Ilwa keukens ervaringen
Ilwa keukens ervaringen? Alle Ilwa keukens ervaringen. Zit u te denken om bij Ilwa keukens langs te gaan? Lees eerst deze reviews en recensies over Ilwa keukens.
Ilwa keukens ervaringen? Hoe was uw ervaring met Ilwa keukens
Uw ervaring met Ilwa keukens plaatsen? Hieronder kunt u zelf uw ervaring plaatsen, dit is makkelijk en snel gedaan. Help ons en anderen en deel uw ervaring over Ilwa keukens.
Vergelijk goedkope keukens op basis van prijs en kwaliteit.
Uw keuken tekenen of berekenen?
Ontwerp zelf je droomkeuken met de 3D keukenplanner of bereken je keuken prijs in 5 eenvoudige stappen.
Gratis keukenmagazines uit toonzalen thuis ontvangen?
Wilt u meer dan 320 pagina’s gratis thuis ontvangen? Dat kan! Deze keukencatalogi staan vol met keukenopstellingen, prijzen van keukens en tips over keukens kopen! Bestel het complete pakket met honderden pagina’s. Hier kunt u gratis keukencatalogi aanvragen. krijg meer inspiratie door onze uitgebreide keukenbrochures. Deze catalogi komen rechtstreeks uit de showrooms van de toonzalen. Ontvang keukencatalogi direct in huis
Ilwa keukens algemene informatie
Het bedrijf is opgericht in 1936 door Albert Illegems. Ilwa creëert al ruim 50 jaar laminaatkeukens op maat. De keukens zijn 100% Belgisch en worden ontworpen en ontwikkelt in eigen atelier. U kunt hier terecht voor een totaalproject op maat.
Bent u benieuwd? Bekijk hier dan de website van Ilwa keukens voor meer informatie, tips en de openingstijden.
Uniek aan Ilwa keukens
Ilwa werkt met duurzame producten en verwerkt haar keukens op een milieuvriendelijke manier. Door de hoge kwaliteit van de keukens, krijgt u 15 jaar garantie op laminaatkeukens.
43 klantgetuigenissen
patrick verschuren
Ik heb in 2015 mijn keuken laten plaatsen door Ilwa keukens, dit verliep niet altijd zonder slag of stoot.
Diende zelfs mijn verzekering aan te spreken om oplossingen te verkrijgen :
-verkeerde plaatsing van het keukenblad / gasvuur staat schuin tegenover de muur
-verkeerde plaatsing van de aluminium beschermplaat onder het vergiet……..
-loskomen van de laklaag van de leggers in de kasten…..
Gelukkig werden er voor deze problemen soms na heel hard aandringen een oplossing gegeven van Ilwa keukens.
Helaas voor de loskomen van de laklaag aan de frontkasten, dit is begonnen in 2016 (1 jaar na plaatsing) en dit proces gebeurt nog steeds….
De onderlaag is niet goed gelegd waardoor de laklaag loskomt, vanuit mijn verzekering.
Ik heb nu ongeveer op 8 verschillende keukenpanelen dat de laklaag loskomt en dit op plaatsen waar je het niet voor mogelijk houd, foto’s in het bezit van Ilwa.
Zelfs na aandringen door mijn verzekering blijft Ilwa keuken verklaren dat dit niet aan hen ligt, maar gebruiksschade is.
Daar Ilwa keuken hiervoor niet verzekerd wordt er vanuit hun geen enkel afdoend voorstel gegeven, laat staan dat men zelf eens komt kijken om de nodige vaststellingen te doen.
Daarom mogelijke beste toekomstige klanten, wil ik jullie wel even op de feitelijke gebeurtenissen uw aandacht wel op drukken.
Ik geloofde ook in hun verhaal. De plaatsing / nazorg wat niet altijd evengoed verliep en uiteindelijk als klant wordt je gewoon opzij geduwd het geld is binnen.
Met spijtige groeten,
Patrick
patrick verschuren geeft 1 uit 1 tot 5 sterren
Olivia v. O.
Alles is netjes afgewerkt. De aanpassingen aan technieken zijn volledig toegankelijk en netjes.
Ik ben een zeer tevreden klant van Ilwa te Herent. Zeker een aanrader.
Alsook scherpe prijs gekregen. Wat de dag van vandaag toch wel zeer belangrijk is.
Olivia v. O. geeft 5 uit 1 tot 5 sterren
Emiel
Bij aankoop van ons app . en bewoond sinds begin (7sept 2024 )was ilwa keukens voorzien (zeer grote ramp) .Problemen ja .Kookplaat 2 grote en diepe krassen ,na enkele Maanden vervangen .Afwerking zijde vast gedeelte en eiland na meerdere maanden afgewerkt maar onderdeel aan eiland staat scheef .
De voorziene 2 de besteklade na verschillende tel. na maanden geleverd .Kolomkast van ijskast en diepvries vertoonde bovenaan grote barst (gemeld in September ) in Februari werd ze vervangen maar onderaan potdicht ( niet voorzien van verluchting )ijskast en diepvriezer kon enkel geplaatst worden na verwijderen van steundelen achteraan daar deze te veel naar binnen stonden .Na het verwijderen van het onderdeel voorzien van verluchting opnieuw beschadiging .Afspraak voorzien 23/02/2024 heb niemand gezien of gehoord .Vandaag na zelf de planning aangesproken te hebben zal in normale ????omstandigheden dit euvel op 28/02/2024 opgelost worden .Bij nader inzien is er nergens een opening te vinden om de stekker van de oven te verwijderen bij elektrise of tech. problemen . Ik begrijp niet dat een bedrijf zoals ilwa geen eigen personeel heeft om hun keukens zelf te plaatsen .
Emiel geeft 1 uit 1 tot 5 sterren
Debakker Daisy
Top service!
Debakker Daisy geeft 5 uit 1 tot 5 sterren
Manon Verheyen
Manon Verheyen geeft 5 uit 1 tot 5 sterren
Johan Illegems
Bedankt mevr Verheyen voor deze mooie woorden.
Johan Illegems.
Greg
Greg geeft 1 uit 1 tot 5 sterren
Johan Illegems
Dag Greg, het spijt ons om deze review te ontvangen. U was de laatste koper van een woning die reeds klaar was en waar de keuken daardoor asap geplaatst diende te worden. (op vraag van de bouwheer)
Op 3 maart hadden we een 1e afspraak waar we 2 uur (14u-16u) de tijd namen om u de basiskeuken te presenteren en u uw persoonlijke aanpassingen/keuzes te kunnen laten maken. Zoals steeds nemen we daar dus ruim onze tijd voor.
Op 17 maart hadden we de 2e afspraak waar we opnieuw 2 uur tijd hadden (16u-18u) om de eerdere keuzes te overlopen en aan te passen tot alles naar wens was. U bevestigde uw keuzes van 2 weken eerder en ging over tot bestelling. U koos een mooie, maar duurdere, groene kleur in combinatie met werkbladen in steen waardoor de keuken iets duurder werd door deze materiaalkeuze. De totaalprijs is echter zéér correct.
Op 18 maart werd de keuken doorgegeven voor productie zodat ze reeds eind mei/begin juni geplaatst kon worden. (Zoals gevraagd door de bouwheer)
Tijdens het bouwverlof (wanneer de kantoren gesloten zijn) liet u ons weten dat er 2 kasten schade hebben aan de binnenkant van de kast. De 2e dag na het bouwverlof kwam onze werfleider langs om dit vast te stellen en op vrijdag 11/8 zal de plaatser reeds langs komen om het nodige te doen. Zoals besproken tussen u en onze werfleider zal u hier nauwelijks of geen hinder van ondervinden. Het is natuurlijk niet leuk dat er 2 kasten beschadigd zijn, dat begrijpen we. Dit had niet mogen gebeuren en onze plaatser had dit moeten opmerken tijdens de installatie. Maar zoals steeds doen we wel alles wat we kunnen om dit zo snel mogelijk, en met zo weinig mogelijk overlast, in orde te brengen. Het spijt ons dat u deze snelle service niet weet te waarderen. Maar zijn overtuigd dat u snel zal kunnen genieten van uw zeer mooie keuken. Mvg, het ilwa-team.
Ann Roofthooft
Ann Roofthooft geeft 1 uit 1 tot 5 sterren
Roland
Ik vind het triestig dat deze dame slechts één ster geeft voor een keuken die in praktijk kwaliteitsvol is, en waar een trekkertje dat wat beschadigd is, en eigenlijk geen productie van Ilwa zelf is, hier het issue vormt.
Wat kost nu zo’n trekkertje dat niet in garantie meer is. Ilwa geeft 15 jaar garantie en heb daar nog geen noemenswaardige problemen mee gehad. Slijtage is nu eenmaal slijtage !
… en wij kunnen er van meespreken, want wij hebben door omstandigheden 3 Ilwa-keukens voor zo’n 20 jaar en meer meegemaakt, waar uiteindelijk het vooral de toestellen en kranen zijn die het opgeven en niet meer hersteld kunnen worden. Dit is dan toch ook buiten de productie van Ilwa te rekenen.
Een zeer sterke keuken toch en met 15 jaar garantie ! Bravo.
Beckers-Caluwé
Bedankt voor het mooie ontwerp en de goede service.
Wie weet komen we binnenkort nog eens langs voor kasten op maat voor in onze wasplaats en de slaapkamer.
Grtjs
Beckers-Caluwé geeft 5 uit 1 tot 5 sterren
Kurt en Nadia
Kurt en Nadia geeft 4 uit 1 tot 5 sterren
Roofthooft Ann
Roofthooft Ann geeft 1 uit 1 tot 5 sterren
Johan Illegems
Geachte mevrouw Roofthooft,
We hebben enkele van uw deurfronten ontvangen. Hierbij stelden wij vast dat er telkens beschadigingen waren aan 1 rand. Verder konden we geen fouten aan de lak of aan de lakprocedure vaststellen. Ter hoogte van de beschadigingen zijn er kleine zwellingen ten gevolge van vocht. Hoe die zwellingen ontstaan zijn, weten wij niet. Er werd u een commercieel voorstel overgemaakt om uw fronten te herstellen.
T Meerman
Niet alle toestellen werden geleverd, alle fronten verkeerd, zijn letterlijk 7 keer moeten terugkomen om alles af te werken en nu vallen de fronten al van onze vaatwas na 1 jaar…ze claimen nochtans ambacht hoog in het vaandel te dragen. Beloofde opleverdatum en feitelijke afwerking lagen meer dan 9 maanden uit elkaar.
T Meerman geeft 2 uit 1 tot 5 sterren
Johan Illegems
Geachte heer Meerman, Uw keuken werd geleverd in volle corona-tijd. Deze periode veroorzaakte laattijdige leveringen van apparatuur. U werd daarvan op de hoogte gesteld. Gelukkig zijn de levertijden sterk verbeterd. Wat de foute fronten betreft : wij maakten voor u een notelaar fineer op maat van de klant. Helaas werd deze in de productie verkeerd geïnterpreteerd. Dit verplichtte ons om allemaal nieuwe deuren te maken voor u. Het loskomen van de vaatwasdeur werd door ons service onmiddellijk opgevolgd. Wij zijn overtuigd dat u nog lang geniet zal hebben van uw mooie keuken.
Steven
Steven geeft 1 uit 1 tot 5 sterren
Johan Illegems
Geachte heer Steven. U bracht een bezoek aan de showroom in Puurs waarvoor dank. Jammer dat u zich achteraf bedrogen voelt. Wij maakten voor u gratis een offerte en mooi keukenontwerp volledig binnen uw budget. Wij trachten daarin transparant te zijn naar de klant door een duidelijke offerte te maken met de prijs van de kasten, de apparatuur en eventueel de stenen werkbladen. Wij proberen hier niet de klant te misleiden door apparatuur ‘gratis’ te geven maar eerlijk de tariefprijzen toe te passen zoals ze in de catalogus staan.
De Keyser
Tot op vandaag nog steeds op en top in orde.
Ik ging deze voormiddag even langs in de nieuwe winkel, nu in Sint Martens Latem, omdat een scharnier van de spoelbakkast kapot was.
Direct een scharnier meegekregen, zelfs niet moeten betalen.
Wat een top-service.
We zijn sowieso van plan om voor een nieuwe keuken opnieuw met ILWA samen te werken.
De Keyser geeft 5 uit 1 tot 5 sterren
Ann
Ann geeft 5 uit 1 tot 5 sterren
Jelle Pintens
Jelle Pintens geeft 5 uit 1 tot 5 sterren
Verlinden
Bij ons eerste bezoek hadden we echter expliciet aangegeven voor Miele of Siemens te opteren. Voor de overige toestellen werd er helemaal niets voorgesteld (kookplaat, microgolf, stoomoven, warmhoudlade). Op 29/11 heb ik per kerende e-mail nogmaals gemeld dat onze voorkeur uitging naar andere merken en de vraag gesteld of er binnen deze merken dan geen geschikte of beschikbare toestellen te bestellen zijn.
Twee weken verder nog steeds geen antwoord mogen ontvangen. Dan maar eens telefonisch geprobeerd. Heel de historiek toegelicht. De jonge man in kwestie beloofde dat hij het ging opnemen en me dezelfde week ging contacteren. Heb meermaals aangegeven dat het voor ons geen probleem zou zijn om nog eens langs te komen in de toonzaal om dit te bespreken.
Vandaag 18/11….. 7 weken na ons bezoek aan de toonzaal dus geen stap verder.
Zullen dan maar een andere verdeler zoeken.
Frustrerend gevoel om genegeerd te worden.
Verlinden geeft 1 uit 1 tot 5 sterren
Verhoeven
Verhoeven geeft 5 uit 1 tot 5 sterren
Luc en Jessika
Luc en Jessika geeft 5 uit 1 tot 5 sterren
Sven S
Sven S geeft 1 uit 1 tot 5 sterren
LEO
Hierbij onze ervaring met ILWA ..keukens verkocht door GQ. die ons een zeer onpraktisch ontwerp heeft aangesmeerd .
o.a. wij moeten telkens een opstap krukje gebruiken om iets zelfs maar op de onderste plank van de hangkasten te plaatsen daar de hangkasten veel te hoog hangen en daardoor ook niet synkronisch hangen met de kast daarnaast .
voor het plaatsen van de keuken worden er geen eigen vakkundige mensen gestuurd, maar zelfstandige klusjesmannen
met alle gevolgen van dien, .
Wij hebben uiteindelijk via een advocaat de ontbrekende deuren en planken moeten opvragen en zelf de afwerking gedaan in eigen beheer , na eerst de keuken terug gedemonteerd te hebben om de fouten te herstellen , zoals verkeert geplaatste deuren, slecht gemonteerde afzuiging ,elektriciteit leidingen welke niet op plan stond voor kokend waterkraan Zij zijn dan ook zo arrogant om te zeggen dat wij klagen om de factuur prijs te kunnen onderdrukken .
Ondanks al deze problemen , slechte plaatsing , ontbrekende stukken , te late levering en de ongelooflijke arrogantie van bepaalde mensen hebben wij alles correct betaald .
Wij willen wel melden dat de firma LOUIS CULOT welke zij ons hebben aangeraden voor de werkbladen fantastisch werk hebben geleverd .
Conclusie , de grootste miskoop in ons leven was een keuken kopen van ILWA keukens .
Het ilwa team
Geachte heer, we betreuren uw negatieve ervaringen met ilwa. Elk ontwerp wordt uitvoerig met de klant besproken. Er worden detailtekeningen en perspectieven gemaakt, een duidelijke offerte voorgesteld. Elke verkoop wordt vooraf gegaan door meerdere gesprekken met de klant. Het is dan ook jammer dat het resultaat anders is dan wat de klant zich had voorgesteld. We nemen deze klacht mee naar de toekomst om dit proces verder te verbeteren.
Wat de plaatsing betreft : van bij het begin van de plaatsing was er een duidelijk meningsverschil tussen u en ilwa. Ilwa is meegegaan in uw verhaal met een aangepaste overeenkomst. We waren van mening dat beide partijen hiermee tevreden waren. Het doet ons deugd dat onze onderaannemer Culot goed werk geleverd heeft.
Wij zijn er van overtuigd dat u jaren geniet zal hebben van uw Belgische kwaliteitskeuken.
Helena
Mijn ilwa keuken is nu 15 jaar oud. Eigenlijk is ze nog steeds nieuw. Ik heb enkel mijn dampkap laten vervangen omdat ik recirculatie wou. Deze verbouwing was zelfs na 15 jaar geen probleem. Ik kan zeker dit merk aanbevelen. (had zelfs nog dezelfde verkoper als 15 jaar geleden)
Beukenhof
Recensie Ilwa Keukenbouwer
De dienst na verkoop van keukenbouwer Ilwa is faliekant ondeugdelijk en dat is een understatement! Wij hebben meerdere appartementen aangekocht in een gloednieuwe residentie en hadden ondermeer een aantal keukens besteld bij bovenvermelde keukenbouwer, waarbij wij in eerste instantie een absoluut goed gevoel hadden bij de verschillende afspraken om onze keuze uit te tekenen, meer nog zeker een dikke pluim voor de verkoper te Sint-Martens-Latem! De plaatsing van onze keukens verliep dan weer betreurenswaardig ondermaats! We wonen inmiddels meer dan 4 maanden in onze nieuwe woningen en onze keukens zijn nog niet 100% afgewerkt! In één van onze eigendommen heeft het maar liefst 4 maanden geduurd vooraleer de afwasmachine werkte! In een andere is het afdekplaatje boven de kookplaat eindelijk enkele weken terug geplaatst, maar op een dusdanige onwaarschijnlijke stuntelige manier dat je moeilijk kan aannemen dat het een professioneel bedrijf is die de plaatsing doet? In onze derde woonst ontbreekt nog steeds de bescherming in de onderste kast? Bij onze buren is het evenzo wachten op afwerking en kwaliteit vanwege Ilwa. Onze bovenburen hebben 3 maanden gewacht op de herstelling van het deurtje van hun diepvries. Bij andere buren werkt de afwasmachine nog steeds niet en die wonen daar ondertussen ook meer dan 4 maanden. Bij andere medebewoners piepen de koelkastdeuren enz… De lijst van tekortkomingen door Ilwa stapelen zich maar op in onze flats en dat zijn er net geen honderd in totaal! De verantwoordelijke projectleider heeft jammer genoeg blijkbaar geen juiste dossier kennis en kraamt maar wat uit als je vragen stelt, meer nog hij getuigt van een compleet gebrek aan professionalisme in omgang met hoogst ontevreden klanten en dat zijn er intussen een tiental! Ik heb persoonlijk reeds meermaals tevergeefs getracht om de zaakvoerders te kunnen spreken om ons ongenoegen te kunnen bespreken teneinde een oplossing te vinden. Bij mijn laatste poging om de eigenaars van Ilwa te kunnen bereiken heb ik aan onze eerste contactpersoon, Bram en zijn collega medegedeeld dat wij onze ontevredenheid zullen blijven verspreiden via alle mogelijke kanalen indien zij de onverhoopte eigenwaan zouden hebben om ons niet te woord te staan, wat wij bij deze dan ook de eerste keer, maar zeker niet de laatste keer doen! Wij hebben immers betaald voor deugdelijkheid, die wij tot nog toe niet kregen en dat is uitermate inacceptabel en ook ontstellend deplorabel. In naam van alle misnoegde medebewoners van onze nieuwbouw doe ik hierbij noodgedwongen langs deze weg alsnog een oproep aan de verantwoordelijken van Ilwa keukens om alsnog dringend recht te zetten wat totaal misloopt in ons complex met 99 woningen!
Het ilwa team
Geachte heer ‘Beukenhof’,
Voor zover wij weten bent u één van de eigenaren van een appartement van de residentie Beukenhof. Wij betreuren uw ontevredenheid. Maar u laat uitschijnen dat van de 99 keukens geen enkele in orde is. Dat moeten wij tegen spreken. U kocht een appartement met inclusief een keuken. U deed een upgrade van de keuken, waarvoor dank. Hiervoor bracht u een bezoek aan de showroom in Sint-Martens-Latem. Op dit moment is het project Beukenhof nog lopende. ILWA heeft een contractuele binding met de aannemer. Via deze aannemer worden wij op de hoogte gehouden van opleverpunten, welke wij dan ook zo snel mogelijk trachten weg te werken. Het hele project is nog niet opgeleverd, er moeten zelfs nog keukens geplaatst worden. Uw uitlatingen op sociale media zijn niet relevant, zelfs kwetsend voor onze firma. Misbruik maken van sociale media door bedreigingen te uiten zijn zelfs strafbaar. Wij voegen hier graag aan toe dat het ILWA-team zich dagelijks hard inzet om mooie realisaties te verwezenlijken. Bij navraag scoren wij nog steeds hoog in de klantentevredenheid, wat ons doel zal blijven.
Isa
Onze keuken is nu 6 jaar oud, besteld bij Ilwa Latem. Er was ons toen Kupperbusch aangeraden als goede middelmaat voor de toestellen, helaas. Ondertussen kan je daar met veel moeite nog een technieker voor vinden en eens de garantie voorbij, geven ze het stuk voor stuk op, net een nieuwe microgolfoven en vaatwasser moeten plaatsen. De rest zal snel volgen als het zo doorgaat.
Wat de kasten zelf betreft, de binnenkant is robuust, de deuren zijn van mindere kwaliteit, lijken wel wat vocht op te nemen aan de onderkant. De keuken is een natte ruimte, er wordt al eens iets gemorst of gelekt, dus lijkt me wel vreemd dat dat zo snel gebeurt.
Een van de buitenste zijpanelen is slecht geplaatst, waardoor er te veel druk op 1 punt komt, maar dat wordt afgewezen door de dienst na verkoop.
Je kiest voor een keukenbouwer als Ilwa omwille van hun jarenlange ervaring en een bepaalde kwaliteitsstandaard die je minder verwacht bij andere bedrijven die niet gespecialiseerd zijn in keukens.. Had ik toen geweten wat ik nu weet, ik had een andere keukenbouwer gekozen.
Kristel Desaeger
Beste Isa,
Kan u contact opnemen met onze dienst na verkoop, zodat wij uw probleem kunnen bekijken.
info@ilwa.be
Roberto Urru
Ilwa Keukens: je moet alleen hopen dat alles goed verloopt, anders is het een serieus probleem!!
Let op het volgende:
Wij bestellen onze keuken op 12 maart, nadat de verkoper van Ilwa ons mailt dat de keuken in principe vanaf 27 mei geplaatst kan worden. Deze informatie is van cruciaal belang in het verhaal. (alles is op mail).
Blij dat alles in orde zal komen voor het bouwverlof, plannen we ook andere renovatiewerken in ons appartement (badkamer en gastentoilet), die netjes zouden aansluiten aan de renovatie van de keuken. Netjes omdat tussen 27 mei en het begin van het bouwverlof anderhalve maand tijd zit. De marge lijkt ons meer dan genoeg om eventuele vertragingen van Ilwa te kunnen opvangen.
VERRASSING, VERRASSING!
Ilwa komt de keuken afleveren op 17 juni, maar….. zonder werkblad. En dus zonder dat spoelbak en kookplaat ingebouwd kunnen worden. De keuken is onbruikbaar.
Buiten dit zijn een aantal stukken verkeerd gemaakt en dienen deze opnieuw in productie te gaan. Wanneer we vragen waar het werkblad blijft, krijgen we te horen dat dit pas NA het bouwverlof geleverd zal worden, omdat de externe firma geen bestellingen meer aanvaardt. Het is te laat!
Is dit een grap??? Neen, allesbehalve!!
Enkel na een aantal telefoons kunnen we Ilwa overtuigen om ons te depanneren met een tijdelijk werkblad. Dit gebeurt op 10 juli. Intussen moeten we 23 dagen lang uit gaan eten en dat valt erg tegen! Een hoop geld uitgegeven voor simpel eten. De renovatiewerken van onze badkamer hebben we niet meer kunnen stoppen om schadevergoeding aan de aannemer te kunnen vermijden, waardoor we zonder keuken en zonder badkamer zaten. Een totale ramp.
Als ze zo professioneel zijn, dan had de verkoper in maart al moeten weten dat hun externe aannemer geen bestellingen meer aanneemt na een bepaalde periode, waardoor het afwerken van de keuken niet mogelijk was. Ilwa in de eerste plaats had op 17 juni meteen met een vervangend werkblad moeten komen, maar … neen! Dit toont hoe weinig aandacht aanwezig is voor de klant.
Ik ken verkopers: altijd en enkel gericht om een zaak af te sluiten. Maar dan zeg het toch dat het niet mogelijk is zodat we ons anders organiseren! Dit is toch zo simpel?? Bang om de deal te verliezen zeker?
De klant moet altijd zwijgen en alle ongemakken/kosten voor zijn rekening nemen. IS DIT CORRECT volgens jullie? Gewoon wat gezond verstand gebruiken.
Na het bouwverlof komt Ilwa terug. Bedoeling was het werkblad in Dekton te plaatsen en de nieuw gemaakte stukken te monteren.
Het blad wordt geplaatst. Helaas was de onderkant in de hele lengte niet afgewerkt, ttz dat de rand ruw was, niet machinaal bewerkt, waardoor het vol gaatjes was. Bij sommige kon je je zelf snijden.
En wat nog? Ja, de nieuw geproduceerde stukken zijn weer verkeerd opgemaakt en dienen nogmaals in productie te gaan. Er wordt een nieuwe afspraak gemaakt voor tien dagen later om alles in orde te brengen en dit gebeurt dan eindelijk.
In dit hele verhaal hebben we aan Ilwa gevraagd om ons tegemoet te komen in het dragen van de extra kosten die zijn ontstaan in de periode dat we zonder keuken zaten. We begrepen goed dat de kost te hoog was geweest in verhouding met de waarde van de keuken en stelden voor dat Ilwa hier maar een deel van zou betalen. We namen dus een gemiddeld dagelijks bedrag van 50 euro. Dit voor twee personen, voor ’s middags en ’s avonds.
Geloof me, twee slaatjes met twee waters en je bent ’s middags al 38 euro kwijt met twee. Zo duur is dat. Maar dit weten jullie allemaal.
Niet alleen weigerde Ilwa een tussenkomst. Alle communicatie lieten ze dan passeren via derden in hun bedrijf. Doorschuiven (zoals Jill in haar recensie dd. Maart goed aangeeft) is blijkbaar een vast gedrag in de firma. Op een dag ontving ik zelf een mail (ik neem aan per vergissing) van mevrouw de zaakvoerder die tegen haar verkoper zei (ik citeer) ‘Ik bel niet naar mijnheer. Dat heeft geen nut. Na ons vorig telefonisch onderhoud hadden we een afspraak. Daar is een aangetekend schrijven op gevolgd, met een patstelling..’
Het is mij puur toevallig gelukt om dezelfde dag waar mevrouw haar mail heeft gestuurd, om haar aan de lijn te krijgen, nadat ik de dag ervoor en de morgen zelf had geprobeerd. Nog een bijzonder uitspraak: ‘een medewerker mag een fout maken’…. = mijn medewerker heeft een fout gemaakt en jij klant betaalt de rekening. Opgelost!
In dit hele verhaal (voordat Ilwa hierop terugkomt met een arsenaal aan pseudo excuses of aantijgingen) moet ik nog iets toevoegen. Toen de eerste keer het blad niet werd geleverd, heb ik met de zaakvoerder gebeld en gezegd dat ik het eerste deel van de factuur niet zou betalen omdat er geen blad was en de keuken dus totaal onbruikbaar was. Met tegenzin begreep ze het en we kwamen overeen om een bedrag van 4500 euro te betalen.
Later op de dag, werd ons aangeraden om contact op te nemen met Test Aankoop. Dit deden we.Een juriste zegt ons dat het beter is om te wachten met betalen. Eens je ook een deel betaalt, ga je akkoord zei ze.
We voerden de betaling dus niet uit en stelden Ilwa in gebreke met een aangetekend schrijven.
Dit schoot in het verkeerde keelgat bij Ilwa en vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om een gesprek te voeren. Nota bene dat wij het bedrag betaald hebben nadat het blad werd geplaatst (ondanks het feit dat het niet in orde was).
Wij wachten nu nog steeds op reactie van de firma. Het is september.
CONCLUSIE: wees meer betrokken in het bestelproces. Stel vragen over wie wat doet, wat de tijden zijn, etc. Dek je in tegen zulke gebeurtenissen door de voorwaarden (jouw voorwaarden) in het contract te laten opnemen. Anders krijg je als opmerking ‘het staat niet in het contract meneer…. ‘ of nog ‘u had niet gezegd dat het voor het bouwverlof moest…’ , zoals zij tegen ons zeggen.
Ik ben in mijn leven 6 keer verhuisd voor mijn werk. Ik heb 6 keukens aangekocht of gerenoveerd en een aantal renovaties laten uitvoeren. Nooit in zo’n situatie terechtgekomen. Er zijn geen woorden voor.
UPDATE 5 september:
We werden gecontacteerd door de zaakvoerder van Ilwa (juist op 5 september).
Ons blijven hameren heeft iets opgeleverd: Ilwa geeft toe dat het proces hobbelig is geweest en stelt voor om een klein bedrag op de factuur in mindering te brengen.
We zijn uiteraard blij dat er eindelijk een opening is in onze richting, maar vinden het bedrag van 250 euro aan de lage kant en vragen om dit te willen herzien (hoger dus). Na een paar dagen stilte komt het OK van Ilwa.
Het bedrijf toont hiermee enige betrokkenheid. Alleen jammer dat het zinnetje in hun mail, waarmee ze hun akkoord geven, het gevoel blijft geven dat wij ‘persona non grata’ waren (of, beter, ikzelf als Italiaan).
“Ik heb er even over moeten nadenken. Wat is een correcte tegemoetkoming? Ik kan bij mijn eerste idee blijven, of we kunnen gaan beginnen bieden zoals op een markt in een zuidelijk land. Ik heb echter beslist geen van beide te doen en aan uw eis van xxx€ tegemoet te komen. Ik zal de factuur in die zin opmaken.”
Wat een gemiste kans!
Jill
After sales service is slecht. Ze proberen verantwoordelijkheden te ontlopen of door te schuiven naar de toeleveranciers als er iets kapot is…
Van Hest
Zeer tevreden.. hebben onze keuken al 20 jaar.. de kasten zijn nog tiptop in orde.
De aparatuur.. oven van Kupperbusch begint te verslijten.. de andere doen het nog goed..het uitzicht is nog up to date..
Diana H.
Uitgebreide en professionele uitleg gekregen. Kleinere toonzaal dan andere winkels die we bezochten, maar wel mooi en veel keuze. (ilwa in antwerpen)
Als de prijs mee valt gaan we hier bestellen denk ik.
van riet -cornelis
zijn langs geweest bij ilwa keukens ruisbroek om te bespreken werden geholpen door manon die een hele duidelijke en overzichtelijke uitleg gaf alsof het voor haar zelf was ook bij het latere ontwerp was ze mee aan het denken om eventueel te verbeteren echt een top madam voor ons ilwa zeker een aanrader
Johan Illegems
Bedankt voor de toffe commentaar over onze keukenspecialist Manon. Ik zal dit haar nogmaals persoonlijk meedelen. Indien we u nog verder van dienst kunnen zijn, staan we klaar met onze kennis en ervaring. Johan Illegems CEO ilwa.
Van der Beken Jacques Deroose
Aan ILWA Keukens : ik heb deze reacties gelezen en ik moet zeggen dat wij zeer tevreden zijn over onze keuken die er reeds 47 jaar staat , nog van in de tijd van in Nazareth , er is nog geen enkel stukje moeten vervangen worden en is nog in perfekte staat , dit is de beste reclame die een keukenmaker kan hebben , een dikke proficiat Ilwa en k’zou zeggen doe zo verder grt Jacques en Antonine
Paul
Wij zijn erg tevreden over onze samenwerking van Ilwa. En in de wolken met het resultaat.
We deden verschillende toonzalen in de regio Antwerpen. DSM, Dovy, Grando. Daar voelden we ons al meteen ongemakkelijk omdat ze ons zo snel mogelijk aan tafel wilden zetten om tot keuze en aankoop over te gaan. De man bij ilwa werkte enkel op afspraak, en kon op die manier ruim de tijd nemen om ons alle verschillen uit te leggen en te luisteren naar onze wensen. Hij had zelf ook enkele ideëen waar wij niet aan hadden gedacht, die hij meteen in perspectieftekening schetste. 2 Weken later was ons gedetailleerd ontwerp + bijhorende offerte klaar. Hij liet ons de tijd om er over na te denken en 2 weken later zijn we gaan bestellen.
De opmeting gebeurde door dezelfde persoon. De plaatsing werd dan wel gecoordineerd vanuit hun hoofdzetel, maar ook dat liep prima. De gevraagde data die we bij bestelling besproken werden gerespecteerd.
Bij plaatsing bleek dat er een lichte beschadiging was op één van de deurtjes, maar bij afwerking van de keuken (na het plaatsen van onze composietsteen) had de plaatser al een nieuw deurtje bij.
Uiteindelijk zeer tevreden en zeker aan te raden.
L. Aerts
Twee heel slechte ervaringen met Ilwa keukens: de eerste 16 jaar geleden bij de aankoop (Ilwa keukens Leest) en de 2de, enkele maanden geleden bij mijn aanvraag voor een renovatie-offerte (Ilwa keukens Ruisbroek bij Boom). Het begon met de plaatsing die 3 weken later begon dan gepland. De bestaande keuken was al uitgebroken (was zo overeengekomen) en de melding dat de werken niet konden aanvangen, kwam op de dag dat ze moesten beginnen plaatsen. Resultaat : 3 weken zonder keuken, vergiet, ijskast enz. Plaatsing uiteindelijk begonnen: oeps er is verkeerd opgemeten en de keuken kan niet tussen de muren. Tja, dan maar een tweetal cm afkappen van de zijmuur….. ‘Dat zie je toch niet mevrouw als de keuken er staat’. De deur van de vaatwasser was beschadigd. Dan maar vervangen … eerste vervanging was een verkeerde kleur. Op naar de 2de vervanging… Bestek-lade bevatte geen onderverdelingen, deurtjes kasten die dichtklapten hadden een tussenspeling van 1 cm (je kon er gewoon je vinger insteken), de ijskast paste niet in de inbouwkast. Een nachtmerrie was het! Een plaatsing die max. 2 weken zou duren heeft 4 maanden geduurd. En dan nog afgewerkt dankzij de tussenkomst van een advocaat. Bij die winkel, nooit meer!
In oktober 2015 een aanvraag gedaan om bestaande keuken te renoveren. Bij Ilwa Ruisbroek. Bestaande keuken is erg vergeeld. Er kwam snel iemand langs om alles op te meten. We zijn nu 5 maanden later en ik heb nog steeds GEEN offerte ontvangen. De excuses die ik hoorde na herhaaldelijk bellen waren belachelijk: één van onze personeelsleden is ziek; één is er aan het scheiden; de andere zijn vrouw was aan het bevallen, ons personeel mag ook al eens vrij nemen…. Noem maar op. Nu, voor mij hoeft het echt niet meer!! Voorlopig zijn mijn plannen voor een mooiere keuken opgeborgen.
Hilde H.
Erg tevreden over Ilwa keukens Wommelgem. In tegenstelling tot andere winkels had ik hier niet het gevoel dat ik met een verkoper te maken had. Wij zijn bij ilwa in Wommelgem gegaan. De man was interieurarchitect en dat merkte je aan de aanpak. Heel wat ideëen en details waar wij, en anderen, niet bij hadden stil gestaan. Was wel een klein beetje duurder, maar dat zijn we alweer vergeten. Logisch ook gezien de kwaliteit die we kozen. Ook de man die de keuken kwam installeren was een echte vakman. Erg blij met het resultaat!
Timo
Een zeer toffe verkoper, komt niet over als verkoper is tevens ook de zaakvoerder. Hij is een vriend waarmee ik fiets etc.
Zijn vrouw is een jeugdkennis. Ze is ook de kinderopvang van onze zoon. Verdienen ze dus ook aan.
Zeer leuke aangename ontmoeting, zeer veel tijd genomen voor ons idee, uitwerking van de keuken, vier tot vijf uur.
We hebben een offerte gekregen totaal inc btw 22684€.
Keukenkasten etc kosten: 13581€
Toestellen 4stuks van Atag; 5406€
Werklab in graniet: 3344€
Korting van 10% op de keuken.
Toetellen: 4 kopen is 40% korting op het duurste toestel + 3 jaar extra waarborg.
+gratis Demeyere kookpotten voor inductie.
Ze gaan er vanuit dat we dit bij hem kopen omddat we hem kennen, dit is ook zo maar over de prijs hebben we het nog niet gehad. Gewoon gekregen, nu net de definitieve offerte. Ik denk dat ze in bestelling is want geleverd 2de week februari. Maar moet nu via mail akkoord nog geven, maar ik denk dat er nog iets extra in zit qua korting? Wetende dat we miss op termijn ook door hen onze badkamer/woonruimte willen late aanpakken. Dit doen ze ook,’ interieurstudio’m aar vooral keuken.
http://www.interieurstudio-erkelens.be