ilwa keukens ervaringen

Ilwa keukens ervaringen? Alle Ilwa keukens ervaringen. Zit u te denken om bij Ilwa  keukens langs te gaan? Lees eerst deze reviews en recensies over Ilwa  keukens.

Ilwa keukens ervaringen? Hoe was uw ervaring met Ilwa keukens
Uw ervaring met Ilwa keukens plaatsen? Hieronder kunt u zelf uw ervaring plaatsen, dit is makkelijk en snel gedaan. Help ons en anderen en deel uw ervaring over Ilwa keukens.

 

Vergelijk goedkope keukens op basis van prijs en kwaliteit.

 

Teken zelf uw keuken in 5 minuten. Teken uw keuken zelf in 3D

 

Gratis keukenmagazines uit toonzalen thuis ontvangen?

Keuken-ErvaringenWilt u meer dan 320 pagina’s gratis thuis ontvangen? Dat kan! Deze keukencatalogi staan vol met keukenopstellingen, prijzen van keukens en tips over keukens kopen! Bestel het complete pakket met honderden pagina’s. Hier kunt u gratis keukencatalogi aanvragen. Krijg meer inspiratie door onze uitgebreide keukenbrochures. Deze catalogi komen rechtstreeks uit de showrooms van de toonzalen. Ontvang keukencatalogi direct in huis 

 

Ilwa keukens algemene informatie

Het bedrijf is opgericht in 1936 door Albert Illegems. Ilwa creëert al ruim 50 jaar laminaatkeukens op maat. De keukens zijn 100% Belgisch en worden ontworpen en ontwikkelt in eigen atelier. U kunt hier terecht voor een totaalproject op maat.

Bent u benieuwd? Bekijk hier dan de website van Ilwa keukens voor meer informatie, tips en de openingstijden.

Uniek aan Ilwa keukens

Ilwa werkt met duurzame producten en verwerkt haar keukens op een milieuvriendelijke manier. Door de hoge kwaliteit van de keukens, krijgt u 15 jaar garantie op laminaatkeukens.

11 klantgetuigenissen

  1. Roberto Urru
    | Beantwoorden

    Ilwa Keukens: je moet alleen hopen dat alles goed verloopt, anders is het een serieus probleem!!
    Let op het volgende:
    Wij bestellen onze keuken op 12 maart, nadat de verkoper van Ilwa ons mailt dat de keuken in principe vanaf 27 mei geplaatst kan worden. Deze informatie is van cruciaal belang in het verhaal. (alles is op mail).

    Blij dat alles in orde zal komen voor het bouwverlof, plannen we ook andere renovatiewerken in ons appartement (badkamer en gastentoilet), die netjes zouden aansluiten aan de renovatie van de keuken. Netjes omdat tussen 27 mei en het begin van het bouwverlof anderhalve maand tijd zit. De marge lijkt ons meer dan genoeg om eventuele vertragingen van Ilwa te kunnen opvangen.
    VERRASSING, VERRASSING!
    Ilwa komt de keuken afleveren op 17 juni, maar….. zonder werkblad. En dus zonder dat spoelbak en kookplaat ingebouwd kunnen worden. De keuken is onbruikbaar.
    Buiten dit zijn een aantal stukken verkeerd gemaakt en dienen deze opnieuw in productie te gaan. Wanneer we vragen waar het werkblad blijft, krijgen we te horen dat dit pas NA het bouwverlof geleverd zal worden, omdat de externe firma geen bestellingen meer aanvaardt. Het is te laat!
    Is dit een grap??? Neen, allesbehalve!!
    Enkel na een aantal telefoons kunnen we Ilwa overtuigen om ons te depanneren met een tijdelijk werkblad. Dit gebeurt op 10 juli. Intussen moeten we 23 dagen lang uit gaan eten en dat valt erg tegen! Een hoop geld uitgegeven voor simpel eten. De renovatiewerken van onze badkamer hebben we niet meer kunnen stoppen om schadevergoeding aan de aannemer te kunnen vermijden, waardoor we zonder keuken en zonder badkamer zaten. Een totale ramp.

    Als ze zo professioneel zijn, dan had de verkoper in maart al moeten weten dat hun externe aannemer geen bestellingen meer aanneemt na een bepaalde periode, waardoor het afwerken van de keuken niet mogelijk was. Ilwa in de eerste plaats had op 17 juni meteen met een vervangend werkblad moeten komen, maar … neen! Dit toont hoe weinig aandacht aanwezig is voor de klant.

    Ik ken verkopers: altijd en enkel gericht om een zaak af te sluiten. Maar dan zeg het toch dat het niet mogelijk is zodat we ons anders organiseren! Dit is toch zo simpel?? Bang om de deal te verliezen zeker?
    De klant moet altijd zwijgen en alle ongemakken/kosten voor zijn rekening nemen. IS DIT CORRECT volgens jullie? Gewoon wat gezond verstand gebruiken.

    Na het bouwverlof komt Ilwa terug. Bedoeling was het werkblad in Dekton te plaatsen en de nieuw gemaakte stukken te monteren.
    Het blad wordt geplaatst. Helaas was de onderkant in de hele lengte niet afgewerkt, ttz dat de rand ruw was, niet machinaal bewerkt, waardoor het vol gaatjes was. Bij sommige kon je je zelf snijden.
    En wat nog? Ja, de nieuw geproduceerde stukken zijn weer verkeerd opgemaakt en dienen nogmaals in productie te gaan. Er wordt een nieuwe afspraak gemaakt voor tien dagen later om alles in orde te brengen en dit gebeurt dan eindelijk.

    In dit hele verhaal hebben we aan Ilwa gevraagd om ons tegemoet te komen in het dragen van de extra kosten die zijn ontstaan in de periode dat we zonder keuken zaten. We begrepen goed dat de kost te hoog was geweest in verhouding met de waarde van de keuken en stelden voor dat Ilwa hier maar een deel van zou betalen. We namen dus een gemiddeld dagelijks bedrag van 50 euro. Dit voor twee personen, voor ’s middags en ’s avonds.
    Geloof me, twee slaatjes met twee waters en je bent ’s middags al 38 euro kwijt met twee. Zo duur is dat. Maar dit weten jullie allemaal.
    Niet alleen weigerde Ilwa een tussenkomst. Alle communicatie lieten ze dan passeren via derden in hun bedrijf. Doorschuiven (zoals Jill in haar recensie dd. Maart goed aangeeft) is blijkbaar een vast gedrag in de firma. Op een dag ontving ik zelf een mail (ik neem aan per vergissing) van mevrouw de zaakvoerder die tegen haar verkoper zei (ik citeer) ‘Ik bel niet naar mijnheer. Dat heeft geen nut. Na ons vorig telefonisch onderhoud hadden we een afspraak. Daar is een aangetekend schrijven op gevolgd, met een patstelling..’

    Het is mij puur toevallig gelukt om dezelfde dag waar mevrouw haar mail heeft gestuurd, om haar aan de lijn te krijgen, nadat ik de dag ervoor en de morgen zelf had geprobeerd. Nog een bijzonder uitspraak: ‘een medewerker mag een fout maken’…. = mijn medewerker heeft een fout gemaakt en jij klant betaalt de rekening. Opgelost!

    In dit hele verhaal (voordat Ilwa hierop terugkomt met een arsenaal aan pseudo excuses of aantijgingen) moet ik nog iets toevoegen. Toen de eerste keer het blad niet werd geleverd, heb ik met de zaakvoerder gebeld en gezegd dat ik het eerste deel van de factuur niet zou betalen omdat er geen blad was en de keuken dus totaal onbruikbaar was. Met tegenzin begreep ze het en we kwamen overeen om een bedrag van 4500 euro te betalen.

    Later op de dag, werd ons aangeraden om contact op te nemen met Test Aankoop. Dit deden we.Een juriste zegt ons dat het beter is om te wachten met betalen. Eens je ook een deel betaalt, ga je akkoord zei ze.
    We voerden de betaling dus niet uit en stelden Ilwa in gebreke met een aangetekend schrijven.
    Dit schoot in het verkeerde keelgat bij Ilwa en vanaf dat moment was het niet meer mogelijk om een gesprek te voeren. Nota bene dat wij het bedrag betaald hebben nadat het blad werd geplaatst (ondanks het feit dat het niet in orde was).
    Wij wachten nu nog steeds op reactie van de firma. Het is september.

    CONCLUSIE: wees meer betrokken in het bestelproces. Stel vragen over wie wat doet, wat de tijden zijn, etc. Dek je in tegen zulke gebeurtenissen door de voorwaarden (jouw voorwaarden) in het contract te laten opnemen. Anders krijg je als opmerking ‘het staat niet in het contract meneer…. ‘ of nog ‘u had niet gezegd dat het voor het bouwverlof moest…’ , zoals zij tegen ons zeggen.

    Ik ben in mijn leven 6 keer verhuisd voor mijn werk. Ik heb 6 keukens aangekocht of gerenoveerd en een aantal renovaties laten uitvoeren. Nooit in zo’n situatie terechtgekomen. Er zijn geen woorden voor.

    UPDATE 5 september:

    We werden gecontacteerd door de zaakvoerder van Ilwa (juist op 5 september).
    Ons blijven hameren heeft iets opgeleverd: Ilwa geeft toe dat het proces hobbelig is geweest en stelt voor om een klein bedrag op de factuur in mindering te brengen.

    We zijn uiteraard blij dat er eindelijk een opening is in onze richting, maar vinden het bedrag van 250 euro aan de lage kant en vragen om dit te willen herzien (hoger dus). Na een paar dagen stilte komt het OK van Ilwa.

    Het bedrijf toont hiermee enige betrokkenheid. Alleen jammer dat het zinnetje in hun mail, waarmee ze hun akkoord geven, het gevoel blijft geven dat wij ‘persona non grata’ waren (of, beter, ikzelf als Italiaan).

    “Ik heb er even over moeten nadenken. Wat is een correcte tegemoetkoming? Ik kan bij mijn eerste idee blijven, of we kunnen gaan beginnen bieden zoals op een markt in een zuidelijk land. Ik heb echter beslist geen van beide te doen en aan uw eis van xxx€ tegemoet te komen. Ik zal de factuur in die zin opmaken.”

    Wat een gemiste kans!

  2. Jill
    | Beantwoorden

    After sales service is slecht. Ze proberen verantwoordelijkheden te ontlopen of door te schuiven naar de toeleveranciers als er iets kapot is…

  3. Van Hest
    | Beantwoorden

    Zeer tevreden.. hebben onze keuken al 20 jaar.. de kasten zijn nog tiptop in orde.
    De aparatuur.. oven van Kupperbusch begint te verslijten.. de andere doen het nog goed..het uitzicht is nog up to date..

  4. Diana H.
    | Beantwoorden

    Uitgebreide en professionele uitleg gekregen. Kleinere toonzaal dan andere winkels die we bezochten, maar wel mooi en veel keuze. (ilwa in antwerpen)
    Als de prijs mee valt gaan we hier bestellen denk ik.

  5. van riet -cornelis
    | Beantwoorden

    zijn langs geweest bij ilwa keukens ruisbroek om te bespreken werden geholpen door manon die een hele duidelijke en overzichtelijke uitleg gaf alsof het voor haar zelf was ook bij het latere ontwerp was ze mee aan het denken om eventueel te verbeteren echt een top madam voor ons ilwa zeker een aanrader

    • Johan Illegems
      | Beantwoorden

      Bedankt voor de toffe commentaar over onze keukenspecialist Manon. Ik zal dit haar nogmaals persoonlijk meedelen. Indien we u nog verder van dienst kunnen zijn, staan we klaar met onze kennis en ervaring. Johan Illegems CEO ilwa.

  6. Van der Beken Jacques Deroose
    | Beantwoorden

    Aan ILWA Keukens : ik heb deze reacties gelezen en ik moet zeggen dat wij zeer tevreden zijn over onze keuken die er reeds 47 jaar staat , nog van in de tijd van in Nazareth , er is nog geen enkel stukje moeten vervangen worden en is nog in perfekte staat , dit is de beste reclame die een keukenmaker kan hebben , een dikke proficiat Ilwa en k’zou zeggen doe zo verder grt Jacques en Antonine

  7. Paul
    | Beantwoorden

    Wij zijn erg tevreden over onze samenwerking van Ilwa. En in de wolken met het resultaat.
    We deden verschillende toonzalen in de regio Antwerpen. DSM, Dovy, Grando. Daar voelden we ons al meteen ongemakkelijk omdat ze ons zo snel mogelijk aan tafel wilden zetten om tot keuze en aankoop over te gaan. De man bij ilwa werkte enkel op afspraak, en kon op die manier ruim de tijd nemen om ons alle verschillen uit te leggen en te luisteren naar onze wensen. Hij had zelf ook enkele ideëen waar wij niet aan hadden gedacht, die hij meteen in perspectieftekening schetste. 2 Weken later was ons gedetailleerd ontwerp + bijhorende offerte klaar. Hij liet ons de tijd om er over na te denken en 2 weken later zijn we gaan bestellen.
    De opmeting gebeurde door dezelfde persoon. De plaatsing werd dan wel gecoordineerd vanuit hun hoofdzetel, maar ook dat liep prima. De gevraagde data die we bij bestelling besproken werden gerespecteerd.
    Bij plaatsing bleek dat er een lichte beschadiging was op één van de deurtjes, maar bij afwerking van de keuken (na het plaatsen van onze composietsteen) had de plaatser al een nieuw deurtje bij.
    Uiteindelijk zeer tevreden en zeker aan te raden.

  8. L. Aerts
    | Beantwoorden

    Twee heel slechte ervaringen met Ilwa keukens: de eerste 16 jaar geleden bij de aankoop (Ilwa keukens Leest) en de 2de, enkele maanden geleden bij mijn aanvraag voor een renovatie-offerte (Ilwa keukens Ruisbroek bij Boom). Het begon met de plaatsing die 3 weken later begon dan gepland. De bestaande keuken was al uitgebroken (was zo overeengekomen) en de melding dat de werken niet konden aanvangen, kwam op de dag dat ze moesten beginnen plaatsen. Resultaat : 3 weken zonder keuken, vergiet, ijskast enz. Plaatsing uiteindelijk begonnen: oeps er is verkeerd opgemeten en de keuken kan niet tussen de muren. Tja, dan maar een tweetal cm afkappen van de zijmuur….. ‘Dat zie je toch niet mevrouw als de keuken er staat’. De deur van de vaatwasser was beschadigd. Dan maar vervangen … eerste vervanging was een verkeerde kleur. Op naar de 2de vervanging… Bestek-lade bevatte geen onderverdelingen, deurtjes kasten die dichtklapten hadden een tussenspeling van 1 cm (je kon er gewoon je vinger insteken), de ijskast paste niet in de inbouwkast. Een nachtmerrie was het! Een plaatsing die max. 2 weken zou duren heeft 4 maanden geduurd. En dan nog afgewerkt dankzij de tussenkomst van een advocaat. Bij die winkel, nooit meer!
    In oktober 2015 een aanvraag gedaan om bestaande keuken te renoveren. Bij Ilwa Ruisbroek. Bestaande keuken is erg vergeeld. Er kwam snel iemand langs om alles op te meten. We zijn nu 5 maanden later en ik heb nog steeds GEEN offerte ontvangen. De excuses die ik hoorde na herhaaldelijk bellen waren belachelijk: één van onze personeelsleden is ziek; één is er aan het scheiden; de andere zijn vrouw was aan het bevallen, ons personeel mag ook al eens vrij nemen…. Noem maar op. Nu, voor mij hoeft het echt niet meer!! Voorlopig zijn mijn plannen voor een mooiere keuken opgeborgen.

  9. Hilde H.
    | Beantwoorden

    Erg tevreden over Ilwa keukens Wommelgem. In tegenstelling tot andere winkels had ik hier niet het gevoel dat ik met een verkoper te maken had. Wij zijn bij ilwa in Wommelgem gegaan. De man was interieurarchitect en dat merkte je aan de aanpak. Heel wat ideëen en details waar wij, en anderen, niet bij hadden stil gestaan. Was wel een klein beetje duurder, maar dat zijn we alweer vergeten. Logisch ook gezien de kwaliteit die we kozen. Ook de man die de keuken kwam installeren was een echte vakman. Erg blij met het resultaat!

  10. Timo
    | Beantwoorden

    Een zeer toffe verkoper, komt niet over als verkoper is tevens ook de zaakvoerder. Hij is een vriend waarmee ik fiets etc.

    Zijn vrouw is een jeugdkennis. Ze is ook de kinderopvang van onze zoon. Verdienen ze dus ook aan.

    Zeer leuke aangename ontmoeting, zeer veel tijd genomen voor ons idee, uitwerking van de keuken, vier tot vijf uur.

    We hebben een offerte gekregen totaal inc btw 22684€.
    Keukenkasten etc kosten: 13581€
    Toestellen 4stuks van Atag; 5406€
    Werklab in graniet: 3344€

    Korting van 10% op de keuken.
    Toetellen: 4 kopen is 40% korting op het duurste toestel + 3 jaar extra waarborg.
    +gratis Demeyere kookpotten voor inductie.

    Ze gaan er vanuit dat we dit bij hem kopen omddat we hem kennen, dit is ook zo maar over de prijs hebben we het nog niet gehad. Gewoon gekregen, nu net de definitieve offerte. Ik denk dat ze in bestelling is want geleverd 2de week februari. Maar moet nu via mail akkoord nog geven, maar ik denk dat er nog iets extra in zit qua korting? Wetende dat we miss op termijn ook door hen onze badkamer/woonruimte willen late aanpakken. Dit doen ze ook,’ interieurstudio’m aar vooral keuken.

    http://www.interieurstudio-erkelens.be

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Optionally add an image (JPEG only)