ervaringen dsm keukens

DSM Keukens ervaringen? Alle Dsm Keukens ervaringen vindt u op deze pagina. Zit u te denken om bij Dsm Keukens langs te gaan? Lees eerst deze reviews en recensies over Dsm Keukens.

Vestigingen : Aartselaar, Beveren-Leie, Erembodegem, Genk, Kampenhout, Nevele, Olen, Oostende, Oudenaarde, Roeselare en Sint-Niklaas.

 

www.dsmkeukens.be

 

DSM Keukens algemene informatie

 

DSM Keukens is een Vlaams familiebedrijf opgericht in 1919 door Honoré De Geetere. Het familiebedrijf is nu al vier generaties bezig met het realiseren van de perfecte keukens voor de consument en heeft meerdere vestigingen verdeeld over Vlaanderen. Met 99 jaar ervaring bieden zij kwaliteitskeukens in verschillende stijlen, eigen opmeting en montagedienst. De keukens worden ongecompliceerd en voor dagelijks gebruik gemaakt. Uw wensen en behoeften worden verwerkt in uw keukens door de hoogwaardige materialen en kwalitatief goede producten, voor een aantrekkelijke prijs.

 

Van landelijk tot modern en greeploos, DSM biedt een brede keuze aan ontwerpen. Deze winkelketen heeft toonzalen waar u op uw gemak rond kunt kijken, daarnaast zijn er keukenadviseurs die u graag verder helpen. Keukens kunnen hier worden ontworpen naar eigen smaak en u kunt uw creativiteit de vrije loop laten. Wenst u een kleur als goud, marmer, wit of toch liever zwart? Er zijn veel verschillende materialen beschikbaar in talloze kleuren. Neem een kijkje in een toonzaal of ontwerp zelf online. Samen met DSM Keukens wordt de planning gemaakt naar uw droomkeuken.

 

De keukens bieden een persoonlijk design met een buitengewone uistraling, door uniek vakmanschap van bijna 100 jaar. DSM Keukens zijn keukens voor het leven en geschikt voor iedereen die een keuken beschouwt als belangrijke leefruimte.

 

Bent u benieuwd? Bekijk de prachtige keukencollectie van Dsm keukens

 

www.dsmkeukens.be

 

 

103 klantgetuigenissen

  1. Tammy thompson
    | Beantwoorden

    Wij hebben vandaag onze keuken besteld bij DSM keukens Merksem bij verkoper Vincenzo Romano.
    We zijn heel tevreden met het ontvangst en de begeleiding naar onze droomkeuken.
    Wij zijn alvast heel benieuwd naar het resultaat.
    Tot zover kunnen we hen zeker aanbevelen.

  2. Van Laethem
    | Beantwoorden

    Eind 2020 bestelden wij bij DSM Erembodegem een nieuwe keuken. Sinds vorige week is die geleverd en geplaatst. Onze ervaringen met de service van DSM in het algemeen zijn, (tot op heden) alvast positief.
    We werden door de verkoper goed ontvangen en ingelicht over alles wat mogelijk was in onze specifieke situatie. Na afsluiten van de verkoopsovereenkomst, werden levering en plaatsing binnen de afgesproken termijnen gerealiseerd. Er waren in de voorbereidingsfase wel een paar technische issues maar die werden in samenspraak met de opmeter en de projectcoördinator opgelost. Ook was er een beschadigde kastdeur en werd een zijwand in verkeerd motief geleverd. Dit werd door de plaatser genoteerd en doorgegeven aan de betrokken verantwoordelijke en er werd ons beloofd dat dit allemaal vervangen en aangepast zal worden (voor de volledigheid moet ik hierbij vermelden dat de fout van het verkeerde onderdeel niet bij DSM lag maar bij de Duitse leverancier.)
    Bij deze willen wij niet nalaten om onze waardering uit te spreken over de plaatser. Op anderhalve dag heeft die man, op zijn eentje, vakkundig en met oog voor detail, de hele keuken geplaatst en afgewerkt.
    Je leest regelmatig in de recencies van keukenbouwers dat plaatsing dikwijls een punt van ongenoegen is maar dat was bij ons zeker niet het geval!
    Indien de opvolging van de nog aan te passen mankementen nu nog correct verloopt, mogen wij ons een tevreden klant noemen en kunnen wij met voldoening DSM ten zeerste aanbevelen.

  3. Van Walle - De Backer
    | Beantwoorden

    Ik heb bij DSM Sint Niklaas een keuken gekocht.
    Bij deze wil ik mijn tevredenheid uitdrukken over Mevr. S. Y.
    S. is zeer klantvriendelijk, zeer professioneel, intelligent, hulpvaardig. Ze weet de klant te inspireren om zo tot een
    prachtig resultaat te komen. Met S. heeft DSM een topmedewerker in huis !

  4. Van Walle
    | Beantwoorden

    Ik heb bij DSM Sint Niklaas een keuken gekocht.
    Bij deze wil ik mijn tevredenheid uitdrukken over Mevr. S.
    S. is zeer klantvriendelijk, zeer professioneel, intelligent, hulpvaardig. Ze weet de klant te inspireren om zo tot een
    prachtig resultaat te komen. Met S. heeft DSM een topmedewerker in huis !

  5. Plattau Jan
    | Beantwoorden

    Vandaag naar DSM Kampenhout geweest bij verkoper Jaro. Zeer vriendelijk ontvangen en professionele uitleg.
    De verkoper was naar mijn mening over alles op de hoogte. We hebben dan ook een offerte ondertekend bij deze verkoper. Wij kijken uit naar onze samenwerking en hopen dat alles in orde komt.

  6. Vandrhallen Pascal
    | Beantwoorden

    Als ik even door de recenties blader dan kan ik niet anders dan er mij bij aansluiten.
    Ik ben ZEEER misnoegd in de opvolging en service van mijn dossier.

    Uiteindelijk moet men alles op voorhand 100% betalen, en we spreken hier niet over kleingeld.
    Als dan de keuken geleverd wordt blijkt er van alles te onbreken, geen enkele vorm van informatie dat de levering niet compleet is, maar wel alles betaald!
    Na de instsallatie die nogal ondermaats was, heb ik een mail met alle foto’s naar DSM gestuurd.
    In deze mail heb ik gevraagd mij per telefoon te contacteren, dit gebeurd niet.
    Je moet als klant zelf achter je zaak aanlopen.
    Als ik het met de winkelverantwoordelijke het feit aankaart dat het niet normal is dat men alles moet betalen voor de installatie was haar antwoord frapant: “Ja dat is omdat wij anders ons geld niet krijgen als er problemen zijn”. Dit zegt veel.
    In mijn eerste mail na de installatie meld ik dat mijn kookplaat het niet doet, DSM zegt me dan dat ik naar AEG moet bellen om een interventie aan te vragen.
    Dit is al moeilijk, want ze sturen de factuur pas na de installatie op, AEG heeft een bewijs nodig om te zien dat het om garantie gaat.
    Als ik DSM er dan op wijs dat ik met DSM een contract heb en DSM het nodige moet doen,beloven ze mij dat een ticket te openen.
    Op mijn expliciete vraag mij per mail te bevestigen dat er een ticket geopend is heb ik moeten vaststellen dat een week later er GEEN ticket was aangemaakt bij AEG.
    Uiteindelijk moest ik van de winkelverantwoordelijke dan maar zelf met customer care gaan praten. Ook daar weer het zelfde.
    Niettegenstaande dat DSM op 19 februari bevestigde dat een ticket was aangemaakt bij AEG is pas op 11 maart aangemaakt, ook weer omdat ik zelf naar customer care heb gebeld om te informeren.
    AEG wist niet eens wat er scheelt en om welk type kookplaat het handeld.
    Alle de andere punten van mijn eerste mail van 18 februari zijn op 11 maart nog niet eens ter harte genomen.
    Ook ben ik niet geinformeerd wat de volgende stappen zullen zijn en de planning, dit lijkt de norm te zijn bij DSM.
    In mijn eerste mail heb ik ook vemreld en gevraagd hoe het kan zijn dat de factuur geldt als ingang voor de garantie, maar niet alle aparaten zijn geleverd, en daarvoor is de garantie al lopende!!
    Probeer dit eens aan een normal ment uit te leggen, ook van DSM blijft elk antwoord over deze vraag uit.
    Wij hebben verschillende panden waarvan de keuken aan vervanging toe is, DSM heeft zich door deze al eigenlijk op voorhand buiten spel gezet.
    Kijk maar eens hoe ze het feit dat de kasten te dicht tegen de muur staan en de schuiven niet vrij open kunnen, oplossen.

  7. Vandenberghe
    | Beantwoorden

    Goed geholpen geweest, maar misleidende reclame: 20% korting op toestellen? +Batibouwkorting ? Niet gezien, ik heb er geen recht op, ik begrijp dit niet, ik heb nog thans 5 toestellen in mn keuken!
    Kan iemand me misschien uitleggen wat de voorwaarden dan wel zijn?

    • DSM Keukens
      | Beantwoorden

      Beste meneer Vandenberghe,

      Spijtig om dit te horen.

      Kan u ons de toonzaal doorgeven waar u een DSM Keuken hebt aangekocht en een eventueel dossiernummer?

      Zo kunnen wij dit natrekken voor u en u alsnog verder helpen.

      We horen graag van u.

      Met vriendelijke groeten,

      DSM Keukens.

  8. Elke
    | Beantwoorden

    Van zodra de bestelbon getekend is en het geld overgemaakt trekt de service op niets ! Levering van de keuken drie maanden later dan initieel afgesproken. Alle begrip wegens Corona zijn de wachttijden overal wat langer. Bij levering zelf moeten ontdekken dat koelkast er niet bij zat en dat de verkeerde oven werd geleverd. Na contact met DSM zou dit komen door vertraging bij leverancier en zou dit zo snel mogelijk opgelost worden. Over de oven werd met geen woord gerept, de oven die wij besteld hadden maken ze blijkbaar niet meer vandaar een ander model. Enige vorm van communicatie hierover en medezeggenschap zou wel welkom geweest zijn. Ondertussen zes weken verder nog steeds geen koelkast en verkeerde /beschadigde items van de keuken werden nog steeds niet vervangen! Ook de levering van het granieten werkblad duurt ondertussen al enkele weken terwijl dit binnen de 10 dagen in orde zou moeten zijn. Keuken werd door ons tijdig betaald, wij zijn ons deel van de afspraak nagekomen. DSM blijft hierin in gebreke aangezien onze keuken na weken nog steeds niet operationeel is ! We moeten ook steeds zelf contact opnemen om een stand van zaken te krijgen want krijgen van hen niets te horen en al absoluut geen voorstellen tot oplossing! De service na verkoop trekt op niets. DSM weet niet hoe ze klantgericht en proactief met klanten moeten omgaan. Het enige dat telt is verkopen en het resultaat voor de klant is voor hen van ondergeschikt belang. Ik raad DSM aan niemand aan.

    • DSM keukens
      | Beantwoorden

      Beste Elke,

      Bedankt voor jouw bericht. Kan je me jouw dossiernummer doorgeven?
      Ik help je graag verder.

      Vriendelijke groeten,

      DSM Keukens

      • Elke
        | Beantwoorden

        DSM5BDPV200021

        • DSM Keukens
          | Beantwoorden

          Beste Elke,

          We hebben uw dossiernummer goed ontvangen en doorgegeven aan onze customer care dienst.
          Zij nemen contact met u op van zodra ze kunnen.

          Mvg,

          DSM Keukens

    • Laurens
      | Beantwoorden

      Ik heb maar liefst 8 maanden moeten wachten op de afwerking van mijn keuken. Ik kreeg een beschadigde koelkast alsook een kapotte dampkap. Maar liefst 8 maand. Service na verkoop is inderdaad schrijnend! Veel succes alvast.

      Trouwens. Het valt op dat alle slechte reviews hier worden verwijderd op deze site. Mijn review is al 3 keer weggehaald.

      • DSM Keukens
        | Beantwoorden

        Beste,

        We hebben uw bericht goed ontvangen en zijn blij om te horen dat u zo goed ontvangen werd door onze winkelverantwoordelijke in Roeselare. We begrijpen dat het ontbreken van de koelkast in uw nieuwe keuken een heel vervelende situatie is, zeker wanneer dit zo lang aansleept. Vanuit DSM hebben we helaas geen zicht op de exacte vertraging in levertermijn bij de leverancier van uw koelkast. Gezien we als keukenbouwer de toestellen niet zelf aanbieden, hebben we geen toestellen op stock waar we u intussen mee op weg kunnen helpen. De toestellen worden via DSM aangekocht bij de leverancier. We hopen dan ook dat er snel duidelijkheid komt in de levertermijn van uw toestel bij SMEG.

        Met vriendelijke groeten,

        DSM Keukens

  9. Tropepe Giuseppe
    | Beantwoorden

    Onze ervaring met DSM keukens is alleen maar positief.
    Hier in onze woning staat onze droomkeuken die tot in de puntje is afgewerkt .
    Van verkoop tot plaatsing alleen maar een positieve kijk .
    En zeker niet te vergeten de naservice van mevrouw Silke.
    Langs deze weg wilde ik Bram,Jimmy,Silke en het rest van het DSM team vanharte bedanken voor al hun positieve inzet.

  10. Fam. Bonte
    | Beantwoorden

    Vandaag langs geweest bij Dsm keukens te Oudenaarde voor een offerte, zeer vlot en vriendelijk ontvangen door mevrouw.
    Wist ons onmiddellijk te zeggen dat de keuken die we kozen boven ons budget zou zitten, oké geen probleem we wouden toch eens een 3D tekening zien. Was zeer klantgericht, gaf haar mening op een gezonde manier. We voelden ons direct op ons gemak. Het was mevrouw niet te veel om 10 keer rond te lopen met ons om de materie en dergelijke te tonen/vergelijken. Gaf ons ruim de tijd om na te denken. Samen hebben we toch nog een weg gevonden naar onze keuken die we in gedachtten hadden tegen een degelijke prijs.
    We kijken er al naar uit!

  11. moreels eric
    | Beantwoorden

    Zeer tevreden van de professionele aanpak in het definieren van de keuken layout en de bijgaande inspiratie en creativiteit van de verkoper. De afspraak was op tijd en we werden goed ontvangen. Er werd geluisterd naar onze wensen en noden. Deze werden naadloos vertaald in de nieuwe keuken layout en design. Na een korte rondleiding in de mooi uitgeruste winkeltoonzaal, hadden we onmiddellijk de design van keuken op het oog die we op voorhand ook in gedachte hadden. Na het bespreken van alle opties en de bijhorende prijs was het dan ook snel beslist om voor de DSM kwaliteit te kiezen en niet verder te zoeken in de keuken markt. Een pluspunt is dat ook een binnenhuis architect ons verder gaat begeleiden in de opmeting en de afwerking (keuzes) in onze woning.

    • Moreels eric
      | Beantwoorden

      Misschien toevoegen dat het over de winkel in Kampenhout gaat

  12. Kristof Dufour
    | Beantwoorden

    We gingen voor de 1ste keer naar DSM keukens Kampenhout en wow wat een service dat je krijgt! Qua prijs/kwaliteit zit je hier op de goede plek, ze spreken jullie onmiddelijk aan en helpen jou met de keuze. Om een voorbeeld te geven ik was zaterdag op bezoek bij Ixina en Eggo Keukens in Leuven en niemand kwam ons aanspreken en wij moesten zelf naar hun gaan om iets te vragen. Mijn contactpersoon bij DSM keuken kampenhout was Eddy en wat een top kerel en goede verkoper! Enkel maar aan te raden

  13. Gevorg Hovhanisyan
    | Beantwoorden

    Wat een service!!! Gewoon super.
    Goed geholpen, rondleiding gehad, duidelijke uitleg.
    Onze keuken is gekozen. Thnx.

    Wij zijn zeer tevreden. Echt een aanrader.

    Dsm te Kampenhout raad iedereen aan.

    • Jessica Bonney
      | Beantwoorden

      Great service and great prices!
      You can see that the quality of the kitchens and high end and very affordable! The staff and employees are all great and helpful and they give great advice to help give you your dream kitchen! Highly recommend Eddy from DSM keukens kampenhout!

  14. Frank Droesbeke
    | Beantwoorden

    We zijn vandaag bij DSM keukens geweest om samen met Bernard het definitieve plan van onze nieuwe keuken vast te legen.
    We staan telkens dat we langs gaan bij Bernard verwonderd van de moeite en inzet dat deze man doet.
    Niets is hem teveel , Integendeel hij zorgt ervoor dat je als klant tot in detail weet hoe alles zal zijn .
    Als we zien wat wij voor ons geld krijgen ,zijn wij zeer tevreden.
    Wij kijken reikhalzend uit naar de dag dat we onze keuken in gebruik kunnen nemen.

  15. Ab
    | Beantwoorden

    Vandaag hebben wij een keuken gekocht bij DSM Keukens in Kampenhout. De verkoper Andy Agredano was zeer klantvriendelijk, resultaatgericht, professioneel, begrijpend, kortom … Heel goed.
    Hij heeft veel tijd geïnvesteerd om ons een keuken te bezorgen op maat. Op vlak van het budget, inrichting, materialen, …
    Twee en een half uur was Andy met ons bezig en gaf hij ons advies / tips die zeer waardevol zijn.
    Uiteindelijk hebben wij een mooi akkoord bereikt en hebben wij een kwalitatief mooie keuken.
    Bedankt Andy Agredano bij DSM Keukens in Kampenhout. Mijn complimenten, Ab & Houda

  16. Patricia De Waele
    | Beantwoorden

    Langs deze weg wensen wij Annelies Vandevelde een dikke pluim te geven voor klantvriendelijkheid, resultaatgerichtheid, en professionaliteit bij de uitwerking van onze derde aankoop bij DSM. De uitgewerkte keuken overtreft steeds alle verwachtigingen en daarom Annelies verdien jij een overall NPS score van 10/10. Echte TOP medewerker bij DSM.

  17. jerdiest
    | Beantwoorden

    Wij hadden een goede ervaring met het aangaan van een samenwerkingscontract bij DSM Keukens in Kampenhout. Verkoper Jaro hielp ons goed verder, en nam de tijd om ons advies te geven en verschillende opties te bespreken – wij zijn heel tevreden!
    We vinden het wel altijd wat lastig over de prijs te onderhandelen, maar dat is zo bij elke winkel.
    We kijken alvast uit naar de volgende stappen, en zullen daar hier zeker verder over rapporteren.

    • Hanna van DSM Keukens
      | Beantwoorden

      Beste Jerdiest,

      Heel erg bedankt voor uw bericht. We zijn blij om te horen dat u goed ontvangen werd door onze collega Jaro in Kampenhout.

      Ik stuur uw feedback intern naar door naar Jaro.

      Mvg,

  18. K. François
    | Beantwoorden

    Gisteren mijn keuken besteld bij Dsm Oudenaarde. Zeer vriendelijk onthaald, professionele rondleiding en uitleg gekregen. Isaline, dankzij jouw gedrevenheid, passie en onvermoeibare inzet heb ik mijn droomkeuken 😁. Dankjewel !

  19. baeyens martine
    | Beantwoorden

    Daar we onze keuken na 24 jaar willen vernieuwen,gingen we eens langs bij DMS keukens in Schoten.Daar werden we vriendelijk ontvangen met een drankje door de winkelverantwoordelijke.Ze gaf ons de kans eens rustig rond te kijken.Later werden we aangesproken door Vicenzo, een man met passie voor zijn job, en die ons hele goede uitleg gaf over hoe en wat je allemaal moet weten ivm een goede keuken qua kwaliteit..materialen..ontwerpen..enz..Later kwam er nog een andere man bij, simon..een rustige persoon, die uiteindelijk ook een ontwerpje had getekend voor ons.We hadden vertrouwen gekregen in deze twee verkopers,die goed samenwerkte, en hebben beslist met hen in zee te gaan..en wat ik tof vind,is dat we zelf nog veranderingen kunnen doorgeven.Ook de binnenhuisarchitecte komt nog een bezoekje brengen, en daar verwachten we veel van ivm andere ideeen.enz..We hebben wel snel een 3D ontwerp ontvangen;maar zoals beloofd door simon en vicenzo mag er gerust nog aan veranderd worden.We kijken er alvast naar uit, om in 2021 te mogen “uitblinken”met een mooie nieuwe keuken, zodat ik weer positieve commentaren kan schrijven..word vervolgd….want we zitten nog maar in de beginfase. Alvast bedankt simon en vicenzo jullie zijn 2toffe aangename verkopers.bij DSM schoten..we hebben een goed gevoel bij jullie!
    Een echt voordeel, je kan uw plan nog veranderen, de prijs van 2020 blijft…geen voorschot…en je kan ook nog andere toestellen kiezen… dus waarom niet DSM Schoten?En mijn vriendin een tevreden klant en ik krijgen nog een extra cadeau..super!

  20. Dimitri
    | Beantwoorden

    Bezoek gebracht bij DSM keukens in Oudenaarde.
    We zijn daar heel goed ontvangen, met een glaasje en interessante rondleiding.
    Heel snel kregen we na een korte en efficiënte babbel een mooi resultaat in 3D, waarbij er heel correct werd geantwoord op onze vragen en waarbij hun goede kennis van hun assortiment, hun keukens, hun materialen ons zeer sterk opvielen.
    Zeker het aanraden waard om DSM te bezichtigen.
    Gr, Maaike en Dimitri

  21. Lutgart
    | Beantwoorden

    Bezoek gebracht aan de toonzaal in Aartselaar. Zeer vriendelijk ontvangen door verkoper Michael. Hij gaf ons de nodige tijd om een kijkje te nemen in de toonzaal. Nadien hebben we onze wensen met hem besproken. Hij heeft voor ons voldoende tijd uitgetrokken om op een vriendelijke en professionele manier onze vragen te beantwoorden en te zoeken naar de juiste uitwerking van onze droomkeuken. Topverkoper! Een paar uur later was onze keuken uitgetekend. We zijn erg benieuwd naar het eindresultaat. Bedankt Michael voor de goede service.

  22. Stephanie K.
    | Beantwoorden

    Mooie toonzaal in Kampenhout. Tom en Eddie hebben ons altijd vriendelijk te woord gestaan op een professionele manier.
    Onze keuken gaat volgende week in bestelling.
    We zijn heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Bedankt alvast voor de goede service.

  23. Marleen Eeckhout
    | Beantwoorden

    Dsm keukens erebodegem:
    Bedankt Dimitri R. van DSM KEUKENS EREMBODEGEM. Dank zij jouw gouden tips genieten wij sedert enkele weken van onze droomkeuken. Jij bent een topverkoper !!!! Zullen jou zeker aanbevelen bij onze vrienden. Ook een dikke pluim voor de plaatser Kevin. Perfect afgewerkt.

  24. Angelika
    | Beantwoorden

    DSM keukens te Kampenhout: zeer mooie toonzaal en vriendelijke ontvangst. Samen met de verkoper Andy AGREDANO hebben wij verschillende keukens bekeken en bespraken we onze wensen. Paar uur later was onze droomkeuken uitgetekend. Andy gaf ons een professionele uitleg over de mogelijke materialen en de prijs. Wij zijn echt benieuwd naar de eind resultaat!

  25. Ron Spanenburg
    | Beantwoorden

    Tijdens onze vakantie(fietstocht) door Belgie hebben wij het plan opgepakt wanneer de weersomstandigheden het niet toelaat om te fietsen, inspiratie op te doen voor een nieuwe afzuiginstallatie voor ons appartement. Vandaag was het dan zover. Een flinke wolkbreuk boven Sint Martens Latem. Dus als een raket in onze wieleroutfit (korte strakke broeken en T-shirts) naar binnen bij DSM Keukens aan de Xavier de Cocklaan. Onze niet gepaste wieleroutfit was totaal geen probleem, gelukkig! Na een sightseeing door de schitterende showroom zagen wij de afzuiginstallatie die bij ons paste en waar wij wat meer over wilde weten. Mijn vrouw vroeg aan een verkoopadviseur of deze even tijd had. Let wel, zonder afspraak. Geen enkel probleem. Zijn naam Jan De Lange.
    Jan is een adviseur die de Tripple P adoreert.
    Plezier, Passie en Professionaliteit.
    Wat een genot om met deze adviseur te spreken.
    Wij leven, wonen en werken in Rotterdam maar als wij t.z.t. in de markt zijn voor een nieuwe keuken zullen wij zeker niet na laten om de reis naar DSM Keukens in Sint Martens Latem te maken,

    “Zomaar even” een vriendelijk gebaar voor een warm ontvangen gevoel, Jan bedankt!!

    Een vriendelijke groet,

    Mo & Ron uit Rotterdam (Nederland)

  26. Jos en Marijke Neutelaers
    | Beantwoorden

    We hebben bouwplannen en wensen inspiratie op te doen voor de inrichting van onze leefkeuken.We zijn eerder toevallig aanbelandt bij DSM keukens in Olen, we werden daar erg goed ontvangen door Simon Lehaen.
    Het was onze eerste kennismaking met DSM keukens, en hebben rustig de tijd kunnen nemen om gewoon eens rond te kijken, gevolgd door een betrouwbare uitleg over de kwaliteit van de keukens.
    We werden ook voorgesteld aan Vicenzo die samen met Simon onze wensen probeerde te vertalen in een mogelijks keukenontwerp, combinatie kwaliteit met gunstige voorwaarden. En overtuigend en enthousiast waren ze wel!
    We zijn teruggekomen, hebben een afspraak gemaakt met de 2 heren, hebben een eerste ontwerp uitgewerkt met heel veel overleg, met een bijhorende prijsopgave, zodat we met kennis van zaken een contract hebben getekend.
    Vicenzo heeft een erg goed zicht op de prijsberekening, waardoor je goed op de hoogte bent van de kost van je keuken en mogelijke alternatieven. Vakkennis van Vicenzo samen met de ontwerpen en de contactopvolging van Simon, maken dit duo sterk.
    Het definitief ontwerp van onze leefkeuken gaan we nu starten in samenwerking.

    .

  27. Sabine De Clerck
    | Beantwoorden

    Vorige week werden wij bij ons eerste bezoek aan DSM keukens begroet door Gregory De Vuyst. Zijn correct persoonlijke benadering stond gedurende onze zoektocht naar een passende keuken steeds centraal. Gregory is een geweldige man. Hij luistert goed naar onze wensen, komt met ideeën, stelt vragen, is duidelijk in zijn uitleg, laat je dingen zien, heeft een goede productkennis, heeft oog voor de esthetiek van het ontwerp, geeft opties en neemt alle tijd voor je. We zijn, zonder dat we dit eigenlijk al van plan waren, met een mooie keuken huiswaarts gegaan. We hebben vertrouwen in een goed vervolg.

  28. Janssens Asselbergh
    | Beantwoorden

    Vandaag in Schoten heel vriendelijk ontvangen door Frederik Bogaerts. Heeft op basis van ons plan en wensen een mooi design uitgewerkt…. en ook mooi in het budget. Hebben ze ineens besteld 🙂

  29. Vanheule Jacques
    | Beantwoorden

    11 juli 2020,we hebben afspraak met Jan in de mooie DSM toonzaal te St-Martens-Latem voor het bespreken en de keuze van wat onze laatste project zal zijn: nl, de keuken in ons nieuwbouw appartement (ben nl 72).
    Mede door de vriendelijke ontvangst en een glaasje bubbels waren we overtuigd door de begeesterende uitleg van Jan die ons een heleboel tips toonde en zorgde dat we die dag onze fit-o-meter afwerkten in de ruime toonzaal.
    Het uiteindelijk resultaat mag gezien zijn, we zijn heel tevreden mede door de deskundige inbreng van Jan.
    En nu met spanning afwachten op het eindresultaat!

  30. Dirk
    | Beantwoorden

    Wij waren vandaag in de DSM toonzaal te Olen. Wij werden vriendelijk ontvangen en doorverwezen naar verkoper Vincenzo. Deze luisterde naar onze plannen en verwachtingen en zette deze om in een prachtig eerste ontwerp voor onze nieuwe keuken. Hij nam echt de tijd om naar onze wensen te luisteren en hierop in te spelen. Op het einde van ons gesprek toverde hij ook nog een zeer aanlokkelijke prijs voor onze ogen. Wij hebben dan ook beslist in zee te gaan met DSM keukens en dit dank zij de vakbekwaamheid van Vincenzo. Wij kijken uit naar het eindresultaat.

  31. Sven De Wachter
    | Beantwoorden

    Gisteren Onze Droomkeuken besteld. Na nog wat twijfelen en niet goed weten hoe en wat, heeft Simon ons geweldig goed verder geholpen( Topverkoper) . De mensen daar zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. We kijken er naar uit om deze pracht keuken te laten installeren. Alvast nog eens een dikke merci, ook aan de regiomanager die daar ter plaatse was voor zijn genereus aanbod en klantvriendelijkheid. We raden jullie zeker aan bij onze familie en vrienden 😊.

  32. Van den Bempt D
    | Beantwoorden

    Juist een keuken gekocht bij DSM keukens Erembodegem. Heel vriendelijke mensen. 2 x goed ontvangen door Bernard en de winkelverantwoordelijke. Heel correct geweest bij de aankoop en niets was teveel gevraagd. Doe zo verder.
    Suzy&Dimitri

  33. Hosnia
    | Beantwoorden

    Net onze DSM keuken besteld. Vanaf de eerste ontmoeting liep alles zeer vlot, stipt en professioneel. Verkoper Jaro luistert naar wat we willen, doet zelf veel suggesties en zoekt tevens mee naar oplossingen en alternatieven.
    Bedankt Jaro de Ro en het hele DSM-team van Aartselaar voor jullie professionaliteit en gedrevenheid! Ik kan niet wachten tot onze keuken er staat) 🙂

  34. Herman Amerijckx
    | Beantwoorden

    Vandaag keuken gekocht bij DSM Kampenhout .
    Bedankt Jaro voor de deskundige en vriendelijke uitleg .

  35. Edwina waerzeggers
    | Beantwoorden

    Droom van elke vrouw… eindelijk een nieuwe keuken met alles erop en eraan mogen gaan kiezen. En dat hebben we dan ook gedaan bij dsm in olen. Wat een prachtige winkel met supper vriendelijk personeel. Wij hadden een afspraak bij vincenzo. Wij zijn zo hartelijk ontvangen. Duidelijke en deftige uitleg met alle mogelijkheden. 3uurs later was ze daar dan… onze droomkeuken. Wij zijn nog nooit ergens zo voldaan en content buiten gestapt. Dat onze keuken hier nu maar snel mag zijn. Bedankt dsm olen, vincenzo en de rest van het personeel. Doe zo zeker verder. Groetjes van een zeer tevreden klant!

  36. Moors
    | Beantwoorden

    We zijn in genk bij dsm keukens, goed, vriendelijk en professioneel geholpen, zowel Bram als dat tatiana hebben onze visie goed begrepen, ze wiste goed wat we wilden en hebben ons goed geholpen om de keuken van onze dromen waar te maken. Plaatsing ging vlot en netjes. Bij vragen vriendelijk en vlot contact zonder problemen.

  37. Houbrigts maria
    | Beantwoorden

    Aangename kennismaking met DSM keukens Genk.
    We hadden onmiddellijk een goed gevoel bij de eerste kennismaking
    met de architecte en de verkoper.
    We kregen een geduldige, duidelijke, en vooral eerlijke uitleg over materialen en mogelijkheden.
    Zeker de moeite waard om ook hier eens te gaan kijken alvorens over een nieuwe keuken te beslissen.

  38. Wendy en Marino Delaere-Bernaerts
    | Beantwoorden

    Super tevreden over DSM keukens Genk. Bram Leemans wist onmiddellijk wat we wilden en we gingen dan ook buiten met een geteknde bestelbon. Van ontwerp, opmeting, levering tot de plaatsing was het contact uitstekend, we werden goed op de hoogte gehouden, de plaatsers zijn enorm professioneel en vriendelijk. Ware het niet dat we voor de rest van ons leven met deze keuken zullen doen dan kozen we zonder nadenken opnieuw voor DSM Genk

  39. Savat-Slock
    | Beantwoorden

    Vorige maand een uitbreiding van onze keuken besteld bij DSM Nevele.
    Wij zijn heel tevreden klanten, ook onze oorspronkelijke keuken werd in 2012 gekozen bij en geplaatst door DSM dus we weten dat we kiezen voor kwaliteit.
    Een extra pluim voor Annelies, die ons heel vriendelijk ontvangen heeft, ze hielp meedenken hoe we de uitbreiding optimaal konden benutten en door haar tips kunnen wij binnenkort onze droomkeuken verwelkomen!

  40. Fam. Vekemans- Van Ouytsel
    | Beantwoorden

    Bij deze zouden we even het ganse dsm-team willen bedanken voor het uitmuntende, kwaliteitsvolle en stipte werk dat ze hier afgeleverd hebben en we zijn dan ook super tevreden met het uiteindelijke resultaat. Doe zo zeker verder en nog eens een dikke mercie aan gans het DSM-team Olen.

  41. Pascal en peggy
    | Beantwoorden

    Vandaag DSM bezocht in sint niklaas voor inspiratie .
    Buiten gekomen met bestelling nieuwe keuken 😊
    Steven Bogaert heeft ons hierbij uitstekend begeleidt voor het zoeken naar de keuken afgestemd op onze smaak en budget.

  42. Adams
    | Beantwoorden

    Wij hebben in Aartselaar ons keuken besteld 🙂
    We vonden er niet alleen een prachtige showroom met kwaliteit maar vooral een super verkoper Siebren.
    Siebren heeft ons prachtig begeleid met kennis en professionaliteit. Hij heeft ons niet alleen geholpen met het kiezen van de juiste materiaal maar vooral ook meegedacht hoe de keuken het best tot zijn recht zou komen in onze nieuwbouw.
    Dikke bedankt voor alles, wij kijken alvast uit om aan de werken samen te beginnen.

  43. Bruno Smits
    | Beantwoorden

    In Olen binnengewandeld 13.30u zonder afspraak, ontvangen door Vincenzo en Sam en in samenspraak met de interrieurarchitecte (naam ontsnapt me) , en iets na 18.00uur met het nodige brainstormen en tig- maal hertekenen buitengewandeld met een topkeuken van DSM. Professionaliteit en vriendelijkheid 10/10.
    Topteam daar in Olen 😉

    Grts Bruno & Carine

  44. LUC VAN ECKENRODE
    | Beantwoorden

    KEUKEN geplaatst via DSM KEUKENS EREMBODEGEM.
    Zeer professionele aanpak, uittekening en opvolging door de filiaalverantwoordelijke Vicky en haar assistent Jonas. Kwaliteitsvolle keukenmeubels met grote tevredenheidsfactor. Aan te raden.

  45. Luc D.W
    | Beantwoorden

    Zondagvoormiddag bezoek gebracht aan DSM Aalst . Onmiddellijk goed gevoel in een prachtige toonzaal met een diversiteit aan keukenopstellingen . Uitermate goed begeleid door Bernard die met kennis van zaken onze verlangens omzette in een prachtig resultaat . Niet lang getwijfeld en gekocht . Hopen dat het verdere verloop eenzelfde niveau aanhoudt.

  46. André Storms
    | Beantwoorden

    . Na bezoek van verschillende keukenbouwers terecht gekomen te Kampenhout . De toonzaal was zeer verzorgd en een zeer goede ontvangst . Na een rondleiding toch wat uitleg gevraagd . De verkoper ( Eddy ) stelde ons onmiddellijk op ons gemak . Goede uitleg en nam zijn tijd voor ons . Vervolgens voorstel gemaakt. Na een nachtje slapen terug langs geweest en met een goed gevoel dsm keuken gekocht . Als de plaatsing nu nog meevalt zijn wijn echt gelukkig .

  47. Yahya & Rahma
    | Beantwoorden

    Bij een volledige renovatie hoort een volledig nieuwe keuken dus na de huizenjacht begon de keuken jacht. Borst nat gemaakt om alle keukenwinkels af te gaan. We stappen DSM als eerst binnen en kijken eens rond. Na enkele keukens te hebben gezien die wel in de smaak vielen werd ons een drankje aangeboden in afwachting van een verkoper.

    Siebren ( Verkoper Aarstelaar) kwam ons met een lach vragen met wat hij ons kon helpen. Waarop zijn collega Ken lachend antwoorde ‘Dat wij een badkamer nodig hadden”. Eerst heeft hij aandachtig geluisterd naar onze wensen (mijn vrouw haar wensen). Even met hem rond gelopen door de winkel (paar kilomets laters) nadien begon Siebren meteen een uitgebreide schets te tekenen en te onderbouwen met de nodige kennis en ervaring. De details die wij over het hoofd zagen wist hij mooi aan te kaarten.

    Wij (mijn vrouw had) hadden volledig het gevoel dat ‘de klant koning is’. Alles kon, maar niets moest. Er werd ons nooit een verkopers- praatje aangesmeerd. Het volledig assortiment werd voorgelegd zonder enige twijfel. Voor dat we het wisten hadden wij (mijn vrouw) een volledig transparant plaatje van onze droom keuken samen met een gedetailleerde offerte. Niet te vergeten kregen wij een forse korting op de toestellen & keuken meubilair.

    Nooit gedacht dat wij ( vooral ik) in een winkel 3u lang onvoorwaardelijke tijd & aandacht zouden krijgen van een verkoper. Siebren is jong & passioneel wat meteen de ‘click’ deed vormen. Wat er voor zorgde dat mijn vrouw en ( vooral) ik meteen besloten geen andere winkels te gaan bekijken.

    SCORE
    Ontvangst: 8 (uitgebreid assortiment drankjes)
    Sfeer & gezelligheid: 9 ( no comment)
    Rondleiding: 9.5 ( fitness konden die avond skippen)
    Kennis: 11 (Siebren wist meer dan mijn vrouw)
    Korting: 8.5 (meer korting is altijd welkom)
    Afscheid: 8 (Siebren legde zelfs de laatste meters mee af tot de parking)

  48. Denyft
    | Beantwoorden

    Keuken besteld bij DSM Genk
    Goed geholpen door Christiaan. Zeer tevreden van de plaatser Kurt. Stipt, correct en professioneel. Eveneens tevreden van de opvolging die moest gebeuren, vooral op aangeven van de plaatser Kurt. Blij met onze nieuwe keuken.

  49. Elke
    | Beantwoorden

    Ik ben gisteren een keuken gaan bestellen bij DSM in Kampenhout. Ik werd heel goed ontvangen, en DSM had duidelijk begrepen hoe ik mijn toekomstige keuken zag. Het plan dat ze gemaakt hadden was, mits enkele kleine aanpassingen, volledig wat ik wou.

  50. Germinario Domenica
    | Beantwoorden

    Van de week bij DSM in Olen een kijkje gaan nemen,wij zijn verder geholpen door Karine.ik moet zeggen ze ken haar Job super vriendelijk,zo veel vragen gesteld ze weet er antwoord op.wij voelde ons van de eerste moment heel goed bij .

  51. Eric & Linda
    | Beantwoorden

    Na zo rond gezien te hebben voor een nieuwe keuken , hebben we onze keuze
    gevonden bij DSM keukens te Sint- Niklaas, door professioneel geholpen te zijn geweest door verkoper Peter , en met een perfecte uitleg en correcte afspraken
    waren we al zeer tevreden , waarvoor DANK.

  52. Lauwereys herman
    | Beantwoorden

    Familie Lauwereys Ceulebroeck

    Deze namiddag bezoek gebracht bij DSM Oudenaarde.
    Zeer vriendelijk en professioneel geholpen door Hasna.
    Men neemt tijd om alles goed te bespreken, niets is hen teveel .
    Hasna is een toffe verkoopster, samen met gans het team kan je met allerlei vragen terecht.

  53. Christine
    | Beantwoorden

    Door verhuis heb ik na 8 jaar een nieuwe keuken nodig. Daar ik tevreden ben van mijn huidige keuken vond ik het evident om terug voor DSM te kiezen. Ik heb met Bernard kunnen nadenken over de inrichting ervan en ben tot een heel mooie opstelling gekomen. Ook de mooie voorwaarden en de extra korting als DSM klant hebben me over de streep getrokken om opnieuw met DSM in zee te stappen.

  54. Ingeborg
    | Beantwoorden

    Heel fijne ervaring met joost als verkoper.
    Maar alle pluimen gaan voor ons naar Helga. Want zij maakte van onze keuken een echte DROOMKEUKEN!!! Dankjewel Helga voor je geduld, het meedenken en je lachse enthousiasme !!! Super gedaan! Ps ook zeker en vast dikke merci voor Evy, de specialist van DSM keukens denk ik😁 TOPTEAM OLEN❤️

  55. Barbara
    | Beantwoorden

    Mijn man en ik hadden allebei verschillende”eisen” waaraan onze nieuwe keuken moest voldoen. Volgens ons niet combineerbaar. Dankzij de expertise van zowel Olivier als Koen hebben we beiden onze zin, zonder te moeten inboeten aan onze verwachtingen.

  56. Philippe
    | Beantwoorden

    Na enkele bezoeken aan verschillende keukenfabrikanten waar we nooit 100% overtuigd buiten gingen, kwamen we terecht bij DSM in Erembodegem. Men liet ons in alle rust rondkijken in de enorme toonzaal waarna we geholpen werden door Dimitri Roels. De man had oor naar onze (aanzienlijke) lijst met verwachtingen en kwam meteen met een paar heel originele ideeën die perfect aan onze eigen voorstelling voldeden. Voor het eerst hadden we het gevoel dat iemand begreep wat we zochten.

    Dimitri sprak ons niet naar de mond maar gaaf zijn persoonlijke, goed onderbouwde mening over bepaalde voorkeuren die wij in gedachten hadden. We kwamen samen tot een heel mooie oplossing die volledig aan onze wensen voldeed. Na de opmeting hadden we een nieuwe afspraak om alles te finaliseren. Ook bij de keuze van de apparaten heeft Dimitri ons vakkundig de voor- en nadelen van bepaalde modellen uit de doeken gedaan.

    De finale configuratie voldoet volledig aan onze verwachtingen en wij kijken uit naar de plaatsing. We voelen ons uitstekend behandeld als klant, zonder enige vorm van ‘forceren’ in één of andere richting. De heel open en oprechte gesprekken geven ons een goed gevoel voor het vervolg….

  57. Brenda en Mon
    | Beantwoorden

    Na veel, héél veel toonzalen te hebben bezocht van verschillende keukenmakers hadden we bij DSM keukens Aartselaar al direct een warm huiselijk gevoel.
    We hebben samen met de verkoopster heel lang samen gezeten om tot een mooi resultaat te komen, daarna hebben we met de binnenhuisarchitect een nog mooier resultaat bekomen.
    Onze keuken, die zeker niet klein is, stond er op 1 dag!
    We zijn heel blij met het resultaat, nu nog even wachten op het definitieve werkblad en we kunnen helemaal genieten van onze DSM keuken 😊

  58. Van Landuyt
    | Beantwoorden

    Onze nieuwe landelijke keuken hebben we gekozen bij DSM keukens te Erembodegem.
    We werden vriendelijk geholpen door meneer Roels.
    Hij heeft ons uitstekende raad gegeven zodat wij nooit getwijfeld hebben over onze keuze.
    Ik kijk er naar uit wanneer onze keuken geplaatst word.

  59. Fam. Miny
    | Beantwoorden

    Dsm Genk:
    Vanaf het eerste contact met de verkoper, hadden we al meteen een goed gevoel. Een perfecte uitleg, niet opdringerig en alles werd correct afgehandeld. Je krijgt kwaliteit voor je geld!

  60. Els
    | Beantwoorden

    DSM Genk. Winkel waar je niet meteen wordt lastiggevallen door een verkoper. Je krijgt de tijd om rond te kijken.
    Verkoper Christiaan was rustig en beleefd en gaf duidelijke uitleg.
    Tuurlijk verkoopt men graag een keuken en moet je je als klant bewust zijn van verkoopstechnielen. Keuken goed uitgetekend en aangepast na meting. Goed advies en ook niks bij opgedrongen. Prijs bleef wat ie was.
    Afspraken duidelijk nageleefd en prima plaatsing. Meerdere keren terug naar de showroom geweest en telkens goed ontvangen. Voor het kiezen van de kleur stalen meegekregen omdat men aangaf dat lichtinval een groot verschil kan maken.
    Heel tevreden!

  61. E
    | Beantwoorden

    Dsm Oostende: Wij zijn zeer tevreden van de verkoper, hij heeft veel tijd besteed om alles uit te leggen en uit te werken naar onze kwaliteitsnormen en smaak. Dank uw wel

  62. De Graeve Nathalie
    | Beantwoorden

    Zeer vriendelijk onthaal en goede uitleg.

  63. Hanne
    | Beantwoorden

    Onze keuken is van DSM, via mijn broer ben ik er terecht gekomen. heel tevreden, maar ze werd wel geplaatst door mensen in onderaanneming dus geen ervaring met plaatsing door dsm zelf. En van de toestellen zijn we niet tevreden, dat is allemaal AEG wat ze daar nogal aangeraden hebben. Alles is al kapot geweest, maar allé, binnen garantieperiode en binnen de paar dagen hersteld.

  64. Anoniem
    | Beantwoorden

    DSM Keukens: goede uitleg, correcte afspraken.
    Enkel de dampkap hebben we enkele keren moeten uitleggen en nadruk op leggen, want verkoper wilde ons een telescopische dampkap opdringen om wille van de hoogte bovenkasten, etc …
    Daarnaast wel een correct gevoel bij de technische kennis van de verkoper. 2 afspraken gehad vooraleer de beslissing gevallen is.
    Uitvoering van DSM is bezig, we wachten op de composiet.
    Afspraken en planning zijn “impressive”.
    Telefoontjes op voorhand met bevestiging, vlotte afhandeling.
    Goeie opvolging tijdens de plaatsing.

  65. Louise
    | Beantwoorden

    Ze waren zeker niet de goedkoopste. Achteraf wel blij van onze beslissing.

  66. Marie
    | Beantwoorden

    DSM Keukens Aartselaar
    Goeie ontvangst en vriendelijk team
    Zijn komen opmeten bij ons thuis
    Levering en plaatsing zijn goed verlopen
    1 deurtje was beschadigd maar werd opnieuw bestelt en vervangen
    Prijs-kwaliteit goed

  67. Sabine
    | Beantwoorden

    Bedankt aan het ganse team van Nevele.
    Ik ben erg tevreden van mij keuken. In 2 dagen was mijn keuken volledig afgewerkt!
    Dat mag ook eens gezegd worden he.
    Groeten Sabine

  68. An
    | Beantwoorden

    Enkele jaren geleden een keuken gekocht bij DSM. Heel tevreden over opvolging, ontwerp en plaatsing. Nu werkt onze oven niet meer.
    DSM heeft geen eigen hersteldienst en we moeten alles rechtstreeks regelen met Bauknecht. Met als gevolg dat alles wel wat langer duurt dan verwacht. Had DSM een eigen reparatiedienst gehad ben ik zeker dat alles vlotter was verlopen.
    Hopelijk gaan mijn andere toestellen nog een eind mee.

    • Carl Withoek
      | Beantwoorden

      Een leverancier van keukens mag nooit aan toestellen sleutelen. Als je een 2de hands wagen koopt doe je hem ook niet in onderhoud bij de verkoper maar het merk van de wagen.

  69. Francis
    | Beantwoorden

    Voor de plaatsing liep alles goed. We hadden goed contact met onze contactpersoon in DSM Roeselare. Ook van de interieurarchitect die kwam opmeten waren we tevreden.
    Spijtig genoeg is er het een en ander misgelopen erna. Men vertelde ons dat het granieten werkblad maximum 14 werkdagen na de keuken zou geplaatst worden, dit ifv een opmeting. Maar na een maand waren we nog steeds aan het koken op een tijdelijk werkblad in MDF !
    Toen ik DSM belde bleek dat ze werken met onderaannemers voor de natuursteen. Die waren ons vergeten op te bellen voor een afspraak voor opmeting, spijtig..!
    Gelukkig is alles dan wel snel goed gekomen en uiteindelijk zijn we wel tevreden over de prijs/kwaliteit.

  70. Valera
    | Beantwoorden

    Zeer vriendelijke ontvangst en hulpvaardige binnenhuisarchitect. Waren meteen beschikbaar voor hulp en uitleg te bieden.

  71. Jessie
    | Beantwoorden

    DSM Keukens – Mijn Miserie, Mijn Keuken

    In november 2015 bood DSM Keukens een “uitzondelijke korting” aan omdat ze een nieuwe toonzaal in Roeselare openden. Later leerden we dat deze “actie” permanent loopt en enkel een trucje is om mensen sneller te doen beslissen. Voor ons geen probleem want we wisten toch al goed wat we wilden en hadden al een resem zaken afgeschuimd, maar het kan misschien een waarschuwing zijn voor mensen die gewoon een kijkje gaan nemen en dan uiteindelijk tot een aankoop worden gepusht.

    Bij DSM Nevele vonden we een keuken die we mooi vonden en spraken zelf een verkoper aan om voor ons een plan te laten uittekenen. In tegenstelling tot Molecule en Eggo Keukens, wou een verkoper ons onmiddelijk helpen (in de andere gevallen moesten we een afspraak maken).
    Achteraf bekeken, was het goed dat we al wisten wat we wilden, want de verkoper raasde door het ontwerp en mogelijk opties alsof zijn pattaten stonden over te koken in 1 van de vele glimmende keukens die de toonzaal rijk is.
    Ik vond het een beetje vreemd dat hij eerst vroeg welk budget we voor ogen hadden en op basis daarvan bood hij ons een keuken aan. Nu moet je weten dat we een nogal “standaard” nieuwbouwwoning hebben gekocht, dus veel andere ontwerpen dan hetgene dat hij ons aanbood, waren er niet mogelijk. Maar goed, hij bleef tenminste binnen de opgelegde prijs. We moesten echter zelf nog voorstellen om een stekkerdoos en witte korpuslatten (in een witte keuken) te voorzien. Hadden we dat niet gedaan, hadden we een witte keuken gekregen met alumunium korpuslatten. Dus op veel input of advies moet je niet rekenen, maar geen probleem als je al een afgewerkt plan in je hoofd hebt.

    Het was geen probleem om de toestellen zelf ergens anders aan te kopen (want DSM bied enkel een paar basismodellen aan van 2 à 3 verschillende merken) maar dan moesten we ze wel zelf plaatsen. Hierbij zijn ze dus wel wat flexibeler dan de zaken die we al eerder hadden bezocht. De verkoper gaf ons trouwens een korting van meer dan €1500 als we de keuken zelf plaatsten. Dat was helemaal niet zo moeilijk volgens hem, want er zou een duidelijk stappenplan worden voorzien. Zelfs hij, met zijn 2 linkerhanden waar alle toonzaalverkopers met trots schijnen over te beschikken, kon dat.
    Het enige wat we moesten doen, was tijdig de afmetingen van de toestellen doorgeven zodat ze de nodige ruimte en uitsparingen konden voorzien. Dus we zetten onze krabbel en de verkoper ging snel over naar mijn schoonmoeder die ook een bestelling wou plaatsen.

    Het eerste probleem dook al op toen we een paar maanden later moesten teruggaan om na opmeting de definitieve plannen te bespreken. Een accuut geval van vergetelheid over het feit dat er uitsparingen zouden worden voorzien voor de kookplaat en lavabo (waarom moesten we dan de afmetingen doorgeven?). Maar goed, mijn vader is een echte handige harry, dus gingen we toch akkoord om verder te gaan met zelfplaatsing, want de volgens de verkoper was dat ook weer heel eenvoudig.

    Uiteindelijk werd de keuken mooi op tijd geleverd, hierop niks aan te merken. Het “stappenplan” bestond echter uit een lijst van onderdelen met een nummering die niet terugkwam op de onderdelen zelf. Ik heb dus 3 uur zitten puzzelen om zoveel mogelijk onderdelen van een juist nummer te voorzien. Er zat ook een gigantische hoeveelheid schroeven en dergelijke bij, waar gewoon niet bij vermeld stond waar deze moesten worden gebruikt. De optie zelfplaatsing is dus gewoon een manier mensen nog meer geld uit hun zakken te kloppen, want hadden we onder meer tijdsdruk gezeten of geen hulp gehad van familie die daar toch aardig wat vanaf weten, hadden we moeten bellen naar DSM om toch iemand te laten langstkomen om de keuken te plaatsen. DSM weet dat en maakt daar handig gebruik van.

    Ongeveer halfweg door de bouw, bleek dat er een plankje te weinig was geleverd. Door het niet-bestaande stappenplan, hebben we echter eerst 2 uur lopen zoeken achter dat plankje, in de overtuiging dat wij wel moesten mis zijn. Toen we er van overtuigd waren dat het niet aan ons lag, belde ik naar DSM om dit te melden. Het is duidelijk schering en inslag dat stukken niet worden geleverd (ook bij mijn schoonmoeder die haar keuken eerder liet plaatsen ontbrak er 1 onderdeel en heeft ze 2 maanden moeten wachten op de nalevering van haar koelkast) want er werd ons onmiddelijk beloofd dat er een nieuw stukje zou worden opgestuurd, en het zou binnen 2 weken beschikbaar zijn (net als de koelkast van mijn schoonmoeder).
    Aan het eiland konden we voorlopig niet verderwerken, dus plaatsten we de koelkast om te ontdekken dat de kast te hoog en te ondiep was gemaakt, waardoor de deur van de diepvries (onderaan) geblokkeerd werd door de kastdeur erboven. Ondertussen volledig vertrouwenloos in DSM, braken we zelf de achterwand en onderplank van de kast uit. Het past niet perfect, maar de deur kan tenminste wel open (opnieuw de vraag, waarom moeten we dan de afmetingen doorgeven). Eens dit euvel was verholpen, plaatsen de ovens. Wat raad je? Het plankje boven de microgolfoven was te groot, waardoor de kast niet meer dichtkon eens die was geplaceerd (het budget is blijkbaar volledig opgegaan naar reclames in prime time met Nathalie, zodat er geen meetlat meer vanaf kan voor de werknemers).
    Ik belde onmiddelijk naar DSM Nevele, waar ik werd geholpen en gerustgesteld door een vriendelijke verkoper.
    Ik moest foto’s trekken van het te grote paneel en er zou iemand langstkomen om dit te fixen. Voor de zekerheid vermelde ik ook de foute afmetingen van de koelkast, het ontbrekende plankje, en de afmetingen die de plank wel had moeten hebben (dat scheelde trouwens meer dan 1 cm!!!).
    Ik vroeg ook dat als die mens zou langstkomen om dat plankje te fixen, hij dan onmiddelijk de rest van het eiland kon afwerken, want de kans dat er bij de volgende stap weer iets verkeerd is, is meer dan bestaand.
    Ik kreeg echter een nogal onvriendelijk mail terug, waarin het probleem van de koelkast gewoon werd genegeerd, de levertijd van het ontbrekende plankje plots op 3 weken kwam en ons werd uitgelegd dat we voor zelfplaatsing hadden gekozen dus dat ze dat eiland zelf niet kunnen afwerken.

    Met andere woorden: “Je hebt al alles betaald, dus we kunnen niks meer aan je verdienen, laat ons zo snel mogelijk met rust.”

    Nu is het dus wachten tot de foutieve en ontbrekende plankjes worden geleverd, hopelijk verloopt alles nu toch al beloofd… Al heb ik er maar heel weinig vertrouwen in…
    Had ik toen geweten wat we nu wisten, hadden we gewoon bij de Ikea onze keuken gekocht. Voor het kwaliteitsverschil moesten we het zeker niet doen…

    • Annick
      | Beantwoorden

      Geachte heer en mevrouw De Cramer

      Na het lezen van dit verhaal heb ik onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met dhr. De Cramer.

      DSM Keukens verkoopt dikwijls keukens op zelfplaatsing. Meestal gaat het hier om mensen die zelf schrijnwerkers zijn of een kennis of familielid hebben die dit beroep uitoefenen of een handige harry is. Het is inderdaad niet zo eenvoudig om een keuken zelf op te bouwen.

      Doch hebben wij veel klanten die op zelfplaatsing een keuken aankopen om die extra plaatsingskost te vermijden.

      De beschadigde of ontbrekende stukken heeft u ondertussen in uw bezit.

      Telefonisch werd er afgesproken dat u nu eerst de ontbrekende materialen monteert. Indien er dan nog iets aan de keuken moet gecorrigeerd worden mag u mij contacteren en regel ik een DSM monteur. Hij zal dan bij u langskomen om de keuken volledig na te kijken en te overlopen met u.

      Het is niet onze werkwijze om onze klanten in de kou te laten, wij wensen alleen dat een klant zich goed voelt in een DSM keuken en trachten altijd onze klanten te helpen waar nodig. Het is wel een feit dat er altijd een wachttijd is op de stukken die opnieuw dienen geproduceerd te worden.
      Ook wij als keukenhandelaar staan af en toe eens met onze rug tegen de muur en hebben rekening te houden met leveringstermijnen, verlofperiodes, beschadigde stukken, …

      Hopende hiermee uw ongenoegen te kunnen verhelpen.

      Met vriendelijke groeten

      DSM KEUKENS

  72. Michel
    | Beantwoorden

    Wij zijn van plan een nieuwe keuken te plaatsen, dus de zondag eens wat keukens gaan bekijken, komen aan bij dsm keukens in Genk zeer vriendelijk ontvangen en dadelijk een drankje aangeboden… zijn rond aan het kijken komt dadelijk een verkoper op ons af , niet dat ik daar een probleem met heb want ken er toch niet veel van . Maar dan begint het wij zien een keuken staan wat onze stijl is juist de kleur niet maar dat konden we kiezen voor dezelfde prijs en moest iets aangepast worden en vragen dan voor een prijs te maken. Zonder rekening dadelijk een bedrag van 25000 euro en wou dadelijk een contract opstellen ik zeg nee dank u ik kwam om informatie en dat de werken pas binnen een 3 maand beginnen… ja maar als je vandaag beslist krijg je 5 huishoudtoestelen gratis erbij ! Enz… wij zeggen nee moeten er nog over nadenken en willen buiten gaan zegt hij wacht eventjes ik ga het aanbod van de huishoudtoestelen met een week verlengen wat eerst niet mogelijk was ! Nu kom ik thuis en de reclame steekt in de bus natuurlijk dsm reclame erbij in heel dat blaadje is de duurste keuken rond de 22000 euro en is deze een stuk groter dan die wat ik wou ! En de gratis huishoudtoestelen is een actie wat nog 2 weken geldig is !!

  73. Johan Vanderlinden
    | Beantwoorden

    Er werd een afspraak gemaakt om de keuken te plaatsen, hiervoor moest ik verlof nemen, geen probleem. Blijkt op het einde van de dag dat verschillende onderdelen, deuren, deurgrepen, niet bij de levering waren en dat deuren moesten gebruikt worden om de dampkapkast in elkaar te moeten klungelen. Dampkapkast die niet werd afgewerkt zoals wij het wensten en ook ons zo werd beloofd in de toonzaal. Er zou spoedig met ons contact opgenomen worden om de zaak af te werken. Na 2 weken radiostilte, wij zelf teruggebeld, maar nog niet alles binnen maar men ging ons terugbellen zo vlug mogelijk. 2 weken later zelf teruggebeld en ja hoor alles was binnen maar vonden het niet nodig ons te contacteren. Opnieuw een afspraak gemaakt, verlof genomen. Na 15′ stelde de schrijnwerker vast dat opnieuw niet alles was geleverd. Hij liet ons achter na amper 2 uur met opnieuw een onafgewerkte keuken, maar men ging ons zo vlug mogelijk terugbellen…. waar hadden we dit nog gehoord? En daar sta je dan met je dag verlof! 4 weken van geen enkele reactie van DSM, later zelf teruggebeld naar de hoofdzetel met ons grieven en opnieuw was alles binnen maar niet dringend genoeg blijkbaar om ons op te bellen. Nooit heeft men ons zelf opgebeld, nooit excuses, nooit interesse in de klant (toch niet nadat de handtekeningen gezet waren).

  74. Kimberly
    | Beantwoorden

    Niet tevreden!
    Heel opdringerig (tijdens het bekijken van de offerte moesten we op dat moment beslissen of we het gingen nemen of niet of de acties telden niet meer, zelfs ons antwoord ‘s avonds nog laten weten mocht ook niet )

    Na het plaatsen vele dingen ontdekt dat nog los stonden (plinten aan de onderkant, niet overal de schroeven in gedraaid en dergelijke)

    Op 1 jaar tijd is ons schuif onder de oven al 2x stuk gegaan.

    Verkeerde informatie meegekregen over de grootte van het gat voor de buis van de dampkap met als gevolg dat ons dampkap niet voldoende werkt!!

  75. Marcel D.
    | Beantwoorden

    voor een grote keuken in een Villa hebben wij uiteindelijk gekozen voor DSM. De meeste keukenboeren zijn die hard verkopers. Dat stoort maar ik kan dat wel smaken. Ik kijk er door heen en onderhandel zakelijk. Ik wens een keuken te kopen dus maak ik redelijk duidelijk dat ik kom voor verkoopspraatjes maar voor een keuken. Men wil een handtekening voor het project en uiteindelijk blijkt later duidelijk dat het hun geen moer intereseerd wat op het blaadje staat, behalve dan een bedrag. Dus geef ik de raad om wanneer je een keuken van 10.000 voor ogen hebt, teken dan een contract voor een keuken van 5000 Euro, egaal wat voor keuken het is kwa vorm kleur of materialen. Zodra men een contract heeft kan je eindeloos met hun onderhandelen, tekenen en overleggen. DSM komt meten en maakt duidelijke en degelijke plannen. Alle aannemers waren tevreden met de ontwerpen. Het gaat hier om een staaltje van bijzondere professionaliteit. Ook kwa overleg rond levertijden is er brede marge. Enig reden tot discussie was dat DSM het volledige bedrag wenste te ontvangen voor de plaatsing van de keuken. Ik heb daarvoor gepast en we zijn uiteindelijk wel tot een vergelijk gekomen. Plaatsing gebeurt door zelfstandige monteurs en door personeel van DSM. De keuken staat en ik ben bijzonder tevreden van het geheel. Bijzonder fijn en goed afgewerkt.

  76. Anja Maes
    | Beantwoorden

    Ik heb destijds samen met mijn ex een contract getekend voor een keuken voor in zijn huis.
    Enkel mijn handtekening stond op het contract.

    Nu zijn we gescheiden en ben ik ontslagen op mijn werk, zonder dopgeld.
    Alsof ik nog niet genoeg miserie heb, vindt DSM dat ik geen aanspraak kan maken op ‘overmacht’.
    In het begin waren ze meelevend en werd er gesproken over dat ze geen onmensen zijn.
    Nu krijg ik telefoons waarin ik afgeblaft word en waarin er gedreigd wordt met advocaten. Ik krijg niets van geld binnen, maar het weinige dat ik heb zou moeten naar hen gaan.

    Hoe die mensen ‘s nachts kunnen slapen versta ik niet.

  77. Bernard Baeten
    | Beantwoorden

    Mijn ervaring met DSM keukens: goede communicatie

  78. Mevr
    | Beantwoorden

    In Olen , de mooi verzorgde winkel binnen gelopen. Direct, vriendelijk een glaasje te drinken aangeboden gekregen. We wilden nog wat rondkijken. Dan stelden we enkele vragen en kregen een stormloop van voordelen van DSM- keukens. ,Maar dit ging gepaard met uit de pan swingende overtuigingsvoorbeelden zoals: de verkoper die tot 2 x toe IN de lade van een keuken ging staan, met een brandende aansteker aantonen dat het stuk werkblad tegen vuur kan , met een voorwerp kraste op een werkblad om aan te tonen dat het werkblad ertegen kan, maar helaas krassen achter liet en daarbovenop een deurscharnier zo instelde dat ze met een knal dicht viel, zodat we ons een hoedje schrokken…..om aan te tonen dat de scharnieren softclose zijn!
    Daarenboven irriteerde het hem dat ik mijn wensen van laden ipv deuren bleef voorop stellen. Hij wilde dadelijk gaan tekenen ,maar stuntelde hierin erg, raakte nerveus, en stopte uiteindelijk omdat hij niet echt tegen info-vragen kon en MIJ liever , zag opgaan in rook! we maakten nog een afspraak maar deze annuleerde ik. De keuken kon er niks aan doen maar deze verkoper…..?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Optionally add an image (JPEG only)