logo dsm keukens 206x206

DSM Keukens ervaringen? Alle Dsm Keukens ervaringen vindt u op deze pagina. Zit u te denken om bij Dsm Keukens langs te gaan? Lees eerst deze reviews en recensies over Dsm Keukens.

Advertenties

Vergelijk goedkope keukens op basis van prijs en kwaliteit.

 

Uw keuken tekenen of berekenen?

Teken uw keuken zelf in 3D of bereken direct uw keukenprijs binnen 5 minuten geregeld!

 

Gratis keukenmagazines uit toonzalen thuis ontvangen?

Keuken-ErvaringenWilt u meer dan 320 pagina’s gratis thuis ontvangen? Dat kan! Deze keukencatalogi staan vol met keukenopstellingen, prijzen van keukens en tips over keukens kopen! Bestel het complete pakket met honderden pagina’s. Hier kunt u gratis keukencatalogi aanvragen. krijg meer inspiratie door onze uitgebreide keukenbrochures. Deze catalogi komen rechtstreeks uit de showrooms van de toonzalen. Ontvang keukencatalogi direct in huis

Vestigingen : Aartselaar, Beveren-Leie, Erembodegem, Genk, Kampenhout, Nevele, Olen, Oostende, Oudenaarde, Roeselare en Sint-Niklaas.

 

DSM Keukens algemene informatie

 

DSM Keukens is een Vlaams familiebedrijf opgericht in 1919 door Honoré De Geetere. Het familiebedrijf is nu al vier generaties bezig met het realiseren van de perfecte keukens voor de consument en heeft meerdere vestigingen verdeeld over Vlaanderen. Met 99 jaar ervaring bieden zij kwaliteitskeukens in verschillende stijlen, eigen opmeting en montagedienst. De keukens worden ongecompliceerd en voor dagelijks gebruik gemaakt. Uw wensen en behoeften worden verwerkt in uw keukens door de hoogwaardige materialen en kwalitatief goede producten, voor een aantrekkelijke prijs.

 

Van landelijk tot modern en greeploos, DSM biedt een brede keuze aan ontwerpen. Deze winkelketen heeft toonzalen waar u op uw gemak rond kunt kijken, daarnaast zijn er keukenadviseurs die u graag verder helpen. Keukens kunnen hier worden ontworpen naar eigen smaak en u kunt uw creativiteit de vrije loop laten. Wenst u een kleur als goud, marmer, wit of toch liever zwart? Er zijn veel verschillende materialen beschikbaar in talloze kleuren. Neem een kijkje in een toonzaal of ontwerp zelf online. Samen met DSM Keukens wordt de planning gemaakt naar uw droomkeuken.

 

De keukens bieden een persoonlijk design met een buitengewone uistraling, door uniek vakmanschap van bijna 100 jaar. DSM Keukens zijn keukens voor het leven en geschikt voor iedereen die een keuken beschouwt als belangrijke leefruimte.

 

Bent u benieuwd? Bekijk de prachtige keukencollectie van Dsm keukens

 

www.dsmkeukens.be

 

 

144 klantgetuigenissen

  1. Verhoft Peersman
    | Beantwoorden
    Wij hebben een zeer slechte ervaring met de dienst na verkoop.
    Eerst en vooral de plannen die worden meegegeven om de leidingen te voorzien, zijn niet opgemaakt volgens de keuken die geplaatst wordt. Hierop staat verkeerde informatie die moet gebeuren. Zoals een ronde opening voor de afvoer i.p.v. een rechthoekige. Ook De opmetingen van de kasten trekt op niets, ze vergeten gewoon rekening te houden met de granietsteen die nog dient geplaatst te worden. Dan de communicatie tussen klant en DSM is beneden alle peil, er wordt gewoon niet gereageerd op mails, en geen feedback gegeven.
    Je moet constant blijven bellen en zagen en dan nog duurt het meer dan een week voor er iets op mail gezet wordt. Kwestie van zeker niets zwart-op-wit te hebben indien er fouten geconstateerd worden.
    De dienst na verkoop heeft zeer onbekwame personen in dienst.

    Verhoft Peersman geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  2. V.
    | Beantwoorden
    Arrogante verkoper en dienst naverkoop trekt op niks. Er ontbraken 3 onderdelen bij levering en plaatsing, ik wacht al meer dan 4.5 maand op levering en plaatsing van deze ontbrekende onderdelen. Heb al onnoemelijk vaak gebeld en gemaild, vele loze beloftes gekregen maar zonder enig resultaat.

    V. geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  3. Frank
    | Beantwoorden
    Wanneer Marco Borsato ongelijk heeft ….

    Jammer dat we geen 6-sterren konden plaatsen of een score van 11/10 toekennen.
    Na jaren dromen van een perfecte, mooie, praktische, … keuken, heeft DSM er voor gezorgd dat dromen niet enkel bedrog zijn maar weldegelijk kunnen uitkomen.
    Van ons eerste contact tot de nazorg alles vlot en correct verlopen, zoals het hoort.
    Jammer dat mensen tot nog toe zo weinig goede ervaring delen, ons principe is als het goed is mag het in de verf gezet worden.
    Bedankt DSM

    Frank geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  4. VAN DAEL.JOZEF.
    | Beantwoorden
    na alles gelezen te hebben over zagen en klagen en reclameren wou ik even laten weten over mijnbevindingen over de keuken die ik meer dan 12 jaar geleden heb gekocht::nog steeds perfect in orde,nooit iemand laten komen voor onderhoud of reparatie dus alles o.k.ik vind dat het ook eens mag gezegd worden.groetjes.

    VAN DAEL.JOZEF. geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  5. Armand
    | Beantwoorden
    Ik zou graag een melding maken van een zeer onbeleefde en respectloze houding in de winkel van DSM Keukens Aalst. Dit is niet de eerste keer dat ik, als ik net een winkel binnenkom, wordt aangevallen door dezelfde verkoper met een zwarte baard. Vandaag ging ik de winkel binnen en hij vroeg of ik hulp nodig had, maar ik gezegd heel duidelijk dat ik geen hulp nodig had en dat ik alleen maar wilde kijken.
    Maar hij liet me niet achter en volgde me op de hielen, beledigde me en zei dat ik de winkel moest verlaten als ik geen hulp nodig. Maar wat een onzin is dat om mij jouw hulp op te dringen? Ik heb het recht om gewoon te kijken. Ik hoef geen hulp te accepteren. In geen enkele winkel heeft een verkoper ooit zijn diensten aan een koper opgedrongen. De koper heeft zelf het recht om te beslissen of hij de hulp van de verkoper nodig heeft of niet. Deze verkoper heeft allerlei grenzen overschrijden en voor deze type mensen is absoluut geen plaats in winkels waar je met klanten moeten kunnen werken. De klantenservice en behandeling in deze specifieke winkel is absoluut verschrikkelijk. En dit is al vele jaren aan de gang. Dezelfde verkoper blijft daar werken en wordt steeds erger onbeleefd tegen klanten. Dit moet stoppen. Het winkelmanagement moet actie ondernemen.

    Armand geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  6. Steven Uyttebroek
    | Beantwoorden
    Wij werden in DSM Keukens Roeselare welkom geheten door W.
    De jongeman heeft fantastische ideeën waar we dit elders nooit werden voorgesteld of zelf nooit opgekomen waren. Het is dan ook duidelijk dat hij een extra troef is voor DSM Keukens. Zowel esthetisch als kwalitatief maakt dit bedrijf het verschil met de concurrentie die wij bezocht hebben. De spik en span toonzaal spreekt dan ook voor zich. Hier denkt men na over, niet alleen de opstellingen maar ook over de prachtige aankleding in hun toonzaalkeukens. De ervaring van DSM Keukens springt hierdoor dan ook boven alle anderen. Wij hebben er alle vertrouwen in dat DSM het maximale uit onze ruimte heeft gehaald en kunnen dan ook niet wachten tot we in onze nieuwe keuken mogen kokerellen.

    Bedankt team Roeselare!

    Steven Uyttebroek geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  7. Frans
    | Beantwoorden
    Zeer aangename ontvangst in Olen! Enorm tevreden in DSM keukens mede dankzij Christophe Maes!! Een zeer vriendelijke en bijzonder behulpzame verkoper die een heel deskundige uitleg kon verschaffen op al onze vragen en twijfels! Door deze leerrijke en fijne ontvangst hebben wij er vertrouwen in, waarvoor onze dank!!!

    Frans geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  8. Ann Dons
    | Beantwoorden
    Na 1 jaar nog steeds geen afgewerkte keuken bij DSM. De loodgieterij lekt ondertussen, de deur van de ijskast knelt en was reeds bij plaatsing beschadigd. Ik heb een stiftje gekegen om de deze bij te kleuren. Dat zijn nog maar een paar punten, er zijn een aantal oplossingen gekomen maar voor 30k is dit een schande. De keuken moet ook op voorhand betaald worden; groot rood licht. Voor ons nooit meer.

    Ann Dons geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  9. Gerd
    | Beantwoorden
    Wij kozen na vele bezoekingen bij verschillende bedrijven voor een DSM keuken omdat zij de mooiste keuken aanboden. Bij de ene winkel van DSM kregen we een offerte die 9000 Euro goedkoper was dan dezelfde keuken bij een andere DSM keuken. Dit kan al niet vinden wij.

    Omdat we een serieus budget hadden voorzien, vroegen we of we ons echt aan de maximum prijs konden houden, belangrijk voor de overige werken. Geen enkel probleem, was het antwoord. Na opmetingen bij ons thuis, kwam er plots 1800 Euro bij, we kunnen niets anders zeiden ze…Nochtans uitdrukkelijk 4 keer gevraagd bij onze afspraak, zodat we er rekening mee konden houden eventueel.
    Natuurlijk ga je akkoord…

    Plaatsing: Electriciteitsplan is gevolgd van DSM, indien we de damkap en oven opzetten valt de plomp uit….
    Onze ijskast steekt 15cm uit, ondanks de gedane opmetingen ter plaatse. Er was ruimte om ze achteruit te zetten bij de verbouwingen…nu niet meer, want de muur erachter is toegemaakt.
    Kraan staat los na week 1.
    Lichten vergeten te plaatsen, schakelaar vergeten te tekenen op het plan. (Hebben wij zelf ook overgezien, aangezien we hen vertrouwen)
    Verkeerde vaatwasser geleverd. Nadien wel in orde gebracht na vele telefoontjes. Nu kapotte vaatwasser, na amer 1,5 jaar(Miele…maar herstellingen of garantie kan natuurlijk niet)

    Er is absoluut niets van dienst na verkoop!! Na de plaatsing, die enkel gedaan wordt als je keurig de volle prijs betaald hebt, word je gewoon in de steek gelaten. De arrogante verkoper wou niet meer aan de lijn komen.

    Wij hebben 28000 Euro betaald voor een droomkeuken. We hebben echter nog niet kunnen genieten tenvolle, van een nochtans mooie keuken.

    Gerd geeft 2 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 2 uit 5 sterren

  10. Sofie - DSM keukens
    | Beantwoorden

    Beste,

    We begrijpen dat het niet evident is dat u de volledige som vooraf dient te betalen, en al zeker niet als er dan bij levering manco toestellen zijn.

    Mijn collega bracht me op de hoogte dat wij de ontbrekende toestellen eerstdaags zullen leveren, hij zal u hier nog bijkomend nieuws over geven. AEG komt donderdag langs om na te kijken waarom de kookplaat niet werkt.

    Wij laten u zeker niet in de steek en zullen er alles aan doen dat uw keuken zo snel mogelijk afgewerkt is. Mijn collega en ikzelf volgen kort op.

    Indien u verdere vragen heeft aarzel niet om ons te contacteren. U kan mij contacteren op het nummer 09/237 10 53.

    Met vriendelijke groeten,

    Sofie Willems

    DSM keukens

  11. Anneleen
    | Beantwoorden
    Bij het uitkiezen van mijn keuken ben ik terecht gekomen bij N. van DSM keukens Schoten.
    Zij heeft mij van het begin tot het einde begeleid in het kiezen van mijn keuken.
    Ze heeft echt geluisterd naar mijn noden qua indeling, budget, stijl…
    Mits mijn keuken op een tussenverdieping komt was dit niet gemakkelijk.
    Ze heeft veel geduld gehad en ze wou echt mee zijn met mijn verhaal. Ik kon/kan ze steeds bereiken voor vragen. Nu met volle verwachting wachten op plaatsing.

    Anneleen geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  12. Familie De Loof
    | Beantwoorden
    Vorig jaar kochten wij een nieuwe keuken bij DSM Keukens in Roeselare. We gingen langs in de toonzaal en waren verrast door het ruime aanbod. De de keukenadviseur gaf samen met de binnenhuisarchitecte advies over de materiaalkeuze en de kleuren. Samen kwamen we tot de ideale opstelling voor onze woning. We twijfelden nog over enkele zaken zoals de toestellen en het werkblad. We zijn echte hobby koks dus dit moet wel tegen een stootje kunnen. Wij werden opgebeld op afgesproken tijdstip om de opmeting van onze keuken uit te voeren. De binnenhuisarchitect kwam langs en voerde deze opmeting uiterst professioneel uit. We kregen zelfs advies over onze leefruimte.
    De staaltjes werden voorgelegd en zo waren we zeker dat we de juiste keuze van werkblad konden maken. Ondertussen is de keuken reeds 1 maand gemonteerd. De montage werd gedaan door een echt vakman! Communicatie liep vlot met de dossierbeheerder en DSM Keukens kwam elke afspraak na. Binnenkort maken we zelfs een nieuwe afspraak om onze wasplaats en leefruimte ook met DSM keukens te bespreken. Hier genieten wij hier elke dag van onze nieuwe DSM keuken en we vertellen dit heel graag verder!

    Familie De Loof geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  13. Jacky Degryse
    | Beantwoorden
    Na een heuse zoektocht en overwegingen hebben wij beslist om bij DSM Keukens Brugge een keuken aan te kopen. Niet de goedkoopste maar ook niet de duurste.
    Waar voor uw geld en ook de verkoper G. is een grote factor geweest in onze beslissing. De knowhow van deze jongeman was ronduit impressief!
    3 totaal verschillende ontwerpen, alle wensen werden overal gerespecteerd en tot slot niet onbelangrijk ook ons budget werd gerespecteerd.
    Ondertussen geplaatst en volledig afgewerkt. Wel 2 keer moeten terugkomen omdat er eerst een verkeerde spoelbak werd geleverd. kan gebeuren. 2 weken later hebben we de correcte geplaatst gekregen.
    Over communicatie en afspraken geen klachten. Uiteindelijk heb je 2 aanspreekpunten. Op het hoofdbureau en ook in de winkel. Perfect want het hoofdbureau werkt van Ma tot Vrij en G. stond steeds paraat in het weekend voor bijkomende vragen.

    Bedankt G. en de rest van de DSM equipe!

    Met vriendelijke groeten en een grote glimlach,

    Jacky en Willeke

    Jacky Degryse geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  14. Claes-Weckx
    | Beantwoorden
    Vorig jaar zijn wij bij DSM-keukens in Olen binnen gestapt om te kijken of ze ons verder konden helpen met de zoektocht naar onze nieuwe keuken. Meteen een vriendelijke ontvangst en er werd ons de tijd gegeven om alles eens rustig zelf te bekijken. Na enige tijd de nodige uitleg gekregen van de verkoper. Eerst wat stof tot nadenken dus. Daarna hebben wij een afspraak gemaakt om onze keuken te laten uittekenen. Hier bij heeft E. ( DSM Olen ), ons perfect geholpen en geluisterd naar onze noden en wensen. Al snel zijn wij tot een akkoord kunnen komen. Nu 1 jaar later is de keuken geplaatst en wij zijn SUPER tevreden. Er zijn hier en daar wel wat wijzigingen geweest / problemen met levering van toestellen, maar dit werd altijd netjes en tijdig naar ons toe gecommuniceerd. Er werd zelfs voor een alternatieve gezorgd. Conclusie: Bedankt DSM Olen en al de mensen errond om ons deze prachtige keuken te bezorgen. Doe zo verder!

    Claes-Weckx geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

    • Sofie - DSM keukens
      | Beantwoorden
      Goedemorgen,

      we wensen jullie veel mooie momenten in jullie nieuwe keuken en willen jullie bedanken voor deze lovende review. Het doet ons steeds deugd om deze reacties te krijgen.

      Groetjes Sofie voor DSM keukens.

      Sofie - DSM keukens geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  15. Arzu Barutcu
    | Beantwoorden
    Beste,

    Ik had vandaag een afspraak om 17 uur in DSM Olen Ik werd op een hele rare manier geholpen. Geen voorbeelden laten zien van kasten bijvoorbeeld het blad steen of kunsstof voorbeelden. Niet veel informatie gegeven. Ik werd geholpen door iemand die geen verkoper is. Ze zei ook heel duidelijk ik moet om 17 uur naar huis terwijl ik er om 16:45 was dus Heel onprofessioneel. Ik begrijp dat je op tijd naar huis wilt maar je zegt dit niet waar een klant bij is.

    Ik kan begrijpen dat een collega ziek valt. Maar had wel verwacht dat ze me dan zouden afbellen. Een hele teleurstelling. Moet wel van Mol komen. Je focust je op de deze afspraak je maak er tijd voor. Ik verwacht dan ook dat er tijd word gemaakt voor mij
    Ik moest een offerte hebben maar daarvoor kom ik zeker niet meer terug. Ik ga het ook absoluut afraden aan mijn omgeving.

    Ze zeiden ook dat ik er 10 uur in stond maar dat is niet waar. Ik heb een bevestiging gekregen voor 17 uur heb de bevestiging ook laten zien. Zie bijlage

    Groeten

    Arzu Barutcu geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  16. Fam De Pierre
    | Beantwoorden
    Een jaar geleden even binnen gestapt bij DSM Aalst. We gingen gewoon is kijken….
    Maar eigenlijk direct onze goesting gevonden. Zeer vriendelijk personeel en goed mee geluistert. Oplossingen gevonden waar we zeer tevreden mee. Zijn. Dus op papier… alles naar wens.
    De 2 jaar die je hebt is echt een meevaller om in productie te gaan.
    Want we hadden thuis nogwat werk. Ze zijn dan komen opmeten en dan hebben we nog wat kunnen aanpassen.
    En nu uitkijken naa de levering en plaatsing.
    Wordt vervolgd…. 🤪
    Dus…. tot nu toe zeer tevreden.

    Fam De Pierre geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  17. Charlotte
    | Beantwoorden
    DSM KEUKEN (DROGENBOS) – Weglopen

    In het kort: Leugens bij verkoop (April 2021) – Verkeerde opmetingen = asymetrische keuken (Plaatser heeft moeten zagen in meubel: 1 deur van 50cm, de andere 60cm) – keuken 1 maand later dan gepland geplaatst (End Oktober 2021) – microgolf nog een extra 2 maand later (Eind December 2021) – Kraan verkeerd geplaatst en nog niet gefixed – dreigen om antwoord te krijgen op emails/telefoons – Monteur en Werkblad zijn geen DSM bedrijven en geven elkaar de schuld, wij moeten de communicatie coordineren. Cherry on the cake: Alles moet voor levering van de keuken 100% afbetaald zijn of ze leveren helemaal niet.

    Vandaag merken we dat we nog één extra kast zouden moeten bestellen, we hebben getracht dezelfde kast te vinden bij een ander cuisiniste maar spijtig genoeg moeten we terug bij DSM…en ook daarop krijgen we helemaal geen reactie…We willen nog extra gaan kopen en zelfs daarop krijgen we geen reactie, het is hopeloos.

    Professionalisme, dat moeten ze bij DSM nog leren.

    In ons vorig huis hadden we een IKEA keuken, nooit geen miserie gehad, altijd zeer snelle reactie, als er iets stuk is? Geen discussie, kosteloos vervangen, punt.

    Ik vrees al voor de dag iets “onder garantie” gaat breken en vervangen zou moeten worden. Op basis van de andere commentaren gaat dit een pijnlijke ervaring worden…

    Advies: KOOP NOOIT bij DSM – Een keuken kopen betekent het start van een lange samenwerking. Vandaar dat de keuze van deze partner ZEER belangrijk is, kijk niet alleen naar het esthetisch maar vooral naar het ethisch van het bedrijf. Deze samenwerking wil je samendoen met een trouwe partner.

    En dit allemaal voor 27.000 EUR…

    Charlotte geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  18. Frank Ehren
    | Beantwoorden
    Via deze weg willen wij onze ervaring met DSM Keukens delen. Wij zijn langsgeweest bij E.R. Straffe gast die zijn passie en vakkennis laat vertalen in prachtige ontwerpen. Eigenlijk na ons eerste gesprek met E. wisten we al dat we hier op onze plaats zaten. Ondertussen is onze keuken geplaatst. Van afspraken en planning geen klachten. Onze microgolf en vaatwasser werden wel niet meegeleverd. Gelukkig had de verantwoordelijke van de winkel, T. dit meegedeeld als de keuken in productie ging dat ze het niet konden garanderen (alle begrip in huidige tijden en dank om eerlijk te zijn) en hebben wij voorlopig (normaal 2 weken) onze oude vaatwas nog gehouden. microgolf kunnen we wel eventjes missen

    Alle vertrouwen dat dit in orde komt! Proficiat DSM en zeker het team in Oostende. Als het goed is mag het ook gezegd worden!

    MVG,
    Frank en Magda

    Frank Ehren geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  19. Sammy en Mirjam
    | Beantwoorden
    Mijn man en ik waren al bij een andere zaak geweest, maar daar hadden we een slecht gevoel bij. Ik was gestresseerd, want ik kon heel moeilijk beslissingen maken. Het is een hele uitgave, dus je wilt dat de keuzes verstandig en mooi zijn. Verkoper G. heeft ons fantastisch geholpen. De afspraak verliep gemoedelijk en G. gaf genoeg tijd en aanwijzingen om het juiste voor ons te maken. Hij liep desnoods 10x op en neer met ons om iets van dichterbij te gaan bekijken. En voor extra schuiflades heeft hij ook een ‘efforke’ gedaan. Super! Eenmaal thuis, kregen we al snel het uiteindelijke resultaat van de keuken op foto. Man, wat was ik opgelucht. Echt een keuken die bij ons en ons huis past. Dankjewel G, ook voor de cava 😏 achteraf.
    We kijken uit naar de plaatsing!

    Sammy en Mirjam geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  20. Margot Sante
    | Beantwoorden
    Zeer tevreden over de verkoper E. Hij Heeft ons zeer goed begeleid in onze aankoop. Ook de mooie toonzaal heeft zeker meegespeeld in de keuze voor DSM-keukens.

    Margot Sante geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  21. Keersebilck Annie
    | Beantwoorden
    Prachtige winkel met vriendelijk personeel, ze hebben ons zeer goed geholpen en alle vragen beantwoord, een aanrader bedankt voor het advies Gregory je bent een top verkoper we voelden ons dadelijk op ons gemak met een kopje koffie.SUPER!!

    Keersebilck Annie geeft 4 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 4 uit 5 sterren

  22. Jasper Matthys
    | Beantwoorden
    Onze eerste kennismaking met DSM was op de bouwbeurs in 2018.

    Daar werden we door de vlotte verkoper overgehaald om een keuken bij hen aan te schaffen.
    Wat mooi was aan het akkoord dat we op de beurs zelf ondertekenden, was dat de prijs reeds vast besproken werd. De verkoper garandeerde ons dat we de materiaalkeuze nog volledig konden aanpassen eens we op afspraak gingen bij hen zelf.
    Prachtige deal, leek me dan!

    Enkele maanden later hadden we een afspraak gemaakt bij het hoofdbureau in Nevele, waar wij zelf ook bewoners van zijn.
    Al snel kregen we een tal van papieren voor onze neus geschoven. Daar begon mijn eerste alarm af te gaan. De productenkeuze was grotendeels doorschrapt en gereduceerd naar slechts enkele modellen en keuzes.
    Dan toch geen natuursteen blad in de keuken? En geen energiezuinige koelkast? Jong en naïef zijnde durfde we ons daar geen vragen bij stellen. Wij zullen wel niet goed opgelet hebben zeker!
    We moeten vervolgens de keuken volledig uittekenen naar onze goesting. “Perfect! Dan sturen wij onze collega naar jullie thuis om de opmetingen te doen en het gehele proces om te starten.”

    Eens aan de opmetingen, is alles beginnen mislopen. Een half depressieve man, die kort nadien in burn-out is gegaan, had maar liefst een fout van 20cm gemaakt. Hierdoor staat ons werkblad een stuk van de bestaande muur. Tussen de muur en werkblad is er aan de verkeerde kant van de kast een deur geplaatst (deze moest een uitdraaiende schijf worden om eventuele potten in de verwerken).
    Dit zorgt er dus voor dat de kastdeur een speling heeft van 20cm om te openen. Totaal nutteloos dus!
    Alsook betekende dat mijn elektriciteitsvoorziening voor de kookplaat 20cm verkeerd lag (aangezien mijn keukenblad te kort gemaakt is). Vloer gedeeltelijk openbreken en alles verplaatsen dus!
    Als redelijk persoon, vroeg ik DSM wat ze als oplossing konden aanbieden voor de verkeerde opmetingen en foutieve keuken. Uiteindelijk zat ik plots wel met een speling van 20cm tussen keukenwerkblad en muur.
    “We kunnen hooguit dit alles dichtwerken met MDF. Eventueel uitwerken naar boven zodat je er een plantje kan inzetten.” Wacht? Ik betaal +17000euro voor een keuken, jullie meten verkeerd op en ik hen de pineut van alles? Dit mag dan toch op zijn minst hetzelfde kleur zijn als mijn werkblad of wanden? “Dat kan geregeld worden, indien je bijbetaald.”
    Leek mij redelijk oneerlijk en onlogisch!
    “Maar meneer, u hebt wel een handtekening geplaatst op de plannen.” Wie meet er nu de gemaakte tekening nadien nog op? Is het niet aan de professional om te zorgen dat dit als eerste in orde is?

    Na een hoop onbeantwoorde mails en de Covid19-periode heb ik het opgegeven. Kon ik enkel maar mij omgeving ten strengste afraden om hier een keuken aan te schaffen.

    Nu zijn we twee jaar verder en zien we dat twee van de plinten aan het rotten zijn.
    Opnieuw borrelen mijn frustraties voor DSM op! Hoe kan een keuken die 20jaar mee moet gaan, na 2 jaar stuk gaan? Niet dat wij hier emmers water tegen gaan gooien. En indien het een overvloed aan water zou zijn tijdens het kuisen, zouden we toch wel op meerdere plaatsen in huis of in de keuken problemen gaan zien.
    Ik besloot dus te kalmeren en wat later een mail te versturen naar DSM met het probleem uitgelegd. Snel kreeg ik antwoord dat een plaatser ging komen om de schade te bekijken.
    De sympathieke man bekeek alles en wist ons te zeggen dat het probleem lag aan de slechte plaatsing van de plinten. ” Gedoemd om vocht op te gaan zuigen.” Ondertussen was hier ook al schade door te zien aan het zijpaneel die aan de plint grensde.

    Eens de schade genoteerd, gefotografeerd en beide partijen tekenden, vertrok de man.
    Snel kreeg ik antwoord dat de plinten binnen de garantie vallen. De zijwand niet. Daarvoor moest je, ja hoor, terug opleggen. F*ck it, laat die zijwand dan maar en vernieuw de plinten vooraleer ze volledig de zijwand stuk maken.

    Komt dat neer op 145,50euro…
    Ach ja, de plinten zijn gratis. Plaatsing, arbeid en voorrijkosten binnen de garantie niet.
    Ronduit schandalig! Waarom nog een groot bedrijf gebruiken hiervoor?

    Ik hoop met deze review mensen in te lichten en te overtuigen GEEN zaken te doen met DSM.
    Wat een schone nieuwe stap en uitblinker in ons huis moest worden, is een dagelijks ergernis en doorn in het oog geworden.

    Ten sterkste af te raden dus.

    Groeten,

    Jasper

    Jasper Matthys geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  23. Geert & Ingrid
    | Beantwoorden
    We zochten een keuken die vooral gebruiksvriendelijk was maar toch ook een zekere klasse uitstraalde. Toen wij bij DSM Kampenhout binnenkwamen stond ze daar te schitteren. Natuurlijk niet in de opstelling die bij ons van toepassing was maar Dimitri heeft ze in enkele pennentrekken naar onze hand gezet en bij het eerste voorontwerp waren we al helemaal mee. Enkele dagen later stapten we bij DSM Olen binnen omdat we toch nog met enkele bedenkingen zaten betreffende het werkblad. Ook daar werden we weer zeer vriendelijk ontvangen door een enthousiaste medewerkster die ons wederom heel wat nuttige uitleg kon verschaffen. We waren helemaal overtuigd nu en keerden terug naar Kampenhout waar Dimitri alles in kannen en kruiken heeft geschonken en de deal werd afgesloten. De prijsgarantie van 2 jaar die we kregen was zeker een bepalende factor aangezien de bouw van de woning nog moet starten. Wij hebben er alleszins alle vertrouwen in. Bedankt DSM, bedankt Dimitri.

    Geert & Ingrid geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  24. Albert Maene
    | Beantwoorden
    Heeft er nog iemand deze ervaring??

    In september 2019 werd de (dure) dsm keuken in gebruik genomen, nu, na 27 maanden is de microgolfoven 1250€ defect, herstelling-kosten 315€. En zo ken ik nog iemand met een dsm keuken en hetzelfde probleem, AEG microgolf na 28 maanden gebruik, defect… 🙈 ik wil dat dsm de herstelling betaalt!!!

    Albert Maene geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

    • Ann Dons
      | Beantwoorden
      Na 1 jaar nog steeds geen afgewerkte keuken bij DSM. De loodgieterij lekt ondertussen, de deur van de ijskast knelt en was reeds bij plaatsing beschadigd. Ik heb een stiftje gekegen om de deze bij te kleuren. Dat zijn nog maar een paar punten, er zijn een aantal oplossingen gekomen maar voor 30k is dit een schande. De keuken moet ook op voorhand betaald worden; groot rood licht. Voor ons nooit meer.

      Ann Dons geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  25. Peter Bellemans
    | Beantwoorden
    In januari een keuken besteld. De datum van levering werd enkele keren verplaatst en finaal vastgelegd op 27/08. Twee dagen voor de levering, op 25/08, vernemen we van DSM dat ze vergeten waren om onze keuken bij de producent te bestellen. Opnieuw uitstel van levering tot begin Oktober. Onze keuken staat er nu een week, zonder koelkast, zonder vaatwasser, met een fornuis waarvan 1 oven het niet doet en met onderdelen van de meubelen die ontbreken. Bij customcare kan niemand een antwoord geven op al onze vragen mbt de levering van de ontbrekende stukken. Ter compensatie van de opgelopen hinder werden ons 4 huishoudtoestellen beloofd waarvan we er finaal 1 hebben gekregen. Al ons mails naar de functionele mailadressen van DSM, info@, customcare@ en boekhouding@ blijven onbeantwoord. Wij van onze kant hebben altijd correct de afspraken nageleefd, de facturen werden netjes vooraf betaald, met als gevolg dat we nu machteloos staan tegenover een bedrijf dat zijn afspraken niet nakomt. We zouden al blij zijn met concrete antwoorden op onze vragen en het vooruitzicht dat we deze ellende zo snel mogelijk achter ons kunnen laten.

    Peter Bellemans geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  26. Vandenbroeck C.
    | Beantwoorden
    Zeer positieve ervaring met de heer D.S.M. We zaten direct op dezelfde golflengte ivm ideeën, zonder aandringen gaf hij alternatieven, die achteraf echt beter bleken! Ondertussen getekend en in afwachting van mijn droomkeuken! Dikke pluim voor de heer D.S.!

    Vandenbroeck C. geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  27. S. De Koster
    | Beantwoorden
    Speciaal voor mevrouw C. de S., die het klaarblijkelijk altijd jammer vindt dat haar klanten een slechte ervaring hebben gehad, maar tegelijk dan toch niet de moeite neemt om met diezelfde klanten een oplossing te zoeken.

    Hieronder alvast een sterk staaltje van de wanpraktijken van DSM… in de hoop toekomstige slachtoffers te vermijden!

    Laat me vooraf duidelijk stellen dat dit voor mij (ons) geen oplossing is, maar eerder een extra kaakslag om jullie eigen tekortkoming op vlak van professionele benadering en communicatie te verdoezelen.
    Dit laat mij helaas met een heel wrang en teleurgesteld gevoel achter, zeker als ik het positieve artikel uit Trends van april 2019 (Portret DSM Keukens) en de “gouden familieregel”, er bij neem en in gedachten houd.

    “… dan legt de familie waarden op tafel zoals betrokken en loyaal zijn, het beste van jezelf geven, hartelijk communiceren, een goeie service bieden, doen wat je belooft. Koen De Schepper maakt die familiale klantenbenadering meteen heel praktisch. “Voor veel klanten is een keuken van gemiddeld 20.000 euro een hele investering, iets waar mensen lang voor sparen”, legt hij uit. “Dat moet je respecteren en dat laat je blijken door in te zetten op persoonlijke service. Dat is voor de familie een gouden regel.”

    Om het verhaal en mijn misnoegen te kaderen en te duiden, geef ik hieronder graag een chronologisch overzicht:

    20/01/2018: opmaak en ondertekening bestelbon te Nevele, in aanwezigheid van medewerker P. B., die trouwens een heel correcte, pro-actieve en meedenkende man is.

    Oktober 2019: kennisgeving dat de vooropgestelde afname niet binnen de 24 maanden kon gebeuren. Dit ten gevolge van vertragingen in de uit te voeren renovatiewerken, maar met engagement van mij dat het voorschot van 30% wel degelijk betaald zou worden van zodra we over een factuur konden beschikken.

    01/01/20: betaling van een voorschot ten bedrage van 8.775 EUR op basis van een pro forma factuur, dewelke mij op 24/10/2019 werd toegestuurd per mail door uw medewerkster S. de V.

    Zoals u zelf waarschijnlijk ook weet is een pro forma factuur geen officiële factuur, maar een voorlopige factuur die voorloopt op de levering van zaken of een voorbeeld van de uiteindelijke factuur is.
    In stricto senso hoefde ik deze dus ook niet te betalen aangezien er immers geen definitieve factuur op volgde.
    Een pro forma factuur is dan ook geen rechtsgeldig document. Ze werd louter en alleen door mij voldaan als teken van goodwill om mijn eerdere mondelinge engagement aan te tonen en na te komen.
    Een engagement dat impliciet, zo niet expliciet en al dan niet rechtsgeldig aan de overeenkomst verbonden is onder de vorm van de algemene voorwaarden op de rugzijde van de bestelbon.

    Ik vermeld graag ook nog even dat een overeenkomst tot levering van een keuken op basis van voorgefabriceerde losse elementen die, zoals in het concept van DSM Keukens, tot een geheel ter plaatse van de klant worden verwerkt, valt onder de noemer koopovereenkomst en geen aannemingsovereenkomst is. Deze koopovereenkomst dient als overeenkomst bijgevolg te voldoen aan de wetgeving inzake handelspraktijken (WHPC, thans overgenomen in WER).
    In de praktijk betekent dit dus dat de consument veelal zonder schadevergoeding kan afzien van contracten niet alleen van keukenbouwers, maar ook van tal van andere verkopers gezien de verkoopsvoorwaarden zeer vaak niet voldoen aan de wetgeving.
    Op grond van artikel 30 WHPC moet de verkoper ten laatste op het ogenblik van het sluiten van de verkoop te goeder trouw aan de consument de behoorlijke en nuttige voorlichting geven betreffende onder meer de verkoopsvoorwaarden, rekening houdend met de door de consument uitgedrukte behoefte aan voorlichting.

    Verder mag de verkoper geen onrechtmatig beding opnemen in de verkoopsvoorwaarden; een voorbeeld van een onrechtmatig beding in de zin van artikel 31, §1 WHPC is elk beding of elke voorwaarde die een kennelijk onevenwicht schept tussen de rechten en de plichten van partijen.

    Het feit dat ik mijn engagement na kwam, niettegenstaande het recente arrest van het Hof van Cassatie van 18/06/2021 die een voorschot (zo u wil “schadevergoeding” die als term in de algemene voorwaarden wordt gebruikt) van 30% als ongebruikelijk en buitensporig oordeelde (dit in navolging van een eerder arrest van het Hof van beroep te Antwerpen van 20/03/2020 lastens DSM Keukens, waarvan de inhoud u welbekend zal zijn), pleit in deze alleen maar in mijn voordeel.

    Jan. 2020 – Juni 2021: meerdere contacten met continue update omtrent de vordering van de werken en onderling akkoord voor het wijzigen (vooruitschuiven) van de geplande opmeet- en plaatsingsdatum.

    05/06/21: afspraak voor de opmeting ter plaatse om 10u door uw medewerkster V.M. Na meer dan anderhalf uur wachten, niemand gezien, zelfs geen seintje om te verwittigen van laattijdigheid of zelfs niet langskomen.
    Dergelijke manier van werken lijkt me alles behalve de gouden familieregel te zijn…
    Nadien werd een nieuwe afspraak ingepland op 10/07. Deze was niet vroeger mogelijk gezien enerzijds het verlof van V.M. en er anderzijds geen vrije zaterdagen waren in mijn persoonlijke agenda gedurende de tussentijdse periode.

    10/07/21: afspraak gaat nu wel door, maar bij de opmeting moeten we zelf nog wijzen op het opmeten van een kastgedeelte dat voorzien is.
    Dit stond vermeld op het voorlopige plan dat mevrouw M. mee had, maar werd dus niet uit eigen beweging opgemeten.
    Tenzij dit de gangbare manier van werken is, lijkt me dit wederom een ernstige professionele tekortkoming…

    18/07/21: afspraak in de winkel te Sint-Martens-Latem met winkelverantwoordelijke T.V.

    We kregen vooraf de boodschap, zeg maar koude douche, dat het eerder gekozen front met ingefreesde handgrepen niet langer in het aanbod zat.
    Blijkbaar wordt er ook niet meer met Küppersbusch als leverancier gewerkt, wegens “slechte ervaringen en voorwaarden”.

    Los van het feit dat deze mogelijkheid van een gewijzigd aanbod vermeld wordt in diezelfde algemene voorwaarden, zou je als koper dan toch denken dat er hiervan tijdens één van de vele voorgaande contacten melding zou van gemaakt worden?
    Helaas vond geen enkele van de medewerkers, waarmee we het voorbije anderhalf jaar contact hadden, het nodig om er even op te wijzen dat de door ons gekozen frontpanelen niet meer in het gamma zaten en/of dreigden uit het gamma te verdwijnen.

    Het argument dat er niet langer met Küppersbusch gewerkt wordt wegens “slechte ervaringen en voorwaarden”, valt voor mij moeilijk te kaderen aangezien zusterbedrijf De Keukenbouwer hier wel nog mee werkt als partner (https://dekeukenbouwer.be/partners/).
    Behoudens mijn vergissing is het management van De Keukenbouwer toch heel nauw betrokken bij DSM Keukens (zowel op familiaal als professioneel vlak)? Dus waarom bij het ene bedrijf dan een leverancier aan boord houden, die door het andere als inferieur wordt bestempeld?

    Dergelijk non-argument gaat er bij mij dan ook niet in en ervaar ik persoonlijk als weinig respectvol.

    T. stelt voor om op 25/07 een vervolgafspraak in te plannen om alles te finaliseren, voor ons echter niet mogelijk wegens vakantie.
    Afspraak wordt vastgelegd op 01/08.

    31/07/21: mail van T. met de melding dat de totaalprijs vermoedelijk rond 32.500 EUR komt te liggen, exclusief de kost voor de koperen wand die deel uitmaakt van het gekozen keukenconcept.
    Deze mail kunt in deze mailthread hieronder nalezen.

    01/08/21: tijdens de afspraak blijkt dat de totaalprijs 1 dag later reeds opgelopen is tot net geen 34.000 EUR; 33.834,08 EUR om exact te zijn.

    Tijdens het gesprek groeit bij mij het vermoeden dat er hierbij nog enkele accessoires (onder de vorm van design kits) ontbreken bij de keukentoestellen.
    Nazicht thuis bevestigt dit vermoeden, waardoor de totaalprijs dan al eerder in de buurt van 35.000 EUR zal komen te liggen, want dit is nog steeds exclusief de koperen wandplaten, die deel uitmaken van ons vooropgestelde keukenconcept (vermoedelijke kostprijs ca. 600 EUR, dit via eigen opzoekingswerk).

    De koperen wandplaten zijn klaarblijkelijk niet of moeilijk te bekomen (al dan niet via leveranciers of onderaannemers).
    Doch in 2 minuten googelen, vind ik zelf(s) een leverancier in Eke, die diverse afmetingen en diktes leverbaar heeft.

    Ook van een actuele promotionele actie bij Küppersbusch kan klaarblijkelijk niet genoten worden, daar waar de sales manager van de distributeur me per mail heeft bevestigd dat alle B2B-professionals waarmee ze samen werken (waaronder oa. keukenbouwers) hier voor in aanmerking komen.

    Ik wil voor alle duidelijkheid wel nog even onderlijnen dat er tot dan wel wordt gewaardeerd dat T. ondanks alles, haar best deed om de eerdere voorwaarden van 30% op meubilair en 20% op de toestellen alsnog toe te passen.

    04/08/21: uit ontevredenheid met de globale benadering en de plotse (mail 31/07 >< afspraak 01/08) niet-transparante stijging van het kostenplaatje en de manier waarop dit werd gecommuniceerd/tot stand kwam binnen nauwelijks 24u mail ik T. mijn argumentatie met een “commercieel voorstel” waar we m.i. tot een “win-win”-compromis kunnen komen.

    07/08/21: telcon van T. dat ze dit intern zou voorleggen.

    17/08/21: rappelmail om te weten of er ondertussen nieuws is.

    19/08/21: mail van T. dat ze nog eens navraag zou doen.

    23/08/21: telcon met T. waarin ze wel al kon zeggen dat een commerciële geste geen optie was. Twee uur en een mail met lachwekkend alternatief voorstel later was dit miraculeus opeens wel mogelijk.

    Zoals jullie zelf ook wel weten is de verkoper steeds verantwoordelijk voor de gecommuniceerde (kost)prijzen.
    Helaas is een communicatie per mail met vermelding van prijs of tarief een medium dat als rechtsgeldig beschouwd kan worden.

    Ik mag er, als consument, namelijk redelijkerwijze van uitgaan dat het vermelde bedrag correct is, te meer dat jullie bovendien over alle gekende elementen beschikten die tot een correcte prijszetting moesten leiden.
    Het gaat hier overduidelijk niet om een tikfout en er is of kan evenmin sprake zijn van een duidelijke vergissing. Bijgevolg laat de wetgeving ruimte om de verkoop te laten plaats vinden aan de laagste prijs.

    Vandaar dat ik u nogmaals mijn compromisvoorstel -zo u wil gentlemen’s agreement- doe van 33.000 EUR voor de all-in afwerking voor het meubilair en de toestellen (met oorspronkelijke kwalitatieve kenmerken cfr bestelbon) zoals ik dat ook omschreef in mijn voorstel van 04/08/21.
    Dit voorstel geldt nog tot 31/08/21, dit lijkt me een redelijke termijn om één en ander intern op en in orde te krijgen.

    Indien u als verkoper echter van mening bent dat deze -door u gecommuniceerde- prijs te laag is voor de te leveren goederen en prestaties, dat biedt de wetgeving u evenzeer het recht om de bestelbon te annuleren omwille van een foutief vermelde prijs.
    In dat geval mag u het eerder betaalde voorschot terug storten per 01/09/21 en zal ik overwegen of ik al dan niet zelf een bijkomende schadevergoeding dien te vorderen.
    Nogmaals én voor alle duidelijkheid: ik ga er nog steeds van uit dat we alsnog tot een compromis zullen komen en dit jammerlijk euvel kunnen regelen middels mijn voorstel dat de stok min of meer in twee doet.

    Ik ben benieuwd naar uw eventuele reactie om te zien hoeveel respect u heeft voor uw klant!

    PS: de klacht waarvan sprake ontving u reeds op 24/08 op uw mailadres marketingatdsmpuntbe + ik ontving de leesbevestiging op 30/08.

    S. De Koster geeft 1 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 1 uit 5 sterren

  28. L.G
    | Beantwoorden
    We hebben vandaag een keuken besteld en werden prima verder geholpen door Bart.

    L.G geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  29. Sinnaeve Dirk Linda
    | Beantwoorden
    We zijn tevreden met de aankoop van dsm keuken zeer goed ontvangen en er werd goed geluisterd naar onze wil en een klopje voor E.
    Mvg Dirk Linda

    Sinnaeve Dirk Linda geeft 5 uit 1 tot 5 sterren Beoordeeld met 5 uit 5 sterren

  30. Lieve A
    | Beantwoorden

    Bij DSM Genk is klant nog koning. De toonzaal keukens waren prachtig. Ik mocht alle tijd nemen die ik nodig had. Daarna werd ik geholpen door een verkoper die zijn vak kent. Vrij snel kreeg mijn droomkeuken vorm en met hier en daar een aanpassing en een stevige korting kwam ze in de nabijheid van ons te besteden budget. Hartelijk dank, G.
    Met vriendelijke groeten, Lieve.

  31. An
    | Beantwoorden

    Na mijn bezoek aan DSM Olen kan ik alvast enkel positief zijn.
    Ikzelf had een verkeerd uur genoteerd voor de afspraak wat absoluut geen probleem was…
    Daarna samen met medewerkster E. rustig kunnen rond kijken in de winkel en bespreken wat ik in gedachten had.
    Ze heeft dan zelf een heel andere opstelling voorgesteld die uiteindelijk veel mooier en beter was dan dat ik zelf had kunnen bedenken!
    Ik ben super tevreden over de ontvangst, uitleg en de tijd die ze daar genomen heb en heb dan ook met veel plezier bij hun mijn keuken besteld.
    Topteam bij DSM Olen!

  32. Annelies Depaepe
    | Beantwoorden

    We hebben een heel positieve ervaring gehad bij Dsm St. Martens Latem voor de vervanging van ons keuken.
    We werden geholpen door een ervaren verkoper, J.
    Hij luisterde naar onze wensen en dacht mee aan oplossingen voor enkele praktische problemen.
    Door hulp bij het kiezen van toestellen en materialen zijn we binnen ons budget gebleven.
    Bij twijfel legden we de voor- en nadelen bij elkaar om zo tot een besluit te komen.
    Wij kijken alvast uit naar onze nieuwe keuken!

  33. Meloes en Reinhard
    | Beantwoorden

    Wij waren dringend opzoek naar een mooie moderne keuken en hebben verschillende winkels hiervoor bezocht. Uiteindelijk zijn we bij DSM terecht gekomen en gebleven. Hier werden we door A. hartelijk ontvangen. Wij zijn nogal twijfelaars en liepen wat verloren on onze zoektocht, maar A. heeft ons hierbij goed geholpen en ook enkele leuke ideeën gegeven.
    De week erna twijfelde we weer over onze keuken en wilde we uitsluitsel hebben. Helaas kon A. die dag niet, maar toen heeft J. ons verder geholpen en verder plannen opgemaakt en weer wat andere ideeën gegeven. Uiteindelijk hebben we dan toch beslist om voor DSM te kiezen. Nu kijken we uit naar de komst van de binnenhuis architect die ons nog kan ondersteunen naar de verder uitwerking van onze droomkeuken. Wij zijn echt benieuwd naar de verdere samenwerking en hopen uit de grond van ons hart dat alles goed verloopt.

  34. Tammy thompson
    | Beantwoorden

    Wij hebben vandaag onze keuken besteld bij DSM keukens Merksem bij verkoper Vincenzo Romano.
    We zijn heel tevreden met het ontvangst en de begeleiding naar onze droomkeuken.
    Wij zijn alvast heel benieuwd naar het resultaat.
    Tot zover kunnen we hen zeker aanbevelen.

  35. Van Walle - De Backer
    | Beantwoorden

    Ik heb bij DSM Sint Niklaas een keuken gekocht.
    Bij deze wil ik mijn tevredenheid uitdrukken over Mevr. S. Y.
    S. is zeer klantvriendelijk, zeer professioneel, intelligent, hulpvaardig. Ze weet de klant te inspireren om zo tot een
    prachtig resultaat te komen. Met S. heeft DSM een topmedewerker in huis !

  36. Plattau Jan
    | Beantwoorden

    Vandaag naar DSM Kampenhout geweest bij verkoper Jaro. Zeer vriendelijk ontvangen en professionele uitleg.
    De verkoper was naar mijn mening over alles op de hoogte. We hebben dan ook een offerte ondertekend bij deze verkoper. Wij kijken uit naar onze samenwerking en hopen dat alles in orde komt.

  37. Tropepe Giuseppe
    | Beantwoorden

    Onze ervaring met DSM keukens is alleen maar positief.
    Hier in onze woning staat onze droomkeuken die tot in de puntje is afgewerkt .
    Van verkoop tot plaatsing alleen maar een positieve kijk .
    En zeker niet te vergeten de naservice van mevrouw Silke.
    Langs deze weg wilde ik Bram,Jimmy,Silke en het rest van het DSM team vanharte bedanken voor al hun positieve inzet.

  38. Fam. Bonte
    | Beantwoorden

    Vandaag langs geweest bij Dsm keukens te Oudenaarde voor een offerte, zeer vlot en vriendelijk ontvangen door mevrouw.
    Wist ons onmiddellijk te zeggen dat de keuken die we kozen boven ons budget zou zitten, oké geen probleem we wouden toch eens een 3D tekening zien. Was zeer klantgericht, gaf haar mening op een gezonde manier. We voelden ons direct op ons gemak. Het was mevrouw niet te veel om 10 keer rond te lopen met ons om de materie en dergelijke te tonen/vergelijken. Gaf ons ruim de tijd om na te denken. Samen hebben we toch nog een weg gevonden naar onze keuken die we in gedachtten hadden tegen een degelijke prijs.
    We kijken er al naar uit!

  39. moreels eric
    | Beantwoorden

    Zeer tevreden van de professionele aanpak in het definieren van de keuken layout en de bijgaande inspiratie en creativiteit van de verkoper. De afspraak was op tijd en we werden goed ontvangen. Er werd geluisterd naar onze wensen en noden. Deze werden naadloos vertaald in de nieuwe keuken layout en design. Na een korte rondleiding in de mooi uitgeruste winkeltoonzaal, hadden we onmiddellijk de design van keuken op het oog die we op voorhand ook in gedachte hadden. Na het bespreken van alle opties en de bijhorende prijs was het dan ook snel beslist om voor de DSM kwaliteit te kiezen en niet verder te zoeken in de keuken markt. Een pluspunt is dat ook een binnenhuis architect ons verder gaat begeleiden in de opmeting en de afwerking (keuzes) in onze woning.

    • Moreels eric
      | Beantwoorden

      Misschien toevoegen dat het over de winkel in Kampenhout gaat

  40. Gevorg Hovhanisyan
    | Beantwoorden

    Wat een service!!! Gewoon super.
    Goed geholpen, rondleiding gehad, duidelijke uitleg.
    Onze keuken is gekozen. Thnx.

    Wij zijn zeer tevreden. Echt een aanrader.

    Dsm te Kampenhout raad iedereen aan.

    • Jessica Bonney
      | Beantwoorden

      Great service and great prices!
      You can see that the quality of the kitchens and high end and very affordable! The staff and employees are all great and helpful and they give great advice to help give you your dream kitchen! Highly recommend Eddy from DSM keukens kampenhout!

    • Nancy Missault
      | Beantwoorden

      Keuken 11 maanden geleden geplaatst, heleboel vertragingen en fouten!! Absoluut geen aanrader! Rare praktijken!

  41. Frank Droesbeke
    | Beantwoorden

    We zijn vandaag bij DSM keukens geweest om samen met Bernard het definitieve plan van onze nieuwe keuken vast te legen.
    We staan telkens dat we langs gaan bij Bernard verwonderd van de moeite en inzet dat deze man doet.
    Niets is hem teveel , Integendeel hij zorgt ervoor dat je als klant tot in detail weet hoe alles zal zijn .
    Als we zien wat wij voor ons geld krijgen ,zijn wij zeer tevreden.
    Wij kijken reikhalzend uit naar de dag dat we onze keuken in gebruik kunnen nemen.

  42. Ab
    | Beantwoorden

    Vandaag hebben wij een keuken gekocht bij DSM Keukens in Kampenhout. De verkoper Andy Agredano was zeer klantvriendelijk, resultaatgericht, professioneel, begrijpend, kortom … Heel goed.
    Hij heeft veel tijd geïnvesteerd om ons een keuken te bezorgen op maat. Op vlak van het budget, inrichting, materialen, …
    Twee en een half uur was Andy met ons bezig en gaf hij ons advies / tips die zeer waardevol zijn.
    Uiteindelijk hebben wij een mooi akkoord bereikt en hebben wij een kwalitatief mooie keuken.
    Bedankt Andy Agredano bij DSM Keukens in Kampenhout. Mijn complimenten, Ab & Houda

  43. Patricia De Waele
    | Beantwoorden

    Langs deze weg wensen wij Annelies Vandevelde een dikke pluim te geven voor klantvriendelijkheid, resultaatgerichtheid, en professionaliteit bij de uitwerking van onze derde aankoop bij DSM. De uitgewerkte keuken overtreft steeds alle verwachtigingen en daarom Annelies verdien jij een overall NPS score van 10/10. Echte TOP medewerker bij DSM.

  44. jerdiest
    | Beantwoorden

    Wij hadden een goede ervaring met het aangaan van een samenwerkingscontract bij DSM Keukens in Kampenhout. Verkoper Jaro hielp ons goed verder, en nam de tijd om ons advies te geven en verschillende opties te bespreken – wij zijn heel tevreden!
    We vinden het wel altijd wat lastig over de prijs te onderhandelen, maar dat is zo bij elke winkel.
    We kijken alvast uit naar de volgende stappen, en zullen daar hier zeker verder over rapporteren.

    • Hanna van DSM Keukens
      | Beantwoorden

      Beste Jerdiest,

      Heel erg bedankt voor uw bericht. We zijn blij om te horen dat u goed ontvangen werd door onze collega Jaro in Kampenhout.

      Ik stuur uw feedback intern naar door naar Jaro.

      Mvg,

  45. K. François
    | Beantwoorden

    Gisteren mijn keuken besteld bij Dsm Oudenaarde. Zeer vriendelijk onthaald, professionele rondleiding en uitleg gekregen. Isaline, dankzij jouw gedrevenheid, passie en onvermoeibare inzet heb ik mijn droomkeuken 😁. Dankjewel !

  46. baeyens martine
    | Beantwoorden

    Daar we onze keuken na 24 jaar willen vernieuwen,gingen we eens langs bij DMS keukens in Schoten.Daar werden we vriendelijk ontvangen met een drankje door de winkelverantwoordelijke.Ze gaf ons de kans eens rustig rond te kijken.Later werden we aangesproken door Vicenzo, een man met passie voor zijn job, en die ons hele goede uitleg gaf over hoe en wat je allemaal moet weten ivm een goede keuken qua kwaliteit..materialen..ontwerpen..enz..Later kwam er nog een andere man bij, simon..een rustige persoon, die uiteindelijk ook een ontwerpje had getekend voor ons.We hadden vertrouwen gekregen in deze twee verkopers,die goed samenwerkte, en hebben beslist met hen in zee te gaan..en wat ik tof vind,is dat we zelf nog veranderingen kunnen doorgeven.Ook de binnenhuisarchitecte komt nog een bezoekje brengen, en daar verwachten we veel van ivm andere ideeen.enz..We hebben wel snel een 3D ontwerp ontvangen;maar zoals beloofd door simon en vicenzo mag er gerust nog aan veranderd worden.We kijken er alvast naar uit, om in 2021 te mogen “uitblinken”met een mooie nieuwe keuken, zodat ik weer positieve commentaren kan schrijven..word vervolgd….want we zitten nog maar in de beginfase. Alvast bedankt simon en vicenzo jullie zijn 2toffe aangename verkopers.bij DSM schoten..we hebben een goed gevoel bij jullie!
    Een echt voordeel, je kan uw plan nog veranderen, de prijs van 2020 blijft…geen voorschot…en je kan ook nog andere toestellen kiezen… dus waarom niet DSM Schoten?En mijn vriendin een tevreden klant en ik krijgen nog een extra cadeau..super!

  47. Dimitri
    | Beantwoorden

    Bezoek gebracht bij DSM keukens in Oudenaarde.
    We zijn daar heel goed ontvangen, met een glaasje en interessante rondleiding.
    Heel snel kregen we na een korte en efficiënte babbel een mooi resultaat in 3D, waarbij er heel correct werd geantwoord op onze vragen en waarbij hun goede kennis van hun assortiment, hun keukens, hun materialen ons zeer sterk opvielen.
    Zeker het aanraden waard om DSM te bezichtigen.
    Gr, Maaike en Dimitri

  48. Lutgart
    | Beantwoorden

    Bezoek gebracht aan de toonzaal in Aartselaar. Zeer vriendelijk ontvangen door verkoper Michael. Hij gaf ons de nodige tijd om een kijkje te nemen in de toonzaal. Nadien hebben we onze wensen met hem besproken. Hij heeft voor ons voldoende tijd uitgetrokken om op een vriendelijke en professionele manier onze vragen te beantwoorden en te zoeken naar de juiste uitwerking van onze droomkeuken. Topverkoper! Een paar uur later was onze keuken uitgetekend. We zijn erg benieuwd naar het eindresultaat. Bedankt Michael voor de goede service.

  49. Stephanie K.
    | Beantwoorden

    Mooie toonzaal in Kampenhout. Tom en Eddie hebben ons altijd vriendelijk te woord gestaan op een professionele manier.
    Onze keuken gaat volgende week in bestelling.
    We zijn heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Bedankt alvast voor de goede service.

  50. Marleen Eeckhout
    | Beantwoorden

    Dsm keukens erebodegem:
    Bedankt Dimitri R. van DSM KEUKENS EREMBODEGEM. Dank zij jouw gouden tips genieten wij sedert enkele weken van onze droomkeuken. Jij bent een topverkoper !!!! Zullen jou zeker aanbevelen bij onze vrienden. Ook een dikke pluim voor de plaatser Kevin. Perfect afgewerkt.

  51. Angelika
    | Beantwoorden

    DSM keukens te Kampenhout: zeer mooie toonzaal en vriendelijke ontvangst. Samen met de verkoper Andy AGREDANO hebben wij verschillende keukens bekeken en bespraken we onze wensen. Paar uur later was onze droomkeuken uitgetekend. Andy gaf ons een professionele uitleg over de mogelijke materialen en de prijs. Wij zijn echt benieuwd naar de eind resultaat!

  52. Ron Spanenburg
    | Beantwoorden

    Tijdens onze vakantie(fietstocht) door Belgie hebben wij het plan opgepakt wanneer de weersomstandigheden het niet toelaat om te fietsen, inspiratie op te doen voor een nieuwe afzuiginstallatie voor ons appartement. Vandaag was het dan zover. Een flinke wolkbreuk boven Sint Martens Latem. Dus als een raket in onze wieleroutfit (korte strakke broeken en T-shirts) naar binnen bij DSM Keukens aan de Xavier de Cocklaan. Onze niet gepaste wieleroutfit was totaal geen probleem, gelukkig! Na een sightseeing door de schitterende showroom zagen wij de afzuiginstallatie die bij ons paste en waar wij wat meer over wilde weten. Mijn vrouw vroeg aan een verkoopadviseur of deze even tijd had. Let wel, zonder afspraak. Geen enkel probleem. Zijn naam Jan De Lange.
    Jan is een adviseur die de Tripple P adoreert.
    Plezier, Passie en Professionaliteit.
    Wat een genot om met deze adviseur te spreken.
    Wij leven, wonen en werken in Rotterdam maar als wij t.z.t. in de markt zijn voor een nieuwe keuken zullen wij zeker niet na laten om de reis naar DSM Keukens in Sint Martens Latem te maken,

    “Zomaar even” een vriendelijk gebaar voor een warm ontvangen gevoel, Jan bedankt!!

    Een vriendelijke groet,

    Mo & Ron uit Rotterdam (Nederland)

  53. Jos en Marijke Neutelaers
    | Beantwoorden

    We hebben bouwplannen en wensen inspiratie op te doen voor de inrichting van onze leefkeuken.We zijn eerder toevallig aanbelandt bij DSM keukens in Olen, we werden daar erg goed ontvangen door Simon Lehaen.
    Het was onze eerste kennismaking met DSM keukens, en hebben rustig de tijd kunnen nemen om gewoon eens rond te kijken, gevolgd door een betrouwbare uitleg over de kwaliteit van de keukens.
    We werden ook voorgesteld aan Vicenzo die samen met Simon onze wensen probeerde te vertalen in een mogelijks keukenontwerp, combinatie kwaliteit met gunstige voorwaarden. En overtuigend en enthousiast waren ze wel!
    We zijn teruggekomen, hebben een afspraak gemaakt met de 2 heren, hebben een eerste ontwerp uitgewerkt met heel veel overleg, met een bijhorende prijsopgave, zodat we met kennis van zaken een contract hebben getekend.
    Vicenzo heeft een erg goed zicht op de prijsberekening, waardoor je goed op de hoogte bent van de kost van je keuken en mogelijke alternatieven. Vakkennis van Vicenzo samen met de ontwerpen en de contactopvolging van Simon, maken dit duo sterk.
    Het definitief ontwerp van onze leefkeuken gaan we nu starten in samenwerking.

    .

  54. Sabine De Clerck
    | Beantwoorden

    Vorige week werden wij bij ons eerste bezoek aan DSM keukens begroet door Gregory De Vuyst. Zijn correct persoonlijke benadering stond gedurende onze zoektocht naar een passende keuken steeds centraal. Gregory is een geweldige man. Hij luistert goed naar onze wensen, komt met ideeën, stelt vragen, is duidelijk in zijn uitleg, laat je dingen zien, heeft een goede productkennis, heeft oog voor de esthetiek van het ontwerp, geeft opties en neemt alle tijd voor je. We zijn, zonder dat we dit eigenlijk al van plan waren, met een mooie keuken huiswaarts gegaan. We hebben vertrouwen in een goed vervolg.

  55. Janssens Asselbergh
    | Beantwoorden

    Vandaag in Schoten heel vriendelijk ontvangen door Frederik Bogaerts. Heeft op basis van ons plan en wensen een mooi design uitgewerkt…. en ook mooi in het budget. Hebben ze ineens besteld 🙂

  56. Vanheule Jacques
    | Beantwoorden

    11 juli 2020,we hebben afspraak met Jan in de mooie DSM toonzaal te St-Martens-Latem voor het bespreken en de keuze van wat onze laatste project zal zijn: nl, de keuken in ons nieuwbouw appartement (ben nl 72).
    Mede door de vriendelijke ontvangst en een glaasje bubbels waren we overtuigd door de begeesterende uitleg van Jan die ons een heleboel tips toonde en zorgde dat we die dag onze fit-o-meter afwerkten in de ruime toonzaal.
    Het uiteindelijk resultaat mag gezien zijn, we zijn heel tevreden mede door de deskundige inbreng van Jan.
    En nu met spanning afwachten op het eindresultaat!

  57. Dirk
    | Beantwoorden

    Wij waren vandaag in de DSM toonzaal te Olen. Wij werden vriendelijk ontvangen en doorverwezen naar verkoper Vincenzo. Deze luisterde naar onze plannen en verwachtingen en zette deze om in een prachtig eerste ontwerp voor onze nieuwe keuken. Hij nam echt de tijd om naar onze wensen te luisteren en hierop in te spelen. Op het einde van ons gesprek toverde hij ook nog een zeer aanlokkelijke prijs voor onze ogen. Wij hebben dan ook beslist in zee te gaan met DSM keukens en dit dank zij de vakbekwaamheid van Vincenzo. Wij kijken uit naar het eindresultaat.

  58. Sven De Wachter
    | Beantwoorden

    Gisteren Onze Droomkeuken besteld. Na nog wat twijfelen en niet goed weten hoe en wat, heeft Simon ons geweldig goed verder geholpen( Topverkoper) . De mensen daar zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. We kijken er naar uit om deze pracht keuken te laten installeren. Alvast nog eens een dikke merci, ook aan de regiomanager die daar ter plaatse was voor zijn genereus aanbod en klantvriendelijkheid. We raden jullie zeker aan bij onze familie en vrienden 😊.

  59. Van den Bempt D
    | Beantwoorden

    Juist een keuken gekocht bij DSM keukens Erembodegem. Heel vriendelijke mensen. 2 x goed ontvangen door Bernard en de winkelverantwoordelijke. Heel correct geweest bij de aankoop en niets was teveel gevraagd. Doe zo verder.
    Suzy&Dimitri

  60. Hosnia
    | Beantwoorden

    Net onze DSM keuken besteld. Vanaf de eerste ontmoeting liep alles zeer vlot, stipt en professioneel. Verkoper Jaro luistert naar wat we willen, doet zelf veel suggesties en zoekt tevens mee naar oplossingen en alternatieven.
    Bedankt Jaro de Ro en het hele DSM-team van Aartselaar voor jullie professionaliteit en gedrevenheid! Ik kan niet wachten tot onze keuken er staat) 🙂

  61. Herman Amerijckx
    | Beantwoorden

    Vandaag keuken gekocht bij DSM Kampenhout .
    Bedankt Jaro voor de deskundige en vriendelijke uitleg .

  62. Edwina waerzeggers
    | Beantwoorden

    Droom van elke vrouw… eindelijk een nieuwe keuken met alles erop en eraan mogen gaan kiezen. En dat hebben we dan ook gedaan bij dsm in olen. Wat een prachtige winkel met supper vriendelijk personeel. Wij hadden een afspraak bij vincenzo. Wij zijn zo hartelijk ontvangen. Duidelijke en deftige uitleg met alle mogelijkheden. 3uurs later was ze daar dan… onze droomkeuken. Wij zijn nog nooit ergens zo voldaan en content buiten gestapt. Dat onze keuken hier nu maar snel mag zijn. Bedankt dsm olen, vincenzo en de rest van het personeel. Doe zo zeker verder. Groetjes van een zeer tevreden klant!

  63. Moors
    | Beantwoorden

    We zijn in genk bij dsm keukens, goed, vriendelijk en professioneel geholpen, zowel Bram als dat tatiana hebben onze visie goed begrepen, ze wiste goed wat we wilden en hebben ons goed geholpen om de keuken van onze dromen waar te maken. Plaatsing ging vlot en netjes. Bij vragen vriendelijk en vlot contact zonder problemen.

  64. Houbrigts maria
    | Beantwoorden

    Aangename kennismaking met DSM keukens Genk.
    We hadden onmiddellijk een goed gevoel bij de eerste kennismaking
    met de architecte en de verkoper.
    We kregen een geduldige, duidelijke, en vooral eerlijke uitleg over materialen en mogelijkheden.
    Zeker de moeite waard om ook hier eens te gaan kijken alvorens over een nieuwe keuken te beslissen.

  65. Wendy en Marino Delaere-Bernaerts
    | Beantwoorden

    Super tevreden over DSM keukens Genk. Bram Leemans wist onmiddellijk wat we wilden en we gingen dan ook buiten met een geteknde bestelbon. Van ontwerp, opmeting, levering tot de plaatsing was het contact uitstekend, we werden goed op de hoogte gehouden, de plaatsers zijn enorm professioneel en vriendelijk. Ware het niet dat we voor de rest van ons leven met deze keuken zullen doen dan kozen we zonder nadenken opnieuw voor DSM Genk

  66. Savat-Slock
    | Beantwoorden

    Vorige maand een uitbreiding van onze keuken besteld bij DSM Nevele.
    Wij zijn heel tevreden klanten, ook onze oorspronkelijke keuken werd in 2012 gekozen bij en geplaatst door DSM dus we weten dat we kiezen voor kwaliteit.
    Een extra pluim voor Annelies, die ons heel vriendelijk ontvangen heeft, ze hielp meedenken hoe we de uitbreiding optimaal konden benutten en door haar tips kunnen wij binnenkort onze droomkeuken verwelkomen!

  67. Fam. Vekemans- Van Ouytsel
    | Beantwoorden

    Bij deze zouden we even het ganse dsm-team willen bedanken voor het uitmuntende, kwaliteitsvolle en stipte werk dat ze hier afgeleverd hebben en we zijn dan ook super tevreden met het uiteindelijke resultaat. Doe zo zeker verder en nog eens een dikke mercie aan gans het DSM-team Olen.

  68. Pascal en peggy
    | Beantwoorden

    Vandaag DSM bezocht in sint niklaas voor inspiratie .
    Buiten gekomen met bestelling nieuwe keuken 😊
    Steven Bogaert heeft ons hierbij uitstekend begeleidt voor het zoeken naar de keuken afgestemd op onze smaak en budget.

  69. Adams
    | Beantwoorden

    Wij hebben in Aartselaar ons keuken besteld 🙂
    We vonden er niet alleen een prachtige showroom met kwaliteit maar vooral een super verkoper Siebren.
    Siebren heeft ons prachtig begeleid met kennis en professionaliteit. Hij heeft ons niet alleen geholpen met het kiezen van de juiste materiaal maar vooral ook meegedacht hoe de keuken het best tot zijn recht zou komen in onze nieuwbouw.
    Dikke bedankt voor alles, wij kijken alvast uit om aan de werken samen te beginnen.

  70. Bruno Smits
    | Beantwoorden

    In Olen binnengewandeld 13.30u zonder afspraak, ontvangen door Vincenzo en Sam en in samenspraak met de interrieurarchitecte (naam ontsnapt me) , en iets na 18.00uur met het nodige brainstormen en tig- maal hertekenen buitengewandeld met een topkeuken van DSM. Professionaliteit en vriendelijkheid 10/10.
    Topteam daar in Olen 😉

    Grts Bruno & Carine

  71. LUC VAN ECKENRODE
    | Beantwoorden

    KEUKEN geplaatst via DSM KEUKENS EREMBODEGEM.
    Zeer professionele aanpak, uittekening en opvolging door de filiaalverantwoordelijke Vicky en haar assistent Jonas. Kwaliteitsvolle keukenmeubels met grote tevredenheidsfactor. Aan te raden.

  72. Luc D.W
    | Beantwoorden

    Zondagvoormiddag bezoek gebracht aan DSM Aalst . Onmiddellijk goed gevoel in een prachtige toonzaal met een diversiteit aan keukenopstellingen . Uitermate goed begeleid door Bernard die met kennis van zaken onze verlangens omzette in een prachtig resultaat . Niet lang getwijfeld en gekocht . Hopen dat het verdere verloop eenzelfde niveau aanhoudt.

  73. André Storms
    | Beantwoorden

    . Na bezoek van verschillende keukenbouwers terecht gekomen te Kampenhout . De toonzaal was zeer verzorgd en een zeer goede ontvangst . Na een rondleiding toch wat uitleg gevraagd . De verkoper ( Eddy ) stelde ons onmiddellijk op ons gemak . Goede uitleg en nam zijn tijd voor ons . Vervolgens voorstel gemaakt. Na een nachtje slapen terug langs geweest en met een goed gevoel dsm keuken gekocht . Als de plaatsing nu nog meevalt zijn wijn echt gelukkig .

  74. Yahya & Rahma
    | Beantwoorden

    Bij een volledige renovatie hoort een volledig nieuwe keuken dus na de huizenjacht begon de keuken jacht. Borst nat gemaakt om alle keukenwinkels af te gaan. We stappen DSM als eerst binnen en kijken eens rond. Na enkele keukens te hebben gezien die wel in de smaak vielen werd ons een drankje aangeboden in afwachting van een verkoper.

    Siebren ( Verkoper Aarstelaar) kwam ons met een lach vragen met wat hij ons kon helpen. Waarop zijn collega Ken lachend antwoorde ‘Dat wij een badkamer nodig hadden”. Eerst heeft hij aandachtig geluisterd naar onze wensen (mijn vrouw haar wensen). Even met hem rond gelopen door de winkel (paar kilomets laters) nadien begon Siebren meteen een uitgebreide schets te tekenen en te onderbouwen met de nodige kennis en ervaring. De details die wij over het hoofd zagen wist hij mooi aan te kaarten.

    Wij (mijn vrouw had) hadden volledig het gevoel dat ‘de klant koning is’. Alles kon, maar niets moest. Er werd ons nooit een verkopers- praatje aangesmeerd. Het volledig assortiment werd voorgelegd zonder enige twijfel. Voor dat we het wisten hadden wij (mijn vrouw) een volledig transparant plaatje van onze droom keuken samen met een gedetailleerde offerte. Niet te vergeten kregen wij een forse korting op de toestellen & keuken meubilair.

    Nooit gedacht dat wij ( vooral ik) in een winkel 3u lang onvoorwaardelijke tijd & aandacht zouden krijgen van een verkoper. Siebren is jong & passioneel wat meteen de ‘click’ deed vormen. Wat er voor zorgde dat mijn vrouw en ( vooral) ik meteen besloten geen andere winkels te gaan bekijken.

    SCORE
    Ontvangst: 8 (uitgebreid assortiment drankjes)
    Sfeer & gezelligheid: 9 ( no comment)
    Rondleiding: 9.5 ( fitness konden die avond skippen)
    Kennis: 11 (Siebren wist meer dan mijn vrouw)
    Korting: 8.5 (meer korting is altijd welkom)
    Afscheid: 8 (Siebren legde zelfs de laatste meters mee af tot de parking)

  75. Denyft
    | Beantwoorden

    Keuken besteld bij DSM Genk
    Goed geholpen door Christiaan. Zeer tevreden van de plaatser Kurt. Stipt, correct en professioneel. Eveneens tevreden van de opvolging die moest gebeuren, vooral op aangeven van de plaatser Kurt. Blij met onze nieuwe keuken.

  76. Elke
    | Beantwoorden

    Ik ben gisteren een keuken gaan bestellen bij DSM in Kampenhout. Ik werd heel goed ontvangen, en DSM had duidelijk begrepen hoe ik mijn toekomstige keuken zag. Het plan dat ze gemaakt hadden was, mits enkele kleine aanpassingen, volledig wat ik wou.

  77. Germinario Domenica
    | Beantwoorden

    Van de week bij DSM in Olen een kijkje gaan nemen,wij zijn verder geholpen door Karine.ik moet zeggen ze ken haar Job super vriendelijk,zo veel vragen gesteld ze weet er antwoord op.wij voelde ons van de eerste moment heel goed bij .

  78. Eric & Linda
    | Beantwoorden

    Na zo rond gezien te hebben voor een nieuwe keuken , hebben we onze keuze
    gevonden bij DSM keukens te Sint- Niklaas, door professioneel geholpen te zijn geweest door verkoper Peter , en met een perfecte uitleg en correcte afspraken
    waren we al zeer tevreden , waarvoor DANK.

  79. Lauwereys herman
    | Beantwoorden

    Familie Lauwereys Ceulebroeck

    Deze namiddag bezoek gebracht bij DSM Oudenaarde.
    Zeer vriendelijk en professioneel geholpen door Hasna.
    Men neemt tijd om alles goed te bespreken, niets is hen teveel .
    Hasna is een toffe verkoopster, samen met gans het team kan je met allerlei vragen terecht.

  80. Christine
    | Beantwoorden

    Door verhuis heb ik na 8 jaar een nieuwe keuken nodig. Daar ik tevreden ben van mijn huidige keuken vond ik het evident om terug voor DSM te kiezen. Ik heb met Bernard kunnen nadenken over de inrichting ervan en ben tot een heel mooie opstelling gekomen. Ook de mooie voorwaarden en de extra korting als DSM klant hebben me over de streep getrokken om opnieuw met DSM in zee te stappen.

  81. Ingeborg
    | Beantwoorden

    Heel fijne ervaring met joost als verkoper.
    Maar alle pluimen gaan voor ons naar Helga. Want zij maakte van onze keuken een echte DROOMKEUKEN!!! Dankjewel Helga voor je geduld, het meedenken en je lachse enthousiasme !!! Super gedaan! Ps ook zeker en vast dikke merci voor Evy, de specialist van DSM keukens denk ik😁 TOPTEAM OLEN❤️

  82. Barbara
    | Beantwoorden

    Mijn man en ik hadden allebei verschillende”eisen” waaraan onze nieuwe keuken moest voldoen. Volgens ons niet combineerbaar. Dankzij de expertise van zowel Olivier als Koen hebben we beiden onze zin, zonder te moeten inboeten aan onze verwachtingen.

  83. Philippe
    | Beantwoorden

    Na enkele bezoeken aan verschillende keukenfabrikanten waar we nooit 100% overtuigd buiten gingen, kwamen we terecht bij DSM in Erembodegem. Men liet ons in alle rust rondkijken in de enorme toonzaal waarna we geholpen werden door Dimitri Roels. De man had oor naar onze (aanzienlijke) lijst met verwachtingen en kwam meteen met een paar heel originele ideeën die perfect aan onze eigen voorstelling voldeden. Voor het eerst hadden we het gevoel dat iemand begreep wat we zochten.

    Dimitri sprak ons niet naar de mond maar gaaf zijn persoonlijke, goed onderbouwde mening over bepaalde voorkeuren die wij in gedachten hadden. We kwamen samen tot een heel mooie oplossing die volledig aan onze wensen voldeed. Na de opmeting hadden we een nieuwe afspraak om alles te finaliseren. Ook bij de keuze van de apparaten heeft Dimitri ons vakkundig de voor- en nadelen van bepaalde modellen uit de doeken gedaan.

    De finale configuratie voldoet volledig aan onze verwachtingen en wij kijken uit naar de plaatsing. We voelen ons uitstekend behandeld als klant, zonder enige vorm van ‘forceren’ in één of andere richting. De heel open en oprechte gesprekken geven ons een goed gevoel voor het vervolg….

  84. Brenda en Mon
    | Beantwoorden

    Na veel, héél veel toonzalen te hebben bezocht van verschillende keukenmakers hadden we bij DSM keukens Aartselaar al direct een warm huiselijk gevoel.
    We hebben samen met de verkoopster heel lang samen gezeten om tot een mooi resultaat te komen, daarna hebben we met de binnenhuisarchitect een nog mooier resultaat bekomen.
    Onze keuken, die zeker niet klein is, stond er op 1 dag!
    We zijn heel blij met het resultaat, nu nog even wachten op het definitieve werkblad en we kunnen helemaal genieten van onze DSM keuken 😊

  85. Van Landuyt
    | Beantwoorden

    Onze nieuwe landelijke keuken hebben we gekozen bij DSM keukens te Erembodegem.
    We werden vriendelijk geholpen door meneer Roels.
    Hij heeft ons uitstekende raad gegeven zodat wij nooit getwijfeld hebben over onze keuze.
    Ik kijk er naar uit wanneer onze keuken geplaatst word.

  86. Fam. Miny
    | Beantwoorden

    Dsm Genk:
    Vanaf het eerste contact met de verkoper, hadden we al meteen een goed gevoel. Een perfecte uitleg, niet opdringerig en alles werd correct afgehandeld. Je krijgt kwaliteit voor je geld!

  87. Els
    | Beantwoorden

    DSM Genk. Winkel waar je niet meteen wordt lastiggevallen door een verkoper. Je krijgt de tijd om rond te kijken.
    Verkoper Christiaan was rustig en beleefd en gaf duidelijke uitleg.
    Tuurlijk verkoopt men graag een keuken en moet je je als klant bewust zijn van verkoopstechnielen. Keuken goed uitgetekend en aangepast na meting. Goed advies en ook niks bij opgedrongen. Prijs bleef wat ie was.
    Afspraken duidelijk nageleefd en prima plaatsing. Meerdere keren terug naar de showroom geweest en telkens goed ontvangen. Voor het kiezen van de kleur stalen meegekregen omdat men aangaf dat lichtinval een groot verschil kan maken.
    Heel tevreden!

  88. E
    | Beantwoorden

    Dsm Oostende: Wij zijn zeer tevreden van de verkoper, hij heeft veel tijd besteed om alles uit te leggen en uit te werken naar onze kwaliteitsnormen en smaak. Dank uw wel

  89. De Graeve Nathalie
    | Beantwoorden

    Zeer vriendelijk onthaal en goede uitleg.

  90. Hanne
    | Beantwoorden

    Onze keuken is van DSM, via mijn broer ben ik er terecht gekomen. heel tevreden, maar ze werd wel geplaatst door mensen in onderaanneming dus geen ervaring met plaatsing door dsm zelf. En van de toestellen zijn we niet tevreden, dat is allemaal AEG wat ze daar nogal aangeraden hebben. Alles is al kapot geweest, maar allé, binnen garantieperiode en binnen de paar dagen hersteld.

  91. Anoniem
    | Beantwoorden

    DSM Keukens: goede uitleg, correcte afspraken.
    Enkel de dampkap hebben we enkele keren moeten uitleggen en nadruk op leggen, want verkoper wilde ons een telescopische dampkap opdringen om wille van de hoogte bovenkasten, etc …
    Daarnaast wel een correct gevoel bij de technische kennis van de verkoper. 2 afspraken gehad vooraleer de beslissing gevallen is.
    Uitvoering van DSM is bezig, we wachten op de composiet.
    Afspraken en planning zijn “impressive”.
    Telefoontjes op voorhand met bevestiging, vlotte afhandeling.
    Goeie opvolging tijdens de plaatsing.

  92. Louise
    | Beantwoorden

    Ze waren zeker niet de goedkoopste. Achteraf wel blij van onze beslissing.

  93. Marie
    | Beantwoorden

    DSM Keukens Aartselaar
    Goeie ontvangst en vriendelijk team
    Zijn komen opmeten bij ons thuis
    Levering en plaatsing zijn goed verlopen
    1 deurtje was beschadigd maar werd opnieuw bestelt en vervangen
    Prijs-kwaliteit goed

  94. Sabine
    | Beantwoorden

    Bedankt aan het ganse team van Nevele.
    Ik ben erg tevreden van mij keuken. In 2 dagen was mijn keuken volledig afgewerkt!
    Dat mag ook eens gezegd worden he.
    Groeten Sabine

  95. An
    | Beantwoorden

    Enkele jaren geleden een keuken gekocht bij DSM. Heel tevreden over opvolging, ontwerp en plaatsing. Nu werkt onze oven niet meer.
    DSM heeft geen eigen hersteldienst en we moeten alles rechtstreeks regelen met Bauknecht. Met als gevolg dat alles wel wat langer duurt dan verwacht. Had DSM een eigen reparatiedienst gehad ben ik zeker dat alles vlotter was verlopen.
    Hopelijk gaan mijn andere toestellen nog een eind mee.

    • Carl Withoek
      | Beantwoorden

      Een leverancier van keukens mag nooit aan toestellen sleutelen. Als je een 2de hands wagen koopt doe je hem ook niet in onderhoud bij de verkoper maar het merk van de wagen.

  96. Francis
    | Beantwoorden

    Voor de plaatsing liep alles goed. We hadden goed contact met onze contactpersoon in DSM Roeselare. Ook van de interieurarchitect die kwam opmeten waren we tevreden.
    Spijtig genoeg is er het een en ander misgelopen erna. Men vertelde ons dat het granieten werkblad maximum 14 werkdagen na de keuken zou geplaatst worden, dit ifv een opmeting. Maar na een maand waren we nog steeds aan het koken op een tijdelijk werkblad in MDF !
    Toen ik DSM belde bleek dat ze werken met onderaannemers voor de natuursteen. Die waren ons vergeten op te bellen voor een afspraak voor opmeting, spijtig..!
    Gelukkig is alles dan wel snel goed gekomen en uiteindelijk zijn we wel tevreden over de prijs/kwaliteit.

  97. Valera
    | Beantwoorden

    Zeer vriendelijke ontvangst en hulpvaardige binnenhuisarchitect. Waren meteen beschikbaar voor hulp en uitleg te bieden.

  98. Jessie
    | Beantwoorden

    DSM Keukens – Mijn Miserie, Mijn Keuken

    In november 2015 bood DSM Keukens een “uitzondelijke korting” aan omdat ze een nieuwe toonzaal in Roeselare openden. Later leerden we dat deze “actie” permanent loopt en enkel een trucje is om mensen sneller te doen beslissen. Voor ons geen probleem want we wisten toch al goed wat we wilden en hadden al een resem zaken afgeschuimd, maar het kan misschien een waarschuwing zijn voor mensen die gewoon een kijkje gaan nemen en dan uiteindelijk tot een aankoop worden gepusht.

    Bij DSM Nevele vonden we een keuken die we mooi vonden en spraken zelf een verkoper aan om voor ons een plan te laten uittekenen. In tegenstelling tot Molecule en Eggo Keukens, wou een verkoper ons onmiddelijk helpen (in de andere gevallen moesten we een afspraak maken).
    Achteraf bekeken, was het goed dat we al wisten wat we wilden, want de verkoper raasde door het ontwerp en mogelijk opties alsof zijn pattaten stonden over te koken in 1 van de vele glimmende keukens die de toonzaal rijk is.
    Ik vond het een beetje vreemd dat hij eerst vroeg welk budget we voor ogen hadden en op basis daarvan bood hij ons een keuken aan. Nu moet je weten dat we een nogal “standaard” nieuwbouwwoning hebben gekocht, dus veel andere ontwerpen dan hetgene dat hij ons aanbood, waren er niet mogelijk. Maar goed, hij bleef tenminste binnen de opgelegde prijs. We moesten echter zelf nog voorstellen om een stekkerdoos en witte korpuslatten (in een witte keuken) te voorzien. Hadden we dat niet gedaan, hadden we een witte keuken gekregen met alumunium korpuslatten. Dus op veel input of advies moet je niet rekenen, maar geen probleem als je al een afgewerkt plan in je hoofd hebt.

    Het was geen probleem om de toestellen zelf ergens anders aan te kopen (want DSM bied enkel een paar basismodellen aan van 2 à 3 verschillende merken) maar dan moesten we ze wel zelf plaatsen. Hierbij zijn ze dus wel wat flexibeler dan de zaken die we al eerder hadden bezocht. De verkoper gaf ons trouwens een korting van meer dan €1500 als we de keuken zelf plaatsten. Dat was helemaal niet zo moeilijk volgens hem, want er zou een duidelijk stappenplan worden voorzien. Zelfs hij, met zijn 2 linkerhanden waar alle toonzaalverkopers met trots schijnen over te beschikken, kon dat.
    Het enige wat we moesten doen, was tijdig de afmetingen van de toestellen doorgeven zodat ze de nodige ruimte en uitsparingen konden voorzien. Dus we zetten onze krabbel en de verkoper ging snel over naar mijn schoonmoeder die ook een bestelling wou plaatsen.

    Het eerste probleem dook al op toen we een paar maanden later moesten teruggaan om na opmeting de definitieve plannen te bespreken. Een accuut geval van vergetelheid over het feit dat er uitsparingen zouden worden voorzien voor de kookplaat en lavabo (waarom moesten we dan de afmetingen doorgeven?). Maar goed, mijn vader is een echte handige harry, dus gingen we toch akkoord om verder te gaan met zelfplaatsing, want de volgens de verkoper was dat ook weer heel eenvoudig.

    Uiteindelijk werd de keuken mooi op tijd geleverd, hierop niks aan te merken. Het “stappenplan” bestond echter uit een lijst van onderdelen met een nummering die niet terugkwam op de onderdelen zelf. Ik heb dus 3 uur zitten puzzelen om zoveel mogelijk onderdelen van een juist nummer te voorzien. Er zat ook een gigantische hoeveelheid schroeven en dergelijke bij, waar gewoon niet bij vermeld stond waar deze moesten worden gebruikt. De optie zelfplaatsing is dus gewoon een manier mensen nog meer geld uit hun zakken te kloppen, want hadden we onder meer tijdsdruk gezeten of geen hulp gehad van familie die daar toch aardig wat vanaf weten, hadden we moeten bellen naar DSM om toch iemand te laten langstkomen om de keuken te plaatsen. DSM weet dat en maakt daar handig gebruik van.

    Ongeveer halfweg door de bouw, bleek dat er een plankje te weinig was geleverd. Door het niet-bestaande stappenplan, hebben we echter eerst 2 uur lopen zoeken achter dat plankje, in de overtuiging dat wij wel moesten mis zijn. Toen we er van overtuigd waren dat het niet aan ons lag, belde ik naar DSM om dit te melden. Het is duidelijk schering en inslag dat stukken niet worden geleverd (ook bij mijn schoonmoeder die haar keuken eerder liet plaatsen ontbrak er 1 onderdeel en heeft ze 2 maanden moeten wachten op de nalevering van haar koelkast) want er werd ons onmiddelijk beloofd dat er een nieuw stukje zou worden opgestuurd, en het zou binnen 2 weken beschikbaar zijn (net als de koelkast van mijn schoonmoeder).
    Aan het eiland konden we voorlopig niet verderwerken, dus plaatsten we de koelkast om te ontdekken dat de kast te hoog en te ondiep was gemaakt, waardoor de deur van de diepvries (onderaan) geblokkeerd werd door de kastdeur erboven. Ondertussen volledig vertrouwenloos in DSM, braken we zelf de achterwand en onderplank van de kast uit. Het past niet perfect, maar de deur kan tenminste wel open (opnieuw de vraag, waarom moeten we dan de afmetingen doorgeven). Eens dit euvel was verholpen, plaatsen de ovens. Wat raad je? Het plankje boven de microgolfoven was te groot, waardoor de kast niet meer dichtkon eens die was geplaceerd (het budget is blijkbaar volledig opgegaan naar reclames in prime time met Nathalie, zodat er geen meetlat meer vanaf kan voor de werknemers).
    Ik belde onmiddelijk naar DSM Nevele, waar ik werd geholpen en gerustgesteld door een vriendelijke verkoper.
    Ik moest foto’s trekken van het te grote paneel en er zou iemand langstkomen om dit te fixen. Voor de zekerheid vermelde ik ook de foute afmetingen van de koelkast, het ontbrekende plankje, en de afmetingen die de plank wel had moeten hebben (dat scheelde trouwens meer dan 1 cm!!!).
    Ik vroeg ook dat als die mens zou langstkomen om dat plankje te fixen, hij dan onmiddelijk de rest van het eiland kon afwerken, want de kans dat er bij de volgende stap weer iets verkeerd is, is meer dan bestaand.
    Ik kreeg echter een nogal onvriendelijk mail terug, waarin het probleem van de koelkast gewoon werd genegeerd, de levertijd van het ontbrekende plankje plots op 3 weken kwam en ons werd uitgelegd dat we voor zelfplaatsing hadden gekozen dus dat ze dat eiland zelf niet kunnen afwerken.

    Met andere woorden: “Je hebt al alles betaald, dus we kunnen niks meer aan je verdienen, laat ons zo snel mogelijk met rust.”

    Nu is het dus wachten tot de foutieve en ontbrekende plankjes worden geleverd, hopelijk verloopt alles nu toch al beloofd… Al heb ik er maar heel weinig vertrouwen in…
    Had ik toen geweten wat we nu wisten, hadden we gewoon bij de Ikea onze keuken gekocht. Voor het kwaliteitsverschil moesten we het zeker niet doen…

    • Annick
      | Beantwoorden

      Geachte heer en mevrouw De Cramer

      Na het lezen van dit verhaal heb ik onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met dhr. De Cramer.

      DSM Keukens verkoopt dikwijls keukens op zelfplaatsing. Meestal gaat het hier om mensen die zelf schrijnwerkers zijn of een kennis of familielid hebben die dit beroep uitoefenen of een handige harry is. Het is inderdaad niet zo eenvoudig om een keuken zelf op te bouwen.

      Doch hebben wij veel klanten die op zelfplaatsing een keuken aankopen om die extra plaatsingskost te vermijden.

      De beschadigde of ontbrekende stukken heeft u ondertussen in uw bezit.

      Telefonisch werd er afgesproken dat u nu eerst de ontbrekende materialen monteert. Indien er dan nog iets aan de keuken moet gecorrigeerd worden mag u mij contacteren en regel ik een DSM monteur. Hij zal dan bij u langskomen om de keuken volledig na te kijken en te overlopen met u.

      Het is niet onze werkwijze om onze klanten in de kou te laten, wij wensen alleen dat een klant zich goed voelt in een DSM keuken en trachten altijd onze klanten te helpen waar nodig. Het is wel een feit dat er altijd een wachttijd is op de stukken die opnieuw dienen geproduceerd te worden.
      Ook wij als keukenhandelaar staan af en toe eens met onze rug tegen de muur en hebben rekening te houden met leveringstermijnen, verlofperiodes, beschadigde stukken, …

      Hopende hiermee uw ongenoegen te kunnen verhelpen.

      Met vriendelijke groeten

      DSM KEUKENS

  99. Michel
    | Beantwoorden

    Wij zijn van plan een nieuwe keuken te plaatsen, dus de zondag eens wat keukens gaan bekijken, komen aan bij dsm keukens in Genk zeer vriendelijk ontvangen en dadelijk een drankje aangeboden… zijn rond aan het kijken komt dadelijk een verkoper op ons af , niet dat ik daar een probleem met heb want ken er toch niet veel van . Maar dan begint het wij zien een keuken staan wat onze stijl is juist de kleur niet maar dat konden we kiezen voor dezelfde prijs en moest iets aangepast worden en vragen dan voor een prijs te maken. Zonder rekening dadelijk een bedrag van 25000 euro en wou dadelijk een contract opstellen ik zeg nee dank u ik kwam om informatie en dat de werken pas binnen een 3 maand beginnen… ja maar als je vandaag beslist krijg je 5 huishoudtoestelen gratis erbij ! Enz… wij zeggen nee moeten er nog over nadenken en willen buiten gaan zegt hij wacht eventjes ik ga het aanbod van de huishoudtoestelen met een week verlengen wat eerst niet mogelijk was ! Nu kom ik thuis en de reclame steekt in de bus natuurlijk dsm reclame erbij in heel dat blaadje is de duurste keuken rond de 22000 euro en is deze een stuk groter dan die wat ik wou ! En de gratis huishoudtoestelen is een actie wat nog 2 weken geldig is !!

  100. Johan Vanderlinden
    | Beantwoorden

    Er werd een afspraak gemaakt om de keuken te plaatsen, hiervoor moest ik verlof nemen, geen probleem. Blijkt op het einde van de dag dat verschillende onderdelen, deuren, deurgrepen, niet bij de levering waren en dat deuren moesten gebruikt worden om de dampkapkast in elkaar te moeten klungelen. Dampkapkast die niet werd afgewerkt zoals wij het wensten en ook ons zo werd beloofd in de toonzaal. Er zou spoedig met ons contact opgenomen worden om de zaak af te werken. Na 2 weken radiostilte, wij zelf teruggebeld, maar nog niet alles binnen maar men ging ons terugbellen zo vlug mogelijk. 2 weken later zelf teruggebeld en ja hoor alles was binnen maar vonden het niet nodig ons te contacteren. Opnieuw een afspraak gemaakt, verlof genomen. Na 15′ stelde de schrijnwerker vast dat opnieuw niet alles was geleverd. Hij liet ons achter na amper 2 uur met opnieuw een onafgewerkte keuken, maar men ging ons zo vlug mogelijk terugbellen…. waar hadden we dit nog gehoord? En daar sta je dan met je dag verlof! 4 weken van geen enkele reactie van DSM, later zelf teruggebeld naar de hoofdzetel met ons grieven en opnieuw was alles binnen maar niet dringend genoeg blijkbaar om ons op te bellen. Nooit heeft men ons zelf opgebeld, nooit excuses, nooit interesse in de klant (toch niet nadat de handtekeningen gezet waren).

  101. Kimberly
    | Beantwoorden

    Niet tevreden!
    Heel opdringerig (tijdens het bekijken van de offerte moesten we op dat moment beslissen of we het gingen nemen of niet of de acties telden niet meer, zelfs ons antwoord ’s avonds nog laten weten mocht ook niet )

    Na het plaatsen vele dingen ontdekt dat nog los stonden (plinten aan de onderkant, niet overal de schroeven in gedraaid en dergelijke)

    Op 1 jaar tijd is ons schuif onder de oven al 2x stuk gegaan.

    Verkeerde informatie meegekregen over de grootte van het gat voor de buis van de dampkap met als gevolg dat ons dampkap niet voldoende werkt!!

  102. Marcel D.
    | Beantwoorden

    voor een grote keuken in een Villa hebben wij uiteindelijk gekozen voor DSM. De meeste keukenboeren zijn die hard verkopers. Dat stoort maar ik kan dat wel smaken. Ik kijk er door heen en onderhandel zakelijk. Ik wens een keuken te kopen dus maak ik redelijk duidelijk dat ik kom voor verkoopspraatjes maar voor een keuken. Men wil een handtekening voor het project en uiteindelijk blijkt later duidelijk dat het hun geen moer intereseerd wat op het blaadje staat, behalve dan een bedrag. Dus geef ik de raad om wanneer je een keuken van 10.000 voor ogen hebt, teken dan een contract voor een keuken van 5000 Euro, egaal wat voor keuken het is kwa vorm kleur of materialen. Zodra men een contract heeft kan je eindeloos met hun onderhandelen, tekenen en overleggen. DSM komt meten en maakt duidelijke en degelijke plannen. Alle aannemers waren tevreden met de ontwerpen. Het gaat hier om een staaltje van bijzondere professionaliteit. Ook kwa overleg rond levertijden is er brede marge. Enig reden tot discussie was dat DSM het volledige bedrag wenste te ontvangen voor de plaatsing van de keuken. Ik heb daarvoor gepast en we zijn uiteindelijk wel tot een vergelijk gekomen. Plaatsing gebeurt door zelfstandige monteurs en door personeel van DSM. De keuken staat en ik ben bijzonder tevreden van het geheel. Bijzonder fijn en goed afgewerkt.

  103. Anja Maes
    | Beantwoorden

    Ik heb destijds samen met mijn ex een contract getekend voor een keuken voor in zijn huis.
    Enkel mijn handtekening stond op het contract.

    Nu zijn we gescheiden en ben ik ontslagen op mijn werk, zonder dopgeld.
    Alsof ik nog niet genoeg miserie heb, vindt DSM dat ik geen aanspraak kan maken op ‘overmacht’.
    In het begin waren ze meelevend en werd er gesproken over dat ze geen onmensen zijn.
    Nu krijg ik telefoons waarin ik afgeblaft word en waarin er gedreigd wordt met advocaten. Ik krijg niets van geld binnen, maar het weinige dat ik heb zou moeten naar hen gaan.

    Hoe die mensen ’s nachts kunnen slapen versta ik niet.

  104. Bernard Baeten
    | Beantwoorden

    Mijn ervaring met DSM keukens: goede communicatie

  105. Mevr
    | Beantwoorden

    In Olen , de mooi verzorgde winkel binnen gelopen. Direct, vriendelijk een glaasje te drinken aangeboden gekregen. We wilden nog wat rondkijken. Dan stelden we enkele vragen en kregen een stormloop van voordelen van DSM- keukens. ,Maar dit ging gepaard met uit de pan swingende overtuigingsvoorbeelden zoals: de verkoper die tot 2 x toe IN de lade van een keuken ging staan, met een brandende aansteker aantonen dat het stuk werkblad tegen vuur kan , met een voorwerp kraste op een werkblad om aan te tonen dat het werkblad ertegen kan, maar helaas krassen achter liet en daarbovenop een deurscharnier zo instelde dat ze met een knal dicht viel, zodat we ons een hoedje schrokken…..om aan te tonen dat de scharnieren softclose zijn!
    Daarenboven irriteerde het hem dat ik mijn wensen van laden ipv deuren bleef voorop stellen. Hij wilde dadelijk gaan tekenen ,maar stuntelde hierin erg, raakte nerveus, en stopte uiteindelijk omdat hij niet echt tegen info-vragen kon en MIJ liever , zag opgaan in rook! we maakten nog een afspraak maar deze annuleerde ik. De keuken kon er niks aan doen maar deze verkoper…..?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*

Optionally add an image (JPEG only)