos beschadigde fronten en spullen vervangt. Hij heeft niet in de gaten dat dit wettelijk opgelegde zaken zijn.
    Na al deze verhalen zou ik mezelf de volgende vraag stellen: wil ik een keuken van Ixina of kan ik BETER met een ander bedrijf in zee gaan.

  30. Donald Van Cauter
    | Beantwoorden

    Keuken Ixina besteld en geplaatst door een erkend installateur van Ixina. Alles ok tot een aantal jaar later de sluitlatjes loskwamen. Ixina gecontacteerd. Was mij schuld omdat de keuken niet verwarmd zou zijn. Om een lang verhaal kort te maken: de tien jaar garantie die ze pretenderen te geven is lulkoek. Ze weigeren de nodige herstellingen in garantie te doen. Toevallig is mijn buurman een erkend installateur van Ixina. Deze bevestigde me dat ze de daar veel problemen mee hebben. Kortom. Probeer eens een andere keuken bouwer. Ik hoor van vrienden die Krefel bestelden dat dit prima is verlopen. Ik dacht dat Ixina ok, was. NIET DUS.

  31. Kelly goossens
    | Beantwoorden

    Dit gaat over IXINA BOORTMEERBEEK.

    Dit is de 1ste en laatste keer dat ik een keuken bestel bij ixina. Enkele jaren terug heeft mijn moeder maanden zonder keuken gezeten omdat ixina de keuken was vergeten bestellen.
    Nu enkele jaren later heb ik een huis gekocht en besloot ik toch eens bij hun te bestellen. Voor te verkopen zijn ze heel snel, maar achteraf trekt de na service of niks. Ze willen dat de keuken betaald is, VOOR de plaatser komt. Dus dit hebben we ook gedaan. Resultaat? 2 maanden later staan de keuken nog steeds niet helemaal. We hebben verschillende keer verlof moeten nemen, en de plaatser komt zonder iets te laten verschillende keren niet opdagen. De ene keer staan er maar aan paar kasten, daarna moeten we 2 a 3 weken wachten op een kookplaat dat ze zijn vergeten te bestellen.
    Maar van ixina zelf hoor je niets. Verschillende mails gestuurd naar hen. zelfs naar de verantwoordelijke van ixina boortmeerbeek. Zelfs hun excuses aanbieden is teveel gevraagd! Wanneer ik hen zeg dat ik vind dat er nu wel een compensatie aan te pas is, negeren ze je gewoon.
    Klant is koning? Dat geldt voor hun toch niet. Zolang ZIJ hun centen hebben. En wat daarna komt, dat is de klant zijn probleem.

  32. E.E
    | Beantwoorden

    Ixina Genk:Vanaf het moment dat je de bestelbon ondertekent, telt jouw mening niet meer. Zij geven niets om de schade die je lijdt, omdat zij niet kunnen plannen en je zonder keuken zit voor 3 weken! Het ergste is dan ook dat ze hun fout niet toegeven maar zeggen dat het overmacht is. De klantvriendelijkheid is ver zoek!
    Het is absoluut geen aanrader om te kopen bij een bedrijf, waar je maar een nummertje uit de zovele bent!

    • anita
      | Beantwoorden

      Je hebt nog geluk gehad, wij hebben geen keuken gehad van eind september tot en met 10 januari. Kerst en nieuwjaar geen keuken!
      Nu is nog de helft niet afgewerkt, de kasten stonden helemaal scheef en de kookplaat en spoelbak waren niet aangesloten. Mijn man heeft dat dan zelf allemaal recht getrokken want ik werd bijna gek!
      Nu wachten we af hoeveel tijd ze nog nodig gaan hebben voor alles af te werken…

  33. Mystery shopper
    | Beantwoorden

    Ixina Lommel:
    Heel vriendelijk daar niet van, er werd veel tijd genomen. Verkoper ging helemaal mee in onze ideeën. Omdat we aangaven dat het budget zeer belangrijk was, liet hij uitschijnen dat de kwaliteit van een vezelplaat ‘goed’ was en whirlpools ‘goed’ was… Wij hebben zeer budgettair gekozen, waardoor we op 8k uitkwamen. Probleem is dat er totaal geen spraken was van bijkomende kortingen / gunsten (buiten de solden die momenteel gelden) … En de kwaliteit van de keuken waarschijnlijk te laag ligt. We hebben niet het gevoel dat we een deal gesloten hebben.

  34. liliane coolen
    | Beantwoorden

    Voor zij die overwegen om een nieuwe keuken te bestellen bij Ixina Turnhout, deze gouden raad : Bezint eer ge begint !

    Wij hebben eind maart 2017 een keuken besteld bij Ixina Turnhout, meer bepaald bij verkoper S. V. en hoewel Mr. V. heel behulpzaam was bij het kiezen van onze keuken, veranderde zijn bereidwilligheid en werkijver compleet nadat de bestelbon was getekend. De “top plaatser” die Mr. V. ons ook beloofde was eerder een plaatser rechtstreeks komende uit een nachtmerrie.

    Onze keuken werd op vrijdag 7 april 2017 geleverd en zoals overeengekomen werd onze oude koelkast op deze datum ook meegenomen. Op maandag 10 april zou Mr. V’s “top” plaatser beginnen aan het plaatsen van de keuken zodat wij enkel één weekend zonder koelkast zouden zitten. Op maandag 10 april 2017 daagde er echter geen plaatser op. Slechts na herhaaldelijk bellen naar Mr. V. daagde plaatser W. J. eindelijk op. De koelkast werd geinstalleerd maar omdat nu bleek dat onze opnieuw bezette muren nog te nat waren, konden er geen verdere plaatsingswerken voltooid worden. Op dat moment wilden we Mr. J. nog het voordeel van de twijfel geven, maar nadien ging alles gewoon bergaf.

    Mr. J. is erin geslaagd om tot 4 keer toe niet op te komen dagen op afgesproken dagen om de keuken verder te plaatsen. Is 1 keer pas opgedaagd nadat er herhaaldelijk door ons naar hem gebeld werd om te vragen waar hij bleef en we hem telefonisch ook echt konden spreken. Is 1 keer gewoon op een ander uur dan het afgesporken uur opgedaagd zonder te verwittigen over een wijziging van het uur. En heeft welgeteld 1 keer het fatsoen gehad om zelf een gemaakte afspraak te annuleren.

    Naast zware communicatie problemen en het feit dat Mr. J. blijkbaar moeite heeft om zijn eigen agenda met vastliggende afspraken te volgen, loopt Mr. J. de kantjes eraf waar hij kan. Over een afstand waar een normaal mens 10 minuten doet met de wagen, doet Mr. J. een half uur en een rooster bij hem thuis gaan ophalen duurt niet het afgesproken half uur maar twee uur. Wij nemen aan dat Ixina hun plaatser per geplaatste keuken betaald en niet per uur want anders strijkt Mr. J. mooie bedragen op om niets te doen dunkt ons.

    Waar Mr. J. kan, verandert hij ook het afgesproken plan voor de plaatsing zodat hij minder werk heeft. De ruimte in de kast onder onze afwasbak wilde Mr. J. aanvankelijk niet dichtwerken met een plank waardoor wij keken op een onafgewerkte muur bij het openen van dit kastje. En in plaats van onze kasten dicht te werken tot boven toe, wilde Mr. J. dit op bepaalde stukken open laten. Zelf gaf hij als reden dat hij vond dat de keuken er anders te zwaar zou uitzien, maar afgaande op zijn werkprestaties, vragen wij ons af of Mr. J. niet gewoon probeerde om dit werk te vermijden. Niet dat de bovenkant van onze kasten snel werd afgewerkt omdat Mr. J. niet het correcte materiaal leek bij te hebben op de dag dat hij normaal gezien dit werk toch zou komen doen. De reden die hiervoor werd opgegeven door Mr. J. was dat onze keuken geen standaard hoogte had. Dat de hoogte van onze keuken mooi aangegeven stond op het plan van de plaatsing zal Mr. J. blijkbaar ontgaan zijn. En dat er in het getekende contract met Ixina staat dat hun plaatser op voorhand alles komt opmeten om zeker van de afmetingen te zijn om zulke kemels te vermijden, is blijkbaar ook iets waarvan Mr. J. niet van op de hoogte is. Wij hebben hem immers nooit gezien om dit te doen of van hem gehoord om een afspraak hiervoor te maken.

    Een werkblad plaatsen waar een scheur inzit kan Mr. J. dan weer wel. Om vervolgens vervelend te doen over het feit dat hij dit werkblad moest vervangen door een nieuw en onbeschadigd werkblad wat overigens dus nooit is gebeurd ondanks de afspraak met Ixina zelf. In plaats van de klant te steunen, is Mr. V. op de laatste dag van de plaasting samen met Mr. J. hier aangekomen om samen met Mr. J. druk uit te oefenen op mijn moeder zodat zij de plaasting van dit nieuwe werkblad alsnog liet vallen nadat dit meermaals telefonsich was geweigerd aan Mr. V. en Mr. J. Omdat mijn moeder toen al meer dan genoeg van de hele Ixina soap had, heeft zij toegegeven in de hoop dat ze hen dan zo snel mogelijk ook weer buiten kon krijgen.

    Het is natuurlijk mooi dat Mr. V. zijn “top” plaatser steunt, maar waar blijft de klant in dit verhaal? Op geen enkel moment heeft Mr. V. onze belangen vertegenwoordigt of echt naar ons geluisterd. Wij hebben hem meermaals op de problemen gewezen die wij met Mr. J. ondervonden en het enige wat Mr. V. hier altijd op kon antwoorden was dat Mr. J. wel een “top” plaatser was en dat we blij moesten zijn dat we hem hadden toegewezen gekregen. Wel, als Mr. J. een “top” plaatser is, dan vrees ik voor alle mensen die van Ixina Turnhout een “gewone” keuken plaatser toegewezen krijgen.

    Op het feit dat Mr. J. niet opdaagde op afgesproken dagen en hiervoor zelfs niet verwittigde, heeft Mr. V. welgeteld één keer gereageerd en dat was toen Mr. J. op 28 april 2017 niet kwam opdagen. Toen verdedigde Mr. V. Mr. J. omdat Mr. J. blijkbaar zijn schouder had bezeerd en naar de dokter was gegaan. Dit kan natuurlijk gebeuren, maar waarom kunnen wij dan niet verwittigd worden dat de afspraak niet kan doorgaan? En wat met al de andere keren dat Mr. J. niet kwam opdagen zonder dat er blijkbaar een geldig excuus voor handen was?

    Niet dat Mr. V. zelf uitblinkt in communicatie. Meermaals hebben wij Mr. V. gecontacteerd telefonisch of per mail wanneer Mr. J. niet kwam opdagen om te horen wanneer men dan wel verder de keuken zou komen plaatsen, en om een onduidelijke reden voor ons, was Mr. V. telkens pas in staat om een nieuwe datum te geven nadat hij op de hoogte werd gesteld dat wij een advocaat zouden gaan inschakelen. Het is zeer spijtig dat mr. V. zijn werk blijkbaar niet naar behoren kan doen wanneer je dit op een beschaafde en beleefde manier probeert te bewerkstellen. Nog maar te zwijgen over het feit dat je steeds zelf meerdere malen naar Mr. V. moet bellen of mailen om iets gedaan te krijgen want uit zichzelf kan Mr. V. blijkbaar niets klaren. Hij heeft duidelijk steeds verscheidene aanmoedigingen nodig. Van zelf initiatief nemen of de zaak opvolgen heeft Mr. V. klaarblijkelijk geen pap gegeten. Een goede en correcte service is wel iets anders …

    Of wat te zeggen van het feit dat Mr. V. schriftlijk beloofde aan ons na 2 maanden problemen met Mr. J. dat hij een andere plaatser zou sturen zodat onze keuken eindelijk geplaatst zou worden en tot onze grote verbazing de plaatser die opdaagde niemand minder was dan Mr. J. opnieuw? Dezelfde Mr. J. die door Mr. V. nog maar een paar dagen voordien was verdedigd dat hij onze keuken niet verder kon komen plaatsen omdat Mr. J. zo goed als in het ziekenhuis lag met een zeer ernstige schouderblessure. Van een miraculeuze genezing gesproken!

    Verder beweert Mr. V. ook nog dat wij niet openstaan voor een dialoog en dat het feit dat onze keuken op 10 mei 2017 – één maand na levering van de keuken dus – nog altijd niet geplaatst is, onze eigen schuld is omdat de keuken muren te nat waren om de plaatsing te voltooien. Dat de muren al sinds 17 april 2017 droog waren en dit gemeld was bij hen en Mr. J. sindsdien verscheidene malen gewoon niet is komen opdagen om de plaatsing af te werken, is Mr. V. blijkbaar ontgaan. Net zoals het feit dat hij ons in de mail op 10 mei 2017 beschuldigt van tot driemaal toe de telefoon onbeleefd op de haak te hebben gegooid die dag terwijl hij een beschaafd gesprek wilde voeren. Wij hebben inderdaad driemaal die dag gesproken met Mr. V. en hoewel mijn moeder inderdaad er door zat dankzij al de heisa die Ixina al had veroorzaakt tot dan en de telefoon terug gewoon had ingehaakt één keer, heb ik zelf Mr. V. tweemaal wel correct te woord gestaan nadien. Spijtig genoeg voor Mr. V. kreeg hij toen zijn zin niet en wilde ik ook niet meegaan in zijn verhaal dat Mr. J. een “top” plaatser is en niets had fout gedaan. Wij nemen dan ook aan dat met onbeleefd zijn Mr. V. doelt op het feit dat wij niet naar zijn en Mr. J.’ pijpen meer wilden dansen. Tijdens mijn beide gesprekken is er immers door mij geantwoord op zijn vragen en beschuldigingen en steeds heb ik het gesprek beeindigd met een beleefde eind begroeting. Waar Mr. V. dan de andere twee onbeleefde telefonische contacten nog vandaan haalt, is ons een myysterie tenzij hij die dag nog andere ontevreden klanten aan de lijn heeft gehad en die gesprekken onterecht aan ons toeschrijft.
    Van Mr. V’s kant of van Mr. J’ kant hebben wij overigens nooit excuses gekregen voor hun onprofessioneel gedrag. Of voor het feit dat een keuken die normaal gezien op maximaal 3 dagen geplaatsts moet zijn, er pas stond na 12 weken! Niet dat onze keuken nu al afgewerkt is. Ondanks het feit dat wij aan Mr. V. hebben gemeld dat bij het overlopen van hun eigen check lijst de strips onder de kasten openingen vertonen waardoor er dus bij het poetsen nog steeds water onder de kasten loopt en de kasten hierdoor dus kunnen rotten volgens hun eigen check lijst, hebben wij van Mr. V. nog steeds geen antwoord terug ontvangen ondanks zijn belofte dat hij ons ten laatste 6 dagen geleden iets zou laten weten. Is het dan echt nodig dat wij dus weeral verschillende keren naar Mr. V. moeten gaan bellen om dan uiteindelijk weer met een kluitje in het riet gestuurd te worden zonder daadwerkelijk een antwoord of oplossing voor ons probleem te krijgen? Wij begrijpen niet dat er op één andere klacht na niet meerdere klachten over Mr. V. te vinden zijn. Zijn wij dan speciaal voor Mr. V.? Kan hij het niet hebben dat er hier geen mannelijk gezinshoofd is in het huishouden? Verleent hij alleen een correcte service aan mensen die een dure keuken bestellen bij Ixina? Wie zal het zeggen?

    Onze conclusie is dan ook simpel. Ben je van plan om een nieuwe keuken te plaatsen? Stel jezelf dan even de volgende vragen. Wil je avontuur en onzekerheid over wanneer de keuken af is? Ga dan voor Ixina Turnhout, meer bepaald het duo verkoper Mr. S. V. en plaatser Mr. W. J. Wil je echter zekerheid, een goede service en niet maanden op een bouwwerf wonen? Betaal dan iets meer en ga naar een andere keuken zaak. Wil je toch absoluut je keuken bestellen bij Ixina Turnhout? Zorg dan dat je het duo V. en J. vermijdt. Hadden wij dit allemaal op voorhand geweten, dan waren wij nooit met Ixina Turnhout in zee gegaan. Een droom waarvoor mijn moeder jarenlang heeft gespaard, is dankzij Ixina Turnhout een nachtmerrie geworden. Een keuken die een verademing had moeten zijn, is een ongenietbare keuken geworden. Dank je wel, Ixina Turnhout!

    Trouwens, de kwaliteit van hun keukens is ook niet alles. Nog voor dat het meeste werk aan onze keuken eindelijk gedaan was na 3 maanden, was er al een beschadiging aan een kastdeur en aan één van de lades. We weten niet precies hoe deze beschadigingen zijn gebeurd, maar aangezien wij niet al te zot doen in onze keuken, kunnen wij enkel besluiten dat een keuken van Ixina dan blijkbaar niet veel kan hebben. De kwaliteit bij Ixina is naar onze mening dan ook niet echt hoogstaand.

    UPDATE: 2-7-18:

    Na veel problemen vorig jaar in verband met vooral de plaatsing en de opvolging hiervan door een verkoper nu weer een probleem. Vorig jaar hebben wij onmiddellijk melding gemaakt van slecht gesloten profielen aan de plinten. Gevolg : grote openingen(meer dan 1cm) op de hoeken van de kasten. Deze werden hoe langer hoe groter tot zelfs een plint eraf viel.
    Nu dus weer melding gemaakt en foto’s bijgestuurd. Bijna direct een telefoon gekregen om een afspraak te regelen. Na bezoek van de verkoper van Ixina overeengekomen van een gratis herstel te doen door een andere plaatser. Ook een deurtje dat licht beschadigd was zou vervangen worden. Na een leveringstermijn gerespecteerd te hebben voor de plinten en het deurtje telefoon gekregen dat op een door ons overeengekomen datum de vervanging zou plaats hebben melding gekregen dat de dag niet door kon gaan. Dus, nieuwe afspraak. En dan …… op het afgesproken uur en dag ja hoor een plaatsing die (hopen wij) correct is verlopen. Wij wachten nu af of er geen nieuw probleem zal komen op die plaatsen. We hebben er echter wel alle vertrouwen in en zijn zeer blij dat ditmaal zonder veel moeilijkheden de zaken opgelost zijn. Zo kan het dus ook wel ondanks een eerder slechte ervaring. Dank U wel.

  35. BabsySakura
    | Beantwoorden

    Keuken besteld bij Ixina Lommel, alles naar wens verkoop verliep vlotjes en keuken zou geleverd worden in februari 2017. Levering verliep perfect, plaatsers kwamen een dag later en 3 dagen later stond mijn keuken met uitzondering van de Dekton. Toen begonnen onze problemen, blijkbaar was een tafel die enkel steunde op een zijwand niet mogelijk in Dekton. Daar kwamen we dus achter nadat de keuken er stond en kregen te horen dat er 2 stalen balken geplaatst moesten worden on de de dekton en we die palen dan maar zelf moesten bekleden. Tja ik wou een mooie keuken geen staalfabriek! Oplossing kwam er niet , die hebben we zelf moeten aanbrengen als NIET keuken bouwers. Nadien werd het zijpaneel waar de tafel op kwam te rusten in zwart geplaatst terwijl onze keuken volledig wit is. Hangkastje werd niet voorzien van beschermdopjes op de bouten. Spatwand was in de verkeerde maat. Mijn keukenkraan staat te dicht bij de wand waardoor ik die niet volledig kan openen. Front van de vaatwasser is tot 6x toe opnieuw besteld en telkens verkeerd geleverd. Probleem is dat er elke keer bij een fout van hun kant 3-4 weken wachttijd is eer ze opnieuw langskomen. Nu 18 juli is mijn keuken dus nog steeds niet klaar ! Enige voordeel is dat ik erop stond het volledige bedrag niet te voldoen maar nu dreigen ze al met verdere stappen als ik het openstaand bedrag niet betaal. Ik heb gevraagd voor een kleine compensatie van 750 euro(dit kostte mijn kraan) op een keuken van 35000 euro maar dit vinden zij geen correcte compensatie. Zij stellen voor 1% compensatie. Dus ik raad iedereen aan zeker GEEN keuken te bestellen bij Ixina Lommel.

  36. Gielen sabrina
    | Beantwoorden

    Beste,
    Ook bij ons is de aankoop van onze keuken bij Ixina niet gegaan zoals het hoort!
    Begin oktober 2015 zou onze keuken geleverd worden waar wij zo naar uitkeken!
    Op een zaterdag worden we gebeld door Ixina met de melding dat onze keuken volgende maandag zou geleverd worden, en vertelde ze er bij dat de keuken bij levering onmiddellijk betaald moest worden! Wij kwamen totdat uit de lucht gevallen! Hoe kom ik in een weekend zo snel aan 12.000€?? Met te vertellen dat het weekend was en het niet zo simpel is, zeiden ze doodleuk; niet betalen is niet leveren! Daar sta je dan?? En oké ik weet het wel ( het zijn die kleine lettertjes op het contract) maar hadden ze dat er niet even bij kunnen zeggen bij de bestelling?? Tot lang aandringen hebben we dan uiteindelijk 800€ nog kunnen laten openstaan..
    En maar goed ook, want de keuken is tot nu toe nog niet volledig af gewerkt..
    Vorig jaar kregen we een eindfactuur, die hebben we niet betaald, toen kregen we een herinnering.. hier zijn we dan mee naar Ixina gegaan, met foto’s van wat er nog moet gebeuren.. da lieve meisje vertelde ons dat ze het ging doorgeven aan de zaakverantwoordelijke.. dit is van januari geleden, awel ik ben nog altijd aan het wachten op een telefoontje, met de verrassing deze week dat er opnieuw een herrinering van betaling in de brievenbus zit.. sorry jongens maar moeten we hun nu achterna blijven lopen?? We zijn al bijna 2 jaar bezig?! Dit is toch echt niet meer normaal?!

  37. Van Impe
    | Beantwoorden

    Zeer negatieve ervaring. verkopen ging vlotjes, in de winkel kunnen ze het wel uitleggen. betaling diende ook tijdig te gebeuren, wij voerden dus 3weken voor plaatsing de betaling uit. Vanaf de levering die moest gebeuren op 25/04/17 tot vandaag ging alles fout. De plaatsing, een regelrechte ramp en daarvoor moet 992,18 exl btw betaald worden… Vandaag 18/05/17 nog steeds geen gebruiksklare keuken. Nadat de sifons fout waren aangesloten stond de keuken onder water, de plaatser van de steen stelde zelfs gasgeur vast waardoor ontkoppelen de enige veilige optie was. We worden van het kastje naar de muur gestuurd en de fouten blijven zich opstapelen. Ik raad iedereen aan om NIET voor IXINA te kiezen.

  38. yvon landsheere
    | Beantwoorden

    Onze keuken werd geplaatst Door ixina roeselaere
    Jens Himpe heeft ons heel vriendelijk ontvangen voelden ons al direckt welkom
    van de eerste tot de laatste minuut werden al onze wensen voltooid en tekende hij onze droomkeuken
    zowel jens alsook al de andere verkopers waren even vriendelijk
    top team
    Dan kwamen Ronald en donald langs om de keuken te plaatsen
    ook daar voldeden dit duo aan al onze wensen en ook heel vriendelijke vakbekwame mensen
    Na de plaatsing was iedereen heeeeeeel content
    zou zeggen voor goeie bediening indien jullie een nieuwe keuken willen ga langs bij ixina roeselaere

  39. Smolders
    | Beantwoorden

    Kan alleen maar de mening bijtreden van de vele klachten over de plaatsing, daar zijn echt geen woorden voor. Verschrikkelijk is nog te zwak.ixina regelde voor ons een firma, om de oude keuken uit te breken,en alles van water- en electro punten te plaatsen nl Zedreno.deze firma beweerde ook dat al de voorbereidende werken op 1 week klaar zouden zijn, het werden er 2. Keuken werd volledig betaald op 3/04, en geleverd op 10/04. Op 11/04 zou worden geplaatst,maar plaatser kwam s’morgens, en beweerde dat de bezetting nog niet helemaal droog was,(terwijl Zedreno bij hoog en laag had verzekerd,dat alles na 2 weken droog zou zijn) was na 5 minuten terug weg, het zou ook nog geld kosten om een nieuwe planning op te maken. Na vele telefoontjes en mails naar ixina, zou er nu misschien toch een nieuwe plaatsingsdatum zijn op 1 en 2/06. Dit betekent, dat ik al van 27/03 zonder keuken zit, en dat heel mijn garage en hal, vol keukenapparatuur staat. Ik snap niet dat Ixina met zo’n firma in zee gaat, en dit aanraadt aan haar klanten, in dit geval, zouden ze toch een eerdere datum kunnen voorstellen, als ze zien dat iemand 11 weken in de miserie zit!!!

  40. Stephanie
    | Beantwoorden

    Keuken laten plaatsen Door Ixina Sint-Kruis
    Tekening laten maken door de verantwoordelijke van de winkel Frank, samen tot een ontwerp gekomen van onze , droomkeuken.
    levering van de keuken zoals afgesproken, plaatsing op de afgesproken datum.
    De keuken werd geplaatst door Joy Demeulemeester en ik moet zeggen hij heeft dat super gedaan, zeer mooi afgewerkt, hij heeft alles nadien mooi opgeruimd, alles van afval meegenomen. Super tevreden van zowel Frank van Ixina als de plaatser van de keuken!!
    Ik ga Ixina Brugge bij iedereen aanbevelen

  41. Coppens Chantal
    | Beantwoorden

    Wij willen een nieuwe keuken installeren en bezochten reeds verschillende keukenwinkels. Het contact met ixina in Sint-Niklaas verliep heel goed. Livia is een gemotiveerde verkoopster die de tijd nam om naar onze wensen te luisteren en ook nadien nog onze vragen beantwoordde. Eigenlijk hadden we bijna beslist van met ixina in zee te gaan maar de vele negatieve reacties betreffende plaatsing en andere problemen , doen me nu toch twijfelen. Wie heeft er ervaring met ixina Sint-Niklaas ?

    • Tim
      | Beantwoorden

      Dag Chantal,

      Heb je ondertussen al een beslissing genomen ?
      Ik begin me ook vragen te stellen bij de levering!

  42. Jan Cox
    | Beantwoorden

    Dan koop je een appartement, dan moet daar een nieuwe keuken in. Daarvoor moet je dus niet bij Ixina Belgium in Merksem zijn
    Dus ik op zoek naar een goede leverancier. Ik ga her en der praten en beslis uiteindelijk met Ixina in zee te gaan. Na twee gesprekken hadden we de keuken gedefinieerd en had ik een offerte in mijn handen. Ik teken en betaal een voorschot.
    De installateur komt langs voor de nodige opmetingen en ik krijg een eerste installatieplan met aanduidingen waar de electriciteitsaansluitingen moesten komen. Voor de aansluitingen voor watertoevoer en -afvoer was rekening gehouden met de bestaande toestand.
    Mijn elektricien slijpt de muren uit en legt alle benodigde aansluitingen klaar.
    Bericht van Ixina: de keuken kan niet geplaatst worden zoals voorzien… De vaatwas moet op een andere plek komen. Moet daar dan geen andere aansluiting komen voor de electriciteit? ‘Dat lossen we wel op met een verlengkabel’ kreeg ik te horen. Dat alle andere aansluitingen, inbegrepen die van het water, ook moeten aangepast worden wordt niet gemeld… Ik stem in met de nieuwe schikking en krijg een nieuw installatieplan toegestuurd. De electricien verlegt de aansluiting van de vaatwas voor alle zekerheid…
    Vol spanning tel ik de weken af… En betaal wel alle facturen (>10.000€). Op 200€ na, blijkt achteraf, die stonden niet op die tussentijdse facturen (waarom!?).
    En dan wordt er geleverd en begint de installateur te installeren. Om na een tijdje te constateren dat er iets niet klopt met die (heraangelegde) electra voor de vaatwas. Blijkt dat die man van Ixina enkel het allereerste plan had gekregen, niet dat aangepaste. Dat hij ook niet had kunnen uitvoeren vermits enkel de electra voor de vaat was aangepast…
    Het roestvrij stalen werkblad kan weer terug, er moet een nieuw worden gemaakt, volgens plan 1, want plan 2 was helemaal niet nodig volgens de installateur…
    Weer 6 weken wachten… Een maand langer huur betalen op mijn oude appartement (>500€!), een geluk dat er nog geen nieuwe huurder was gevonden…
    Dan wordt de keuken eindelijk opgeleverd en wil Ixina via de installateur in enen die resterende 200€ cash betaald krijgen? Dat doe ik dus niet.
    Ixina stuurt een factuur voor die 200€… Ik maak een lijstje van de extra kosten die ik door de fouten van Ixina gemaakt heb. En dan zegt Ixina dat ik ook fouten gemaakt heb omdat de leidingen niet aangepast waren aan plan2? Een plan 2 dat totaal overbodig was en alleen maar voor overbodige kosten en heel veel tijdverlies gezorgd heeft!
    Eerlijk? Ixina, nooit meer. En ik raad het eenieder ten sterkste af.

    • Jan Cox
      | Beantwoorden

      Als knaller: op 26/5/2017 een aangetekende zending van Ixina, gedateerd 25/04/2016… Dat het te betalen bedrag nu, op 25/04/2016 (!?) 240€ bedraagt. en dat ik voor 05/05 moet betalen terwijl ik die brief dus op 26/05/2016 in handen krijg.
      Wie gelooft die mensen nog?

  43. Mieke
    | Beantwoorden

    heel vriendelijk, duidelijke offerte

  44. Joke
    | Beantwoorden

    Bij onze nieuwbouw hebben wel gekozen voor Ixina. Zeer vriendelijk in het begin tot ze de fout maakten om de keuken te vroeg te bestellen en ons huis zelf nog niet geplakt was. Ze moesten de keuken stockeren en daar zou ik mogen voor opdraaien. Uiteindelijk zijn wel tot een compromis gekomen en de keuken eventjes in de garage laten staan. Toestellen en een nieuwe keuken in een huis met werfsleutel… bij plaatsing mocht ik nog eens 50 €ophoesten voor een koppelingstukje voor de kraan en de afwerking boven de kasten en dampkap zat blijkbaar niet in de prijs. Offerte voor een triplex plaat op maat gezaagd was 450€ ! 3 jaar later staat ze er nog maar je merkt dat het niet proper is afgewerkt. Kastjes hangen scheef, klinken komen altijd los. Ik zie die keuken hier geen 20 jaar staan en als ik een nieuwe wil zal ik mijn zuur verdiende centen wel ergens anders uitgeven.

  45. xavier
    | Beantwoorden

    vriendelijke verkoper.neemt de tijd om alles mooi uit te leggen .

    Mooie keukens maar vinden de prijs /kwaliteit te hoog .

  46. gerda schoonjans
    | Beantwoorden

    absoluut niet tevreden, dampkap werkt niet genoeg, is ineens niet zwaar genoeg (volgens verkoper) voor de ruimte in de keuken, al de damp vliegt op de kast, die staat kletsnat, de keuken staat er maar een paar maanden !! kapotte schuif die direkt geconstateerd werd is wel “in bestelling”

  47. Kevin
    | Beantwoorden

    Ervaringen bij Ixina Boortmeerbeek:

    Ik spreek hier uit naam van een goede vriendin (en klant) van me die een half jaar geleden haar keuken bestelde bij Ixina.
    Jammer genoeg ben ik slechts 2 weken later in het project gestap, want intussen waren er al enkele zaken gebeurd waar ik me toch vragen bij stel.

    Zo werd de klant verplicht haar keuken al uit te breken nog voor er een opmeting plaatsvond. De opmeter/plaatser “kon niet opmeten met een bestaande keuken in de ruimte”. Ongelooflijk te weten dat de levertermijn al snel 8-10w bedraagt. Klant heeft dus ongeveer 3mnd zonder keuken geleefd.
    Bovendien ken ik wel een en ander van keukens, en toen bleek dat de prijs na enorme aanpassingen op 50 euro na dezelfde was, zijn mijn alarmbellen afgegaan.

    Ik heb de klant een gedetailleerd overzicht laten vragen om te kijken hoe het kan dat de keuken dezelfde prijs had, hoewel ik pertinent zeker wist dat de keuken eigenlijk goedkoper moest zijn.
    In samenspraak met een vriend, die voor een concurrent werkt die met dezelfde leverancier werkt (zelfde bestelcodes & etc) heb ik het dossier uitgepluisd, en geconstateerd dat er een drogpost “bodemplaat” in de bestelbon zat.

    In de eerste versie kostte deze zogezegde bodemplaat 800€, na aanpassing kostte deze 1300€. Wetende dat de keuken na aanpassing MINDER kasten bevatte, kan je al raden wat dit moest voorstellen.

    Je reinste diefstal, en wanneer dit door de klant opgemerkt en aangekaart wordt komt de reactie “wij bepalen zelf hoe wij onze prijzen opmaken, daar hebt U geen zaken mee”.

    Een mailtje naar de commercieel verantwoordelijke van Ixina belgie bracht geen soelaas.
    Daar dit bedrijf énkel op franchise-basis werkt, bent U als particulier géén klant van Ixina, in tegendeel. Hun franchise partners zijn de klanten, de particulieren zijn vooral een probleem.

    Degoutant bedrijf, degoutante structuur, bedrieglijke praktijken, en “int zak zetterij” zoals wij dat in antwerpen noemen.
    Als binnenhuisarchitect wederom het bewijs dat ons beroep hoe langer hoe meer nodig is, onze kostprijs is vaak al terugverdient alleen door deze zaken te ontmaskeren vooraleer ze gebeuren.

    Alstublieft mensen, laat U professioneel bijstaan en ga niet teveel af op wat een verkoper jou probeert te vertellen.
    Het kan U een pak ellende besparen.

    • Pascal
      | Beantwoorden

      beste, de prijs die berekend wordt heeft niet alleen met het ” aantal ” kasten te maken, het gaat over het geheel, het volume enz. het is een algemene regel die niet alleen in 1 winkel wordt toegepast, ik denk dat U door uw vrienden die bij de concurenten werken laat beinvloeden, niemand of niets is perfect, en voor de duidelijkheid, ik werk niet bij Ixina

  48. tim
    | Beantwoorden

    Ixina – Sint-Pieters-Leeuw

    Na 10-tal bezoekjes bij Ixina SPL hebben wij een overeenkomst gesloten voor een nieuwe keuken. De plaatser is 2 maal langsgekomen afmetingen op te nemen. Wij hebben ze nagekeken, deze zijn correct. Echter, bij Ixina hebben ze 2 fouten gemaakt waardoor onze U-vormige keuken langs beide uiteinden plaats te kort komen. Langs één kant is er 20cm verdwenen, langs de andere kant 13cm. Het gevolg is dat de afwerking van de keuken nergens op lijkt. Ipv dat alles mooit verstopt is komt er nu een deel muur voorbij de keukenkasten. Langs de andere kant is een kleiner werkhoekje nu bijna niet te gebruiken. Tegels die niet uitkomen met de frigokast etc.. Eén geleverde kast was dan ook niet de correcte breedte, waardoor de werkplank te kort werd afgezaagd. Dus eigenlijk moet de hele werkplank er uit.

    Daarnaast zijn de mensen heel erg behulpzaam en vriendelijk tot je alles betaald hebt. Dan krijgt je nog nauwelijks antwoord terug. Nu vrees ik dat het weer maanden gaat duren eer er zelfs nog maar een installateur beschikbaar zal zijn. Verloren verlofdagen, nieuwe bestelling,.. Neemt Ixina SPL zijn verantwoordelijkheid?

  49. Johan en Tania
    | Beantwoorden

    Wij zijn zeer zéér ontevreden over Ixina Deinze.

    Onze keuken is mooi maar na 1 (één!) jaar nog steeds niet afgewerkt. Plaatser kwam afspraken niet na, kasten konden niet open (!) of hingen niet recht, plastiekjes frigo niet geplaatst, 6 maand wachten op 4 plankjes en stukjes frigo vergeten te plaatsen, maten niet volgens hun eigen plan enz enz En als sléchtste: verkoper neemt zijn verantwoordelijkheid niet en weigerde zelfs te komen kijken.

    De oplevering is nog steeds niet gebeurd en de vele gebreken op het voorlopige plaatsingsrapport (samen met de plaatser gemaakt!) zijn niet behandeld. Iedereen kan fouten maken en als je die rechtzet is er geen probleem. Verkoper reageert niet op mails of aangetekende brieven. Telefonisch altijd in gesprek, afwezig enz en zal terugbellen wat hij natuurlijk nooit doet.

    Iedere keer als we het spotje horen van Ixina denken we aan onze kater. We hadden veel vertrouwen in de naam en faam van Ixina. Bij Test Aankoop waren er nog klachten over deze winkel, maar blijkbaar reageert de zaakvoerder zelfs ook niet op hun brieven.
    We begrijpen niet dat niemand zijn verantwoordelijkheid neemt.
    Beste mensen … denk 2 x na !

    Johan en Tania uit Waarschoot

  50. David
    | Beantwoorden

    Ervaring Ixina Deinze.
    Adviseur verkoopt dampkap die achteraf niet geschikt blijkt te zijn voor de ontworpen keuken (ingewerkt in hoge luifel). Luifel staat op alle huistekeningen van Ixina maar werd door onszelf volgens hun plannen uitgewerkt. Bedenking zijn geuit na levering maar tot twee maal toe wordt door Ixina Deinze bevestigd dat de dampkap geschikt is. Na plaatsing (door hun eigen installateur) merken wij dat deze niet bediend kan worden door een doorsnee persoon (geen afstandsbediening). Bij nazicht door ons op het internet blijkt dat de verkochte en geleverde dampkap op max 60 cm van het fornuis geplaatst mag worden.
    Reactie van Ixina Deinze: Dat is ons probleem niet, jullie zouden de luifel zelf uitwerken om geld uit te sparen, wij hebben dus geen weet van hoe deze er zou uitzien, een luifel kan ook perfect op 60 cm hoogte uitgevoerd worden… jullie hebben zelf voor geleverde dampkap gekozen.

    Uiteraard is alles betaald geweest voor levering, daar is Ixina Deinze wel zeer stipt en correct in!…. Dank u wel Ixina Deinze

  51. gerda schoonjans
    | Beantwoorden

    maar vind u het normaal dan, dan je het volledige bedrag op voorhand, nog voor levering moet betalen ??? waar is dan je zekerheid, had ik dit geweten, had ik daar nooit besteld !

  52. Annelies
    | Beantwoorden

    Toen we bij Ixina Merksem langs gingen om een offerte te laten maken, kregen we te horen dat we even een half uurtje iets anders moesten gaan doen. Anders zouden ze geen tijd meer hebben om hun broodje op te eten. We hebben dat dan maar gedaan: even een keuken gaan bestellen op een ander. Man man man!

    • ??
      | Beantwoorden

      Misschien was het een drukke dag geweest en had die persoon nog niet kunnen eten ?
      ik spreek uit ervaring dat je met een lege maag geen offerte kan opmaken die gemakkelijk 2uur kan duren.
      mensen die niet begrijpen dat iemand iets wilt eten …. man man man …

  53. Decroix
    | Beantwoorden

    Heb een keuken gekocht bij Ixina Moeskroen heel slechte ervaring heb de keuken niet gekregen zoals ik bestelt heb.Er is een fout van 20 cm waar daar een verlies is van 20 cm is een gat, En ze wilden niet toegeven maar kan het bewijzen met de foto’s .Je moet alles van te voor betalen en dan laten ze je in plan SCHANDALIG.Ze hadden hem eerst gemonteerd maar kon dan ook nog mijn frigo er niet meer naast zetten een verschil van 5 cm dan weer alles gedemonteerd ,gelukkig dat ik mij frigo nu kan zetten .
    Heb een hoek van 20 cm doe leeg is bewijs foto’s .Vindt het alleen schandalig de mensen zou in plan laten .
    Vindt Ixina Moeskroen oneerlijk en onbeleeft de verkoopster .Gerda

  54. Tom
    | Beantwoorden

    3 deuren beginnen na 4 jaar af te bladeren. de deurtjes zelf zijn onder garantie maar het plaatsen niet. Het is ook nog niet zeker of ze nog kunnen geleverd worden en of er een kleurverschil gaat opzitten. ben eens benieuwd…

    • Tom
      | Beantwoorden

      deurtjes gaan over 3 weken geleverd worden. ben tot nu toe tevreden over de service. nu nog juist hopen dat het kleurverschil meevalt.

  55. Rudi Van Heffen
    | Beantwoorden

    Hallo,
    Wij zitten in ongeveer dezelfde situatie als jullie. We hadden onze keuken besteld begin januari maar we hadden hen op de hoogte gebracht dat de vloer nog moest vervangen worden. Ze hadden bevestigd dat de levering zou zijn voor 15/7 en 2 dagen plaatsing. We zijn nu 13/10 en de keuken is nog altijd niet geplaatst en het zal nog gemakkelijk meer dan 1 maand duren voor alles in orde is. Hebben jullie een tegemoetkoming of extra korting bekomen?

  56. cabensar
    | Beantwoorden

    Wij kregen een grondige uitleg, was tevreden met de prijzen en de mooie werkblad!

  57. w&h
    | Beantwoorden

    Door omstandigheden kwamen wij in april 2015 terecht bij Ixina Deinze. We maakten onze plannen bekend en er werd ons een offerte opgemaakt. Bij navraag wat Ixina Deinze meer te bieden had dan de andere Ixinavestigingen ( Lochristi en Wetteren lagen immers dichter bij onze woonplaats) , kwam het antwoord dat Ixina Deinze –door de aanwezigheid van zeer competentie mensen – aan haar klanten “à la carte”-wensen kon aanbieden. Wij waren zeer tevreden dat onze eigen wensen op die manier zouden gerealiseerd worden en we gingen scheep met Ixina Deinze.
    Afgesproken was dat de plaatsing zou doorgaan op 29 september 2015 en maximum 2 dagen zou duren. Om een heel lang verhaal van mails en telefoontjes, her-plaatsen van kasten, niet kunnen realiseren van onze ‘à la carte’-kast , kort te maken : de firma is hier buitengegaan op 21 mei 2016, én, wat erger is : de droom die zij beloofd hadden om hier waar te maken, staat er dus NIET !!! Die bekwame schrijnwerkers hadden ondertussen al lang de zaak verlaten en wij moesten het stellen met beloftes en tussenkomsten in onze keuken waar maar geen einde aan kwam. Wéken lang konden wij onze keuken niet gebruiken ( eindejaarsperiode incluis) en steeds was er een andere uitleg ( vooral steeds de schuld bij iemand anders leggen) waarom de afwerking niet kon gebeuren waarvoor wij geopteerd hadden.
    Nadeel is wel : je moet het hele factuurbedrag vereffenen vooraleer zij aan de plaatsing van de keuken beginnen. Dus…. Waar sta je als klant ? De tweede vennoot heeft ons dossier in handen genomen in januari 2016, maar dat heeft de zaak niet bespoedigd. Op ons verzoek werd dan wel een financiële tegemoetkoming voorgesteld , en aangezien wij het zo beu waren om met die mensen nog verder te onderhandelen, hebben wij hun bedrag gewoon aanvaard. (Niet nog een keer vele mailtjes en vele telefoontjes : het was méér dan genoeg geweest.) Maar je kan absoluut niet spreken van een vergoeding voor alle miserie die ze ons al die maanden bezorgd hebben, alle geduld dat we moesten tonen, alle begrip dat we aan de dag legden voor hun uitleg/vertraging en vooral zeker geen vergoeding voor de “droomkast” die ze voor ons niet gerealiseerd hebben. Denk ook maar niet dat wij ooit een woord van verontschuldigingen van hun kant gekregen hebben.
    Een brief aan de hoofdzetel van Ixina wees ons er alleen maar op dat de relatie klant – Ixina geregeld wordt met de lokale vestiging.
    U zal begrijpen dat wij Ixina Deinze aan NIEMAND aanraden ! Onze aannemers (ook uit regio Deinze ) die hier bij ons tussenkwamen voor de verdere renovatie van de keuken zullen ook niemand naar die winkel sturen, waar ze sterk zijn in beloven, maar waar ze verre van hun beloftes kunnen/willen waar maken.

  58. francine cludts
    | Beantwoorden

    Eenmaal de keuken geplaatst is reageert de verkoper zelfs niet meer op mails met vragen naar waarborg toestellen en factuur.
    Ik heb foto’s gestuurd van het niet aansluiten van waterleiding en afvoer en kreeg als melding dat ik daarvoor een loodgieter moest raadplegen.
    Klant is koning kennen ze niet bij ixina zaventem . Trek je conclusies.

  59. Rita pirotte
    | Beantwoorden

    Ik ben niet tevreden ,is 11 maanden dat ik vraag om deurtje te komen maken ,ben Al drie keer in winkel geweest om te vragen om het te maken al zes keer gebeld ,technieker heeft dan eindelijk deurtje komen nazien ,deur uitgenomen ,was juist voor kerstmis,nog altijd iet gemaakt altijd zeggen ZE in de winkel iets anders ,niet doorgegeven dan pc stuk ,dan verkeerd besteld ,ben het beu ,

  60. Rita
    | Beantwoorden

    Bedankt aan het ganse team van lxina bekkevoort
    Heb een mooie keuken gekregen op 1 1/2dag netjes afgewerkt en alles proper achtergelaten
    Bedankt aan het ganse team zowel de opvolging als de plaatsing niets dan lof
    Ik zal jullie zeker aanbevelen bij vrienden
    Rita

  61. kathy verstraeten
    | Beantwoorden

    Wij hebben onlangs een keuken laten plaatsen door ixina Bekkevoort. Wij kunnen helaas geen enkele negatieve reactie geven want deze mensen hebben onze droomkeuken geplaatst, alles was zoals afgesproken, wachttijd , leveren, plaatsen. De plaatsers waren heel gedienstig en vriendelijk. Alles werd netjes geplaatst en opgeruimd.
    Ik zou het opnieuw doen, super content van deze mensen.

    • Lucia Alsteens
      | Beantwoorden

      Geachte Kathy,
      Het zou kunnen dat ik door omstandigheden aanpassingen zou aanbrengen aan mijn bestaande keuken van Ixina die geplaatst werd eind 2011. Volgens Ixina zelf is dat zeer goed mogelijk “zonder problemen” !
      Kan je me vertellen naar wie ik moet vragen om dit tot een goed einde te brengen bij Ixina Bekkevoort ? Ook de plaatsers waarvan je blijkbaar heel tevreden bent ? (Ixina bekkevoort ligt voor mij dichtbij) !
      Als ik dit vraag is het omdat ik veel meer negatieve ervaringen kan lezen dan positieve ?
      Dus graag je mening voor “een klant in spé …” !!!
      Op voorhand bedankt
      L.A.

  62. Rita
    | Beantwoorden

    Ervaring Ixina Bekkevoort: Mensen die weten met wat ze bezig zijn ,hebben onze wensen zeer goed begrepen
    Wij zijn in blijde verwachting van onze nieuwe keuken en hebben er alle vertrouwen in ik hou jullie op de hoogte

  63. Pollet uit Loppem
    | Beantwoorden

    Nu een jaar onze keuken… reeds na een paar maanden was er een waterlek aan de wasbak wateraansluiting die voor gevolg had dat een deurtje onder de wasbak water had gezogen en opgezwollen was… We hebben gratis een nieuwe gekregen.
    enkele weken later een kastdeur remmer die niet meer werkte… nieuwe gekregen. Na 6 maand vertoonde zich een Vlek op het front van de bestekschuif die niet weg te krijgen was, Gratis een nieuw frontpaneel gekregen.
    Enkele weken geleden bemerkt dat de wandbekleding boven de kookplaat een gaatje met een opstulping zit die verergerd… Nieuwe plaat besteld door de winkel, maar ik moet zelf opdraaien voor het plaatsen van de plaat (tamelijk werk aan)… nog in onderhandeling. Verder zijn bijna alle kastdeur remmers hun kracht kwijt, en slaan de deurtjes gewoon toe….
    Nee ik denk niet dat ik nog dit keukenmerk zou kiezen.

  64. Mr Kitchen
    | Beantwoorden

    Juiste opmetingen, foute uittekening en bestelling, gebrek aan intern overleg tussen plaatser en adviseur. Bereidwillige plaatser om te redden wat er te redden valt. Geen commerciële krakken in Turnhout, klantvriendelijkheid zaakvoerder is soms ver zoek. Als je een fout maakt moet je die toegeven. Keuken is niet perfect, wel goed. Ondertussen nog schadegeval aan waterleiding gehad als gevolg van plaatsing. Gezien ervaring met winkel, maar zelf geregeld.
    Moraal van het verhaal : ‘t kon allemaal beter en vlotter. Volgende keer keuken via kleine keukenplaatser die alle werken voor zijn rekening neemt. Maar ja … dat kost allicht iets meer …

  65. aze
    | Beantwoorden

    Ixina Marche-en Famenne
    Prijs-kwaliteit goede keten
    Zeer vriendelijke verkopers
    Lelijke showroom

  66. Petra
    | Beantwoorden

    Voor de plaatsing van de keuken was er een goed contact tussen de keukenadviseur te Geel en ons als klant. Spijtig genoeg is er het een en ander misgelopen erna. Tijdens het plaatsen van de keuken bleek de keuken niet perfect te passen in onze ruimte, omdat dit niet was nagegaan door de plaatser voor het definitief bestellen van de keuken. Hierdoor is mijn keuken niet geplaatst zoals de bedoeling was en ziet het er ook niet uit zoals zou moeten (volgens 3D-afbeeldingen van Ixina). Ixina had voor ons een hangkast in de eetruimte ontworpen. Het uitzicht is heel mooi, maar het gebruik ervan minder. Doordat er klepkasten onderaan geplaatst zijn moet je helemaal op de grond gaan liggen om iets in en uit de kast te kunnen halen of om deze schoon te kunnen maken. Ixina ziet hier het probleem niet van in, spijtig … De technische kennis over de elektrische toestellen kanook beter. Over de prijs-kwaliteit verhouding ben ik wel tevreden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Optionally add an image (JPEG only)